recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Break-in af 428XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBreak-in af 428XD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Break-in af 428XD
    Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:40

Hejsa

Fik mit nye fjernsyn igår og i dag er jeg begyndt på break-in af tv'et med den downloadede version her fra recordere.dk med et 1080p output via PS3 (HDMI). Nu står den så og viser forskellige farver som den jo nok skal gøre. Jeg har lagt mærke til at der i hver side er omkring 5 prikker der ikke lyser op og i højden er der ca. 3 både foroven og forneden der heller ikke lyser. selvom jeg skifter mellem fuld og bred format kommer der ingen lys i dem. er det normalt? . Jeg er gået ned på 40% i lysstyrke, kontrast og skarphed.

Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:42
det lyder som om du har nogle døde pixels , er problemet der ved alle inputs?

Redigeret af Anden4220 - 26-Marts-2008 kl. 11:42
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:43
Det lyder til, at du har nogle døde pixels. Hvorvidt det er nok til at få den byttet, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men hvis du har købt skærmen over nettet, kan du gøre brug af de 14 dags fortrydelsesret.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:53
Nej, jeg tror ikke det er døde pixels, da det er en hel ramme omkring billedet. Spørgsmålet er nok om hele "glasskærmen" bliver brugt til billedet eller om der lige er denne her ramme af pixels der ikke bliver brugt eller om jeg ikke har valgt et rigtigt format. Det er i siderne en 5 priks bred ramme hele vejen op og en 3 prik bred ramme foroven og forneden der sammen udgør en lille ramme om farvebilledet
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Mikey Mikey skrev:

Hejsa

Fik mit nye fjernsyn igår og i dag er jeg begyndt på break-in af tv'et med den downloadede version her fra recordere.dk med et 1080p output via PS3 (HDMI). Nu står den så og viser forskellige farver som den jo nok skal gøre. Jeg har lagt mærke til at der i hver side er omkring 5 prikker der ikke lyser op og i højden er der ca. 3 både foroven og forneden der heller ikke lyser. selvom jeg skifter mellem fuld og bred format kommer der ingen lys i dem. er det normalt? . Jeg er gået ned på 40% i lysstyrke, kontrast og skarphed.

Jeg skal lige forstå dig ret er det pixelrækker hele vejen rundt om skærmbilledet helt ude ved rammen?.

For det er normalt at der er en meget smal ramme rundt om som støder op til rammen hvor der ikke er billede.

Mvh

René
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 12:42
Lige nøjagtigt, var bare bange for at jeg havde valgt et forkert format/ mode og jeg derved ikke fik motioneret den smalle stribe helt ude ved rammen. Men hvis det er normalt, så er jeg mere rolig. Takker mange gange rhsin
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu