Jeg har både PS3 og XBox 360 (har haft sidstnævnte længst). Her er min vurdering:
PS3
+ Stort set lydløs (40 GB modellen)
+ Blu-ray
+ Efter min mening mere elegant brugerinterface end på 360'eren (delvis med undtagelse af shoppen som godt kunne bruge en makeover)
+ Indbygget wi-fi
+ Indbygget webbrowser
+ Gratis at spille online
- Spiludvalget halter stadig betragteligt bagefter 360'eren. Med det nye GT5P synes jeg dog at udvalget nok er acceptabelt inden for bilspil, omend min favorit (bortset fra diverse sims på PC'en) nok klart er PGR4 på 360'eren
- Den Europæiske PS3 onlineshop er også et noget skuffende bekendtskab i forhold til XBox shoppen
- Jeg foretrækker XBox 360 controlleren, omend PS3 controlleren da er acceptabel
XBox 360
+ Her kan vi vel nærmest bare tage minuserne fra PS3'en
- Støjer som bare fanden, både blæser og især disc drev som kører konstant når man spiller
- Voldsom overpris på ting som wi-fi adapter og større harddisk
- Brugerinterface der nok er funktionelt, men fyldt med reklamer mv. Klart mere "spillekonsol" (men det kan man vel også dårligt klandre den for

) end PS3'ens "mediesystem til stuen"
- Abonnement påkrævet for at få fuld glæde af onlinedelen (som dog så vist stadig er mere robust og med bedre features end PS3'ens tilsvarende)
Jeg vil lade dig om at vurdere hvilke faktorer du eller den 14-årige finder vigtige - men alene støjforskellen er nok til at jeg håber på helt at kunne pakke min 360'er væk senere på året, til trods for det bedre spiludvalg og controller.
Jeg foretrækker også helt klart PS3'en som et komplet mediesystem til spil, videostreaming, Blu-ray/DVD, fotoslideshows mv. Udover støjen fra 360'eren føles den også bare mere tung og klodset når den skal bruges til andet end spil.
Redigeret af Miths - 27-Marts-2008 kl. 12:20