recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray på vista media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray på vista media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray på vista media center
    Sendt: 26-Marts-2008 kl. 15:53

Hejsa

Jeg har et mega problem... jeg har netop bygget mig et media center med blu-ray drev....

Problemet er bare at jeg ikke kan få vist mine blu-ray film i media centeret....

Jeg har snart installeret samtlige codecs der findes + PowerDVD Ultra, som ellers virker fint i win... men på mediacenter får jeg bare af vide at jeg ikke har installeret et program der kan afspille mine blu-ray film... er der en der kan hjælpe lidt her... ?

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 22:17

Blu-Ray understøttes ikke direkte i vista mediacenter, men prøv at hent dig en trial fra Arcsoft.com. Nærmere betegnet totalmedia theatre.

Den kan du prøve i 15 dage og den integrer sig i mediacenteret. Så fint at du faktisk ikke lægger mærke til, at du forlader den egentlige mediacenter skal. For derefter at afvikle dine blu-ray film, i totalmedia theatre.

Desuden virker din remote også i programmet.

Redigeret af h8red - 26-Marts-2008 kl. 22:19
Til top
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 15:42

okey.... lyder lovende... jeg prøver den sku lige..... men er der virkelig ikke en løsning på at få mediacenter til at æde de skide skiver ?

det kan da ikke være rigtigt at systemerne er så langt bagud ?

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 15:53

Pas lige på med den der totalmedia theatre. Hvis du vælger ikke at ville bruge det og afinstallere det kan du komme ud i store problemer.

Jeg testede det af men ville ikke bruge det alligeevel og afinstallerede hvislket endte op med at jeg ikke kunne afspille TV eller DVDS film. Det ser ud til at totalmedia theatre sætter jeg godt og grundigt på MPEG codecs og nægter at overlade kontrollen til andre selv efter det burde være fjernet.

JEg 'løste' det ved at kopiere en hel del .dll filer fra arcsoft install folderen over til system32.... ellers var det nok endt med reinstall af windows

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Bacce Bacce skrev:

okey.... lyder lovende... jeg prøver den sku lige..... men er der virkelig ikke en løsning på at få mediacenter til at æde de skide skiver ?

det kan da ikke være rigtigt at systemerne er så langt bagud ?

Oldnordiske Vista Mce kan ikke spille blu-ray(eller nogen form for Mpeg4 for den sags skyld)... så der er kun 3 parts løsninger desværre....

Til top
Bacce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oldnordiske Vista Mce kan ikke spille blu-ray(eller nogen form for Mpeg4 for den sags skyld)... så der er kun 3 parts løsninger desværre....

hmm nej de burde sku nok snart tage sig sammen hvis de forventer at vi køber deres pis til de priser......

Har installeret det omtalte program... og hmm desværre ikke godt nok....

Rigtigt at det kan afvikle blu-ray og ja det kommer også frem som en del af media center.... meeen når man så starter programmet kører den i win form, og der røg min 720P og der er heller ikke sorround på... kan kun levere 2ch ??? det holder jo ikke.....

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 10:23

Det spiller 100% hos mig, nyeste update .110

Jeg kører 1080p og 5.1 lyd, no probs at all..

Hvad består dit setup af ?

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 10:39

Pt. er PowerDVD 7.3 Ultra et mere stabilt valg end ArcSoft's løsning, som stadig lider af mange fejl.

Blu-ray (og HD-DVD) er ganske rigtigt ikke understøttet af Media Center native, og alle andre løsninger integrerer til et eksternt program.

My Movies kan lave denne integration enten med PowerDVD eller med ArcSoft hvis nogen ønsker det, både for offline titler og online (på harddisk) titler.

Installér PowerDVD eller ArcSoft's software, og installér My Movies, så bliver du automatisk spurgt om du vil lave integrationen.

ArcSoft's software indeholder selv en integration, omend der er et par enkelte ting den ikke har styr på - og, deres software er generelt problematisk med flere titler.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 16:41

Helt klart mymovies, det er vejen frem.

Det eneste problem med powerdvd er at du ikke bliver tilbudt en trial.

Desuden har jeg oplevet at selvom man kører nyeste version, er der stadigvæk problemer med visse nyere titler. De har dog klart den bedste hardware understøttelse.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu