|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() Sendt: 25-Marts-2008 kl. 23:17 |
|
Her til aften er jeg lige ved at tjekke lyden via analog udgang på disse skønne maskiner.
Jeg lagde så min foreløbig eneste DVD-audio skive i en EP30. Overrasket blev jeg præsenteret for DVD-audio menuen, hvor man blandt andet kan vælge dts-lyd 5.1 Det virker ![]() Det er bare ikke med i specifikationerne på Toshiba´s hjemmeside !! Ifølge omslag på DVD-audioen kræver det en afspiller som understøtter DVD-audio, ellers vil man kun få stereolyd og ingen menu til lydvalg. Dette er afprøvet på en almindelig afspiller. Er der nogen som har mulighed for at efterprøve dette. Redigeret af Hans j - 25-Marts-2008 kl. 23:17 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8682 |
![]() |
|
Jeg har én DVD Audio og den indeholder også "almindelige" surround lydspor.
|
||
![]() |
||
Webmonkey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
|
DVD Audio indeholder altid en DVD Video del, hvor du normalt har lyden som DD eller DTS også. På denne måde kan du også høre den på en DVD Video afspiller... |
||
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
hvordan er de analoge udgange så i forhold til de digitale? kan du høre forskel?
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Det som undrer mig er, at på en almindelig DVD-afspiller får jeg ikke mulighed for at vælge dts 5.1. Så jeg må prøve, at grave lidt mere i det. Det undrer mig også de ikke har nævnt hvis den skulle have DVD-audio mulighed. Fatter bare ikke hvorfor der så er forskel på EP30 og så en almindelig afspiller i den forbindelse. ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har kun prøvet med stereo (ep30) og jeg synes kanalseperationen er bedre, samt lidt flere detaljer i lyden. Der er ikke himmelvid forskel, men lidt mere nuanceret via analog. Men nu er min høreslse heller ikke oppe på HiFi-elitenørdentusiast niveau ![]() |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8682 |
![]() |
|
Hvilken DVD Audio er der tale om?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
The Beatles / Love.
Desværre er det ikke beskrevet særlig godt på coveret mht. dts 5.1 også kan afspilles på en almindelig DVD-afspiller, men det virker ikke på min standard afspiller. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Følgende står i denne anmeldelse:
"Both Dolby Digital and DTS are present for those with DVD-Video set-ups, but as my player defaulted to the high-resolution version and there is no way to “force” either low-resolution alternative, I cannot testify to their effectiveness." Din standard afspiller understøtter åbenbart DVD Audio og derfor kan du ikke vælge andet. |
||
![]() |
||
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
The beatles Love kan afspilles på alle DVD afspillere, da den er lavet som en video, med et kvalitets DTS 5,1 spor, og et AC3 spor...
Redigeret af Anden4220 - 26-Marts-2008 kl. 15:33 |
||
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Problemet er bare den kun smider stereo ud fra min almindelige afspiller ![]() Men på EP30 og på PS3 kan jeg så vælge dts ? Fred være med det, fatter ikke hvorfor det er sådan men sådan er det bare, skål. @Lunddal: tak for link ![]() Jeg synes den er fed med dts 5.1 ![]() ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
På min DVD Audio (Mike Oldfield) er der:
5.1 Advanced Resolution Stereo Advanced Resolution 5.1 Dolby Digital 2.0 Dolby Digital 5.1 DTS Det er sikkert steroe Advanced Resolution som din almindelige afspiller giver dig. Er den koblet op til forstærkeren via de 6 analoge udgange? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |