|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Nomisdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 24-Marts-2008 kl. 14:48 |
Jeg tænker lidt på at samle mig et lille media center med et:
VIA Epia EPIA-PE10000G Det skal bruges til: - Afspilning af DivX. Xvid, x264 - Afspilning af Musik - Visning af billleder Tror i godt den kan trække x264? Altså hd film. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Nej. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Nomisdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Er der ingen af Via´s boards der kan trække x264?
Det ville ellers være nice med sådan et pasiv kølet system :/ |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420455 Redigeret af Nomisdk - 24-Marts-2008 kl. 15:17 |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Nu skriver du passivkølet.. det fordrer jo ikke nødvendigvis et VIA system. AMD X2 kan fint køles passivt med fx. en Scythe heatpipe fætter. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis du sparer 120mm blæseren på din Ninja, skal din kabinetblæser arbejde noget mere. Det er ikke nødvendigvis et godt trade-off, men det er bestemt en fordel at man har mulighed for at teste hvad der larmer mindst. Spørgsmålet er dog om Ninja'en kan være i et typisk relativt fladt HTPC kabinet? Det samlede kølebehov for en VIA C7 løsning vil være mindre end en AMD X2, men der er selvfølgelig også forskel i ydelsen. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Problemet er, at VIA er helt udelukket her pga HD. En Scythe Ninja med 120mm ved 800 rpm kan fint køle alene. Alternativt en 120mm i front og bag ved 800rpm.. det er så godt som lydløst. Jeg tror dog ikke den kan være i et typisk HTPC kabinet - den tanke har jeg slet ikke tænkt da jeg altid gemmer det væk og så kan det være lyserødt og hightower for min skyld |
|
![]() |
|
![]() |
Passivt kølet er VIA EN12000EG nok det bedste som du kan finde med 1.2 GHz C7. Denne artikel kan give dig en ide om hvad det kan trække. Bemærk dog at det er under Windows, og at der bruges hardware acceleration af onboard grafikkortet. Jeg ved ikke om dette er muligt under Linux. Check driverunderstøttelsen (og om din software kan udnytte eventuelle Linux drivere). Stadigvæk.. det kan ikke klare x264 HD. Kig på noget ala dette i stedet for (780G chipset + BE-2400 CPU eller den nye X2 4850e), og igen... check driverunderstøttelsen til Linux. Det er GPU acceleration som trækker det store læs ved høj-bitrate HD (som Blu-Ray). Det bliver ikke passivt kølet, men med et fornuftigt airflow i kabinettet, vil harddisken(e) antageligt larme mere end blæserne (samlet måske som en harddisk recorder?). Lyden fra dine højtalere bør også overdøve støjen. Skal det være 100% passivt, vil jeg satse på en media player som Popcorn Hour med NFS mounts til en NAS eller PC, som står i et andet rum. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror det bliver Intel´s D201GLY2 board.
Det skulle godt kunne klare 720 x264 hd film. Og så koster det jo intet, godt 450 kr :) |
|
![]() |
|
![]() |
Og lige en helt anden ting, nogen som har en ide til et kabinet ?
Det skal være ITX format og må meget gerne ligne en Dvd-afspiller eller noget i den stil. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor ser du at det kan klare 720p H.264? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilke(n) type(r) harddisk(e) skal du have i? Der er et stort udvalg her. Ikke alle kabinetter kan købes i Danmark. Redigeret af JesperLund - 24-Marts-2008 kl. 17:39 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |