|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
mamiolvi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 29-Marts-2008 kl. 13:32 |
|
|
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Umiddelbart synes jeg ikke, det er en god ide at bruge penge på sådan en gammel computer. Det er gammel teknologi, og det kan give problemer, hvis fx harddisken går i stykker og skal skiftes.
Som jeg forstår det, drejer det sig om en computer, som ikke er i brug, fordi bundkortet anses for at være defekt. Men hvor sikkert er det, at det ikke i stedet er noget andet, som ikke virker, fx CPU, RAM eller strømforsyning? Hvis det er en mærkevarecomputer, er den måske leveret med en Windows, som kun kan bruges på det fabrikat af computere, og så kan man ikke skifte bundkortet til noget andet uden at købe en ny Windows, og det kan ikke betale sig. Nøgleordene for bundkortet er: - micro ATX - socket A - DDR RAM - on board grafik Det billigste nye kort på EDB-priser, som umiddelbart opfylder kravene, er dette: ASRock K7S41GX Det koster ca. 360 kr incl. porto. Man kan sikkert godt købe et brugt bundkort på QXL.dk, men der er altid en risiko for, at de er defekte. Når man roder med sådan noget, skal man huske at passe på statisk elektricitet. |
||
![]() |
||
mamiolvi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Hej igen jeg har haft en det er stikket til skærmen som er gået, altså den blå stik, pcén fungerede fint og ungerne gik på nettet med den.. såå jeg kunne godt lige bruge den da jeg har tre drenge og kun to brugbare pc nu.. to står , den ene er den jeg omtaler her, og en anden mangler strømforsyning... takker for hjælpen |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Når det bare er stikket til skærmen, der er i stykker, er det i det her tilfælde ikke så dyrt at gøre noget ved. Bundkortet skal ikke skiftes; i stedet skal der sættes et AGP8X grafikkort i. (Bundkortet har auto detect ifølge Gigabytes FAQ). Her er en liste over de billigste:
Billige AGP8X grafikkort Vær sikker på, at det kort, I vælger, kan bruges med den Windows-version, som I bruger. Måske kan I tage et grafikkort fra den computer, som mangler strømforsyning. Sluk computeren, tag alle kabler af, åben computerens kabinet, rør ved noget metal fx strømforsyningen af hensyn til statisk elektricitet, sæt grafikkortet i, luk, sæt skærmens kabel i grafikkortet, alle andre kabler i, og tænd. Nu skulle skærmen gerne vise noget tekst. Når Windows er oppe at køre, skal driveren til grafikkortet installeres. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |