recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps 3 versus X-box til gave?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps 3 versus X-box til gave?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Emne: ps 3 versus X-box til gave?
    Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:38

Hejsa

Skal på gavekøb til 14 årig - nogen der kan hjælpe med gode råd til valg af konsol ?

Til orientering:Han har nu ps2 og fornufting PC med god rat som bliver brugt meget til bilspil og spiller også lidt skydespil.

Til top
Rasmoose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2008
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:07
You are about to start a war :)

Jeg ville stemme på Xbox360 pga. det større og bredere udvalg af spil.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:10

Don´t go there!

hehe, nej, hvis han kan bruge Bluray til noget er det bestemt værd at overveje PS3. Ellers vil jeg også anbefale Xbox360, ellers udvikler han aldrig store hænder .

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:12
Hans far kan godt bruge blueray til noget.....
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:17
Jeg har både PS3 og XBox 360 (har haft sidstnævnte længst). Her er min vurdering:

PS3

+ Stort set lydløs (40 GB modellen)
+ Blu-ray
+ Efter min mening mere elegant brugerinterface end på 360'eren (delvis med undtagelse af shoppen som godt kunne bruge en makeover)
+ Indbygget wi-fi
+ Indbygget webbrowser
+ Gratis at spille online

- Spiludvalget halter stadig betragteligt bagefter 360'eren. Med det nye GT5P synes jeg dog at udvalget nok er acceptabelt inden for bilspil, omend min favorit (bortset fra diverse sims på PC'en) nok klart er PGR4 på 360'eren
- Den Europæiske PS3 onlineshop er også et noget skuffende bekendtskab i forhold til XBox shoppen
- Jeg foretrækker XBox 360 controlleren, omend PS3 controlleren da er acceptabel

XBox 360

+ Her kan vi vel nærmest bare tage minuserne fra PS3'en

- Støjer som bare fanden, både blæser og især disc drev som kører konstant når man spiller
- Voldsom overpris på ting som wi-fi adapter og større harddisk
- Brugerinterface der nok er funktionelt, men fyldt med reklamer mv. Klart mere "spillekonsol" (men det kan man vel også dårligt klandre den for ) end PS3'ens "mediesystem til stuen"
- Abonnement påkrævet for at få fuld glæde af onlinedelen (som dog så vist stadig er mere robust og med bedre features end PS3'ens tilsvarende)

Jeg vil lade dig om at vurdere hvilke faktorer du eller den 14-årige finder vigtige - men alene støjforskellen er nok til at jeg håber på helt at kunne pakke min 360'er væk senere på året, til trods for det bedre spiludvalg og controller.
Jeg foretrækker også helt klart PS3'en som et komplet mediesystem til spil, videostreaming, Blu-ray/DVD, fotoslideshows mv. Udover støjen fra 360'eren føles den også bare mere tung og klodset når den skal bruges til andet end spil.

Redigeret af Miths - 27-Marts-2008 kl. 12:20
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:23
PS3
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:45

Tak for den finde samligning miths og i andre

Jeg var ikke klar over at X-box larmer så meget - pt tror jeg ps3 med et spil guitarhero vinder - han er nemlig vild det spil........ og det fungere vel ok på ps3?

Vil også undersøge nærmere på gt5p spillet

Til top
Fabrin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 14:01
Jeg har haft en x360, solgte den fordi den larmede meget... Nu har jeg Wii og har lige fået PS3.

Nu hvor du snakker bilspil, så kommer der om et lille år jo Gran Tourismo 5 (og allerede nu kan prologen købes). Men der kommer flere og flere ekslusiv titler til PS3'en, såsom Haze og Little Big Planet.

Men der er mange spil til x360, men det skal nok udligne sig over tid.
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 15:01
Jeg kan med glæde anbefale Guitar hero 3 til hvilken som helst konsol. har prøvet det til ps2 / ps3 / xbox 360

next-gen konsollerne ser det selvfølgelig bedre ud på.!

og helt klart er gt5p et must have.! masser af online underholdning. jeg behøver vidst ikke at nævne de andre gode ting vedr. ps3'eren.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 09:59
Spørg hans venner hvad de har. Det er altid træls at være den eneste der har en PS3/Xbox. Det afskærer ham jo fra at låne spil.
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

Spørg hans venner hvad de har. Det er altid træls at være den eneste der har en PS3/Xbox. Det afskærer ham jo fra at låne spil.

Det er jo bare ikke en god strategi når vennerne er fanboys.

Vælg den konsol du/han synes er fedest. Du kan altid leje spil til få penge, eller købe dem til 300 fra UK.

Har selv lige investeret i en PS3, og damn den er fed. Jeg sidder 1.5 meter fra den, og jeg lægger slet ikke mærke til at den kører mens jeg spiller - det gjorde jeg med PS2.

Og ja, jeg har prøvet xboxen. Selv wii'en har jeg prøvet, men jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skulle gøre den dag Wii sports ville blive kedeligt.

Mht. motionen, som Wii'en skulle give, så foretrækker jeg godt nok 1½ times boksetræning "in real life". Det får man en del mere ud af, og så opslugende er det altså heller ikke at spille
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mht. motionen, som Wii'en skulle give, så foretrækker jeg godt nok 1½ times boksetræning "in real life". Det får man en del mere ud af, og så opslugende er det altså heller ikke at spille

jamen.. jamen.. at have muligheden for at spille kommer da altid først i rækken..! især når det handler om at vælge imellem rigtig fysisk udfoldelse også at kunne spille..!

anyway, vil også mene at man skal vælge den konsol man selv føler er den rigtige. valgte i sidste generation xbox 1 over PS2 (pga. min udeboende bror havde en PS2 i forvejen), det skulle jeg så ikke have gjort! ville gerne have haft en PS2 pga nogle af de eksklusive titler (FF, MGS) men tog xbox'en som så viste sig at jeg ikke fik brugt til andet end halo 1.. så prøv evt. at lokke ud af ham på en eller anden måde hvad han helst vil have (der er nok et bestemt spil på den konsol han kan lide)

(btw nice fremtidigt setup anima )
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu