|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:44 |
||
Hej jeg står og skal have fat i et kabel til at forbinde en ps3 og en denon 2808 reciever. Jeg kan se nogle kabler er godkendt til 1080P og andre til HDMI 1.3. Er der forskel? Er der en extra forbindelse i kablet til HDMI 1.3, eller er der bare mere "bådbredde" i kablet? |
|||
![]() |
|||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||
Det kommer helt an på hvor langt kablet skal være. HVis du trækker det over meget lange afstande, skal kablet være et dyrt og godt kabel får at være sikker på at få 1080p igennem...
Hvis du trækker kablet over mindre afstande, behøver det ikke være et specielt kabel! ![]() Med venlig hilsen |
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
![]() |
|||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
||
Vil det så sige, at et HDMI kabel bare består af en bred data forbindelse og ikke mange små indbyggede tråde, der har hver sin funktion. Og hvis jeg bare skal bruge en 1/2 til 1 meter så behøver jeg ikke at finde de dyreste mærker for at få HDMI 1.3 understøttelse.
|
|||
![]() |
|||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Snup et kabel der er godkendt til Version 1.3a du kan slippe for en del HDCP handshake problemer
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak
Det vil jeg prøve. |
|||
![]() |
|||
Aqaitas ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
||
Nu er det muligvis bare mig der er en dør, men hvad mener du med HDCP handshake problemer?? Hilsen Mark |
|||
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
|
|||
![]() |
|||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||
Hej Mark,
HDCP er en måde at kode HDMI signalet på, og alle apparater som det digitale signal skal igennem skal være HDCP godkendt. INKLUSIVE kabler... Hvis et led i kæden IKKE er det, kan man risikerer der fremkommer HDCP handshake, det ser ud af H... til! ![]() Jeg bruger selv Supra, super lækkert og solidt kabel. Det spiller bare, ingen problemer! ![]() MVH |
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
![]() |
|||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
||
Det er vel HDMI handshake Christian tænker på. Ofte vil du se handshake problemer med at din skærm/projektor siger intet signal. De forskellige versioner af HDMI standarden tilbyder diverse muliger: deep colour, CEC, overførsel af lyd, osv.... Nu vi snakker Tosh så er der sikekrt rettet mange handshake ting i de firmware opdateringer som er kommet dryssene igennem det sidste år. En ting som Bluetooth var også plaget af handshake knas de første mange år. Det var så galt at producenterne begyndte at afholde såkaldte "connect party" hvor en dynge producenter mødes medbringe deres udstyr for at finde ud af hvad der ikke kan snakke sammen. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I kan læse mere om det her... ![]() http://www.digitaltvdesignline.com/howto/198900437 |
|||
De bedste hilsner
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |