|
Selector til TV-kort/PC |
Besvar |
Forfatter | |
Finn
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2004 Status: Offline Point: 7 |
Emne: Selector til TV-kort/PC Sendt: 29-Marts-2004 kl. 13:58 |
Hejsa, Jeg har netop investeret i et eksternt tv kort til min PC (Hauppage WinTV-PVR-usb2) og ønsker nu at optage tv fra min Selector. Tv kortet er forsynet med en "alm. video" samt en s-video indgang. Desværre ikke RGB. Min Selector kan (vistnok) både sende s-video samt RGB, via et scart output stik. Hvis der skal trækkes en kabel imellem min Selector og mit Tv-kort/pc skal dette være ca. 15 meter!
Spørgsmål: 1: Findes der et stik/kabel der kan konvertere signalet fra et scart-stik til et s-video stik/signal? 2: Vil signalet ikke lide under den lange transportvej - 15 meter? 3: Hvilken type kabel kan evt. anvendes? 4: Hvad med et trådløst s-video signal - er der nogen der har erfaring hermed?
På forhånd tak. vh, Finn
|
|
boborg
Bruger Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
Sendt: 29-Marts-2004 kl. 16:36 |
1. Du kan godt få scart til s-video kabel. De 15 meter er måske dog nok ikke lige et standard kabel. Der er også scart/s-video/lyd adaptere på markedet. Så kan du tilslutte til denne med et alm. s-video samt audiokabel. 2. Tror jeg ikke er noget problem. Jeg har kørt med op til 25 m. og stadig med glimrende billede. 3. S-video kabel. Men du skal jo også have lyd med. Det billigste er nok en scart til s-video + lyd ud adapter og så standard s-video+ lyd kabler. 4. De fleste trådløse sender composite video tror jeg. Kvalitetsmæssigt vil kabler være bedre. http://av-connection.com/ har en del kabler/stik osv. De kan også specialfremstille kabler. Et specialfremstillet scart > s-video/audio kabel på 15 m vil de dog have 640 kr. for. Redigeret af boborg |
|
Finn
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2004 Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 30-Marts-2004 kl. 15:42 |
Hej Boborg, 1000 tak for et hurtigt og kompetent svar. vh, Finn |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |