Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
|
Emne: Støj fra PS3 Sendt: 25-Marts-2008 kl. 17:02 |
Tja så har jeg ladet mig overtale til at købe en PS3 primært pga af Blu-Ray, MEN jeg er temmelig rystet over hvor meget den støjer.
Nu er det selvfølgelig svært at beskrive støj, men min PC kommer ikke i nærheden af den støj som PS3 siger, og jeg har mere end svært ved at se at jeg eller min kæreste for den sags skyld, vil kunne abstrahere fra støjen når vi ser film.
Er det virkelig rigtig at den "nye" PS3 støjer så meget?
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 17:25 |
40GB udgaven skulle helst ikke sige ret meget.
Normalt kan jeg kun høre harddisken, hvis den er i brug, samt en meget svag summen fra blæserne - pt. har den dog en blæserfejl, så den skal til rep.
Har den luft nok omkring sig?
|
 |
Jambo
Bruger
Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 77
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 17:35 |
Lyder nu meget underligt synes jeg.
Havde selv tidligere 60GB udgaven og den larmede som en jetjager. 40GB udgaven støjer derimod slet ikke. Er utrolig overrasket over den store forskel der er.
Måske har du bare været uheldig. Støjen på min kan på ingen måde sammenlignes med den fra min PC.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 17:39 |
syntes nu at 40gb udgaven støjer, men det er ikke generende.
og spiller du eller ser film høres det kun i stille pasager.
Men til stille baggrunds musik er den ubrulig efter min mening pga man hører blæseren.
Syntes at den har næsten samme støj niveau som min hd-dvd
hans
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 18:14 |
lunddal skrev:
40GB udgaven skulle helst ikke sige ret meget.
Normalt kan jeg kun høre harddisken, hvis den er i brug, samt en meget svag summen fra blæserne - pt. har den dog en blæserfejl, så den skal til rep.
Har den luft nok omkring sig? |
Lige i øjeblikket står den i et skab, dog med lågen åben, men vil flytte den ud og se om det bliver bedre.
Den blæserfejl er det kun på få maskiner eller en general fejl, og er fejlen anerkendt af Sony?
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 18:26 |
Nu har stået ude i ca. 10 min og den støjer stadig, men i bund og grund er det også ligegyldigt.
Ved at stille den ud kører blæserne måske lidt mindre, men den larmer jo stadig når blæserne køre.
Det lyder altså som en blæserfejl, så nu må jeg se hvad Elgiganten siger, i værste fald må jeg jo bare benytte deres 30 dages bytteret.
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 25-Marts-2008 kl. 22:25 |
Min 40 GB model er også stort set helt lydløs - både blæser og drev.
Hvis den har arbejdet hårdt - typisk med spil - ryger blæseren op på et niveau hvor jeg lige akkurat bemærker den hvis jeg lytter efter (og den synes oftest at blive der, selv om der vel ikke skulle være nogen grund til det når først den er kølet af), men ikke værre end at jeg som regel har maskinen stående tændt hele dagen (bruger den meget til media streaming mv.).
Hvis jeg gjorde det med min XBox 360 ville jeg blive vanvittig efter en times tid  . Eller fem minutter hvis blæseren kørte i højeste gear og disc drevet var igang  .
Selv med hovedtelefoner på når jeg spiller på den maskine, ryger især lyden fra drevet ofte lige igennem i stille passager.
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 08:17 |
Jeg har glæden af både en 40 og 60 GB model. 40 GB modellen er klart mere stille end 60 GB modellen men selv ikke min 60 GB model larmer så meget at jeg bliver irriteret over det.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 09:12 |
mufcdk1974 skrev:
Den blæserfejl er det kun på få maskiner eller en general fejl, og er fejlen anerkendt af Sony? |
Det tror jeg ikke. Det lyder som om den støder på noget, så nu må vi se hvad de siger.
mufcdk1974 skrev:
Nu har stået ude i ca. 10 min og den støjer stadig, men i bund og grund er det også ligegyldigt. |
Har den været slukket inden du flyttede den ud? Det er ikke unormalt at den ikke går ned i hastighed igen efter at have kørt meget.
|
 |
Zavior
Bruger
Oprettet: 12-April-2007
Sted: Denmark
Point: 165
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 09:43 |
Jeg er for at sige det mildt godt træt af min maskine. Da SONY
offentliggjorde at PlayStation 3 vile have samme støj niveau som PlayStation
2 SLIM var jeg mere end positiv for denne maskine med Blu-Ray drev! Men
efter at jeg havde fået den tændt første gang fik jeg lidt af en overraskelse.
Den flytter sku mere luft end Airbus under takeoff og støj niveuet er det
samme!!
Jeg har snakker med folk fra SONY og sådan skal den støje!
Så jeg måtte jo ud efter en P1400
Redigeret af Zavior - 26-Marts-2008 kl. 10:15
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:32 |
lunddal skrev:
mufcdk1974 skrev:
Den blæserfejl er det kun på få maskiner eller en general fejl, og er fejlen anerkendt af Sony? |
Det tror jeg ikke. Det lyder som om den støder på noget, så nu må vi se hvad de siger.
mufcdk1974 skrev:
Nu har stået ude i ca. 10 min og den støjer stadig, men i bund og grund er det også ligegyldigt.
|
Har den været slukket inden du flyttede den ud? Det er ikke unormalt at den ikke går ned i hastighed igen efter at have kørt meget. |
Ja den har været slukket da jeg flyttede den ud, men jeg snakker med Elgiganten i morgen med henblik på at få den kigget efter eller ombyttet.
Under alle omstændigheder er det ikke en støj (bedst beskrives som min kærestes hårtørre) jeg hverken kan eller vil holde ud.
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 12:44 |
Lige for at forstå det korrekt.
Nu siger i at jeres ikke larmer så meget, er det så fordi blæseren ikke kører så tit, eller er det fordi blæseren i sig selv ikke larmer ret meget?
|
 |