|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
j_skib ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() Sendt: 21-Marts-2008 kl. 22:39 |
Hej.
Jeg kigger lidt med på DR1's digitaliseringer på DR.DK/Bonanza. Det er da et herligt gensyn fra min "ungdom", men desværre kan PC'en ikke rigtig følge med. Når billedet vises på fuld skærm, passe billed og lyd ikke for godt sammen (jeg tror at PC'en springer over nogle billeder for at kunne følge med). Det er lidt træls, bla.a. når Lone Kellermann og Kim Larsen optræder med "Se Venedig og dø". Er det muligt at hente udsendelsen ud fra HDD'en, da jeg tror at det midlertidigt ligger der (der kan spoles frem og tilbage i udsendelsen, når det først er hentet). Hvilke programmer skal der bruges til dette, og er det lovligt til privat brug? Venlig hilsen Jørgen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Jeg læste på usenet om samme problem, og løsningen kunne være et lille program, der hedder Orbit Downloader (www.orbitdownloader.com), der gemmer filen i flv-format, og derfra kan man så via andre programmer konvertere det til et andet format, hvis dette ønskes. Jeg har dog ikke selv prøvet det, så jeg kan ikke sige, om det lever op til dine forventninger. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Når man streamer fra eks. dr.dk/bonanza og mange andre videosites, gemmes streamen automatisk i folderen midlertidige internet filer - man kan finde filen der når hele streamen er hentet og kopiere den til en anden folder så har man den for altid. Den gemmes i det format der streames i - på bonanza er det .flv Når først hele streamen er hentet burde der ikke være problemer med at afspille den i fuld skærm. Problemer med afspilning mens filen hentes er snarere relateret til internet båndbredde. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
j_skib ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Hej
Jeg fik ganske rigtigt gemt en .flv fil i biblioteket "midlertidige internet filer". Tilsyneladende bliver filen først flyttet til HDD'en ved afslutning, og jeg var lidt utålmodig da jeg søgte (det kneb også med at finde biblioteket, da det var skjult). Nu har jeg så kopieret filen blivende, men jeg kan ganske rigtigt ikke konvertere filen med de programmer jeg har på PC'en. Jeg søgte lidt på nettet, men der er et utal af konverteringsprogrammer, er det et i kan anbefale? Foreløbelig tak for hjælpen, venlig hilsen Jørgen |
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() |
j_skib - Kan du ikke lige vise hvor den sjkulte fil befinder sig.
På forhånd tak.... |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Søren.
Windows stifinder skal stilles til at vise skjulte filer (det har du måske allerede fået den til, men her er vejledningen): Klik på Windows stifinder Klik på Funktioner Klik på Mappe Indstillinger Klik på faneblad Vis Under Skjulte filer og Mapper: Sæt markering i "Vis Skjulte Filer Og Mapper" Tryk OK På Min Windows Xp er stien følgende: C:\Ducuments and Setting\JS\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files Bogstaverne "JS" i stien er mine forbogstaver, er sikkert indskrevet under opstart af WIN XP. Bemærk at *.flv filer først er på HDD når hele klippet er hentet ned (sådan var det hos mig). Jeg håber det er en hjælp. Venlig hilsen Jørgen Redigeret af j_skib - 23-Marts-2008 kl. 23:05 |
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Tak for hjælpen Jørgen.
Jeg har fundet filen ![]() |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Hvordan kommer I videre med .flv filen ? Jeg har prøvet to programmer, Flv converter og Freez flv2avi men ingen af dem giver filer jeg kan afspille. Førstnævnte kører igennem flv filen og laver enten; mpeg1 på 0 bytes, mpeg2 på 0 bytes eller avi på mange gigabytes. Men jeg kan ikke afspille avi filen med nogen programmer. Flv2avi kikker på filen og blinker engang og så er det færdigt. Igen er resultatet en fil på 0 byte. Flv Player afspiller filerne UDEN problemer, så jeg antager at flv filerne er OK. Jeg vil gerne have filerne i et format jeg kan putte ind i Studio 10. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Jeg kæmper med et program der hedder Pazere Free FLV to AVI converter 1.1. Jeg har ikke meget held med projektet, jeg har dog fået fremstillet både en MPEG1 og en MPEG2 fil. MPEG1 filen passer lyd og billed ikke sammen ved afspilning. MPEG2 filen har jeg problemer med lyden, jeg er ved at forsøge med CUSTOM opsætning af parametre. Det har jeg bestemt ikke meget forstand på, så jeg prøver mig frem. Problemet er/var vistnok, at lyden var med en samplingfrekvens på 44100hz, og den skal vistnok være 48000hz til DVD-brug. Min første MPEG2 fil kunne godt afspilles i VirtualDub, så mon ikke Studio 10 også kan redigere den. Jeg har desværre ikke Studio 10, så jeg kan ikke afprøve den. Jeg vil melde tilbage på senere tidspunkt. Venlig hilsen Jørgen. Redigeret af j_skib - 23-Marts-2008 kl. 23:05 |
|
![]() |
|
klalaas ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej.
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen fil, når jeg har streamet det hele, der findes ingen filer som slutter med flv jeg bruger Vista, mon det kan være grunden?? på forhånd tak Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Så virker der her hos mig på en Win Xp maskine (jeg ved desværre ikke hvordan det teer sig under Vista). Jeg har konverteret med programmet Pazera Free FLV to AVI converter. Jeg kunne ikke få lyden til at virke, før jeg havde været en tur omkring Custom opsætning. Jeg valgte (aflæste opsætningen i en anden VOB-fil) "MPG", Video setting = "Custom", MPEG system = "MPEG-2", Bitrate = "4500", FPS = "25". Audio codec = "AC3-Dolby AC3", baudrate = "256 Kbit/s", sampling freq = "48000 hz" og channels = "2 - stereo". Efter denne opsætning converterede jeg en fil, og resultatet kunne ikke bruges (var vistnok ikke en MPEG2-VOB). Derefter ændrede jeg kun Video setting til PAL-DVD og de andre settings blev stående, men uden mulighed for ændring (svag skrift). Så virkede det, efterfølgende converteringer var ok med 48000hz sampling. Kontroller under converteringen at linie 6 i Conversion billed = Stream #0.1 1 (eng): Audio : AC3, 48000hz, Stereo, 256Kb/s. Mpeg2 filen kan derefter converteres til VOB-format med programmet: Cucusoft DVD Auther MPEG to VOB Converter 1.09 (Free Version). Derefter brændte jeg en DVD skive med DVD Shrink. Jeg synes at billedkvaliteten er fornuftig, jeg nyder gensynet med klip fra "de gode gamle dage med Kim Larsen". Alle brugte programmer er freeware, men jeg synes nu det er noget bøvlet (tager lang tid). Det kan sikkert udføres på en nemmere måde, jeg er bestemt åben for input. Venlig hilsen Jørgen. |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Hej Jørgen Det lyder rigtigt at du kom frem til PAL og 25 billeder pr sekund og jeg har downloadet programmet for at prøve det med dine settings. Jeg har kort prøvet programmet og det gav en VMW fil, ret grovkornet. Men mpg filen flasher mellem grå og sort, intet billede. Jeg må arbejde videre og måske prøve med en anden fil. Men tak for dine oplysninger. Til Klaus: Filen er der først når HELE videoen er afspillet online. Sæt den på pause når den begynder at afspille anden gang og gå ind og kopier filen. Jeg er dog også XP bruger. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |