recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C tunerkort med eller uden dekoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C tunerkort med eller uden dekoder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Syswatch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C tunerkort med eller uden dekoder
    Sendt: 28-Marts-2008 kl. 15:02

Hejsa..
Skal ud og ha et dvb-c tunerkort til min HTPC, men er det nødvendigt med MPEG dekoder på kortet eller er en software løsning god nok ?
Jeg skal bruge det til at se StofaTV med, men ikke afspille nogen film.

Min HTPC er Amd Athlon X64 4400+ 2gb ram.

Regner med at det bliver dette kort hvis jeg kan undvære dekoder.
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p367_Technotren d-Budget-C-1501-inkl--CI-Interface-PCI.html

Jesper

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 17:13
En MPEG decoder på kortet vil formentlig kun dække MPEG-2 MP@ML, svarende til SDTV i MPEG-2. Det kan din CPU sagtens software decode.

Efter min mening er "budget" kortene uden MPEG decoder de bedste, da du bevarer fleksibiliteten til HD og H.264, hvis hardware decoderen ikke understøtter dette.

Hvis du skal have hardware understøttelse af decodning, er det meget bedre at gøre dette via grafikkortet, da du så kan udnytte dette til andet end DVB, for eksempel Blu-Ray/HD-DVD eller andet HD materiale.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu