recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista og Selector (Sagem) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista og Selector (Sagem) ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista og Selector (Sagem) ?
    Sendt: 31-Marts-2008 kl. 23:21
Hejsa.

Jeg har fået ny pc (Medion 8833) med Vistas Media Center, men kvaliteten af det analoge kabel-tv-signal er dårlig (sne og næsten ingen farver). Jeg vil gerne kunne optage film, som tåler afspilning i tv-format.

Derfor overvejer jeg nu at købe en ekstra selector-boks (Sagem) til pc'en.  Men virker Selectoren med Windows-EPG'en, som jo har flere muligheder - bl.a. for at programmere optagelser fra programoversigten?

Og kan Vista-fjernbetjeningen bringes til at styre Selectoren?

Ellers noget jeg skal være opmærksom på (udover det ekstra kortgebyr)?
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 11:05
Glem selectoren og køb et floppyDTV kort i stedet. Så får du YouSee direkte på din PC. Der er en del tråde om emnet i dette forum og andre, hvis du søger mere information.
Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 17:03
Men ifølge testen her på recordere, kan det anbefalede kort ikke vise undertekster, og så koster det næsten ti gange så meget som en ekstra selector-boks.

Så det er da helt udelukket.
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2004
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 22:05

hej

har også mediacenter, og har sat en sagem boks til, for at få det mest optimale tv-signal. Det virker rigtig godt, jeg bruger win-epg, og den skifter selv kanalerne vha. microsoft fjernbetjeningen.

Det er meget nemt, og gav mig et noget bedre billede end det analoge - spørg endelig hvis du er i tvivl

Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af duppe duppe skrev:

hej

har også mediacenter, og har sat en sagem boks til, for at få det mest optimale tv-signal. Det virker rigtig godt, jeg bruger win-epg, og den skifter selv kanalerne vha. microsoft fjernbetjeningen.

Det er meget nemt, og gav mig et noget bedre billede end det analoge - spørg endelig hvis du er i tvivl

Lyder perfekt, men øøh: Hvordan kan den det?
Sagem-boksen er vel blot sat til pc'en med et signalkabel (svhs?) - hvordan kan den så modtage de koder fra computeren, som får den til at skifte kanal? Jeg tror, en af os har misforstået noget grundlæggende, og jeg håber, det er mig (dvs. at du har ret).
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 07:59

Hej

selve sagem boksen er sat til mediacenteret via svhs + lydkabler til grafikkortet. Hvis du køber microsoft fjernbetjeningen ( http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=mediacenter&varenr=61490 ) selve er 2 kabler med i pakken hvor man sætter den til ir-modtageren, og den anden er en lille dut man sætter hen over sagem´s ir - modtager (det store sorte "vindue")

Når du så har oprettet en favoritliste i sagem, går du ind i mediacenter og sætter tv signal op - her kan du vælge om du har settop boks eller alm. tv signal, du vælger settop boksen - dernæst vil den konfigurerer fjernbetjeningen til at virker (en fin guide) og du skal så fortæller mediacenteret hvilke kanaler der ligger på hvilke numre.

Det er meget meget nemt og giver sig selv når du først kommer igang. Det har kørt fint ved mig nu i 1 års tid. Men spørg endelig igen, hvis der er noget

Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 08:01
Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 13:49

der står lidt om det her

http://www.visionmediacenter.dk/mediacenter_faq.htm

Citat fra ovenstående:
"Du forbinder din setup-boks med et video og lyd kabel til tv-kortet og forbinder IR-senderen til din setup-boks(medfølger til Microsoft fjernbetjening). Hermed kan mediacentret skifte kanal når nødvendigt, det kan være ved forudprogrammeret optagelser eller når du skifte tv kanal i live tv."

Mener de tv-kortet eller grafikkortet? Mit tv-kort har kun to antennestik (dvb-t og analog) - ingen svhs eller lignende. Mit 3D-kort har derimod svhs.

Den anden ting er, at min fjernbetjening fulgte med computeren (Medion 8833), hvor det infrarøde øje er fastmonteret. Skal jeg så ud at købe en ny fjernbetjening for at betjene selectoren med mce-remoten - og måske endda for overhovedet at bruge programmering via mce-epg'en?

Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 13:58

Hej

den skal ind i tv-tuneren, dit grafikkort´s svhs er temmelig sikkert ud til udgående signal. æv æv - jeg har selv et forholdsvis billigt tv kort (happanauger 150 (tror det staves sådan) med analog indgang til tv og 1 til tv og svhs 

Kender ikke din fjernbetjening - men tror det vil være en god ide at investere de ca 200,- i en microsoft model, den er meget smart. 

Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 14:23

udgående signal. æv æv - jeg har selv et forholdsvis billigt tv kort (happanauger 150 (tror det staves sådan) med analog indgang til tv og 1 til tv og svhs
kender ikke din fjernbetjening - men tror det vil være en god ide at investere de ca 200,- i en microsoft model, den er meget smart. 

Mange tak for info. Men det ser altså ud til, at jeg så skal ud at købe både nyt tv-kort og ny fjernbetjening, selv om pc'en i forvejen har begge dele. Og så ny selector-boks med årligt kortgebyr...

Så tror jeg alligevel hellere jeg vil bruge pengene på en tv-tekniker, der kan få mit analoge kabeltv-signal til at virke ordentligt.
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 15:02

Hej

det kan jeg godt forstå - jeg fik også målt  det hele igennem af vores antenneforening, og købte en forstærker boks (til 2000,- æv). Men stadig en underligt billede når mce skal konvertere det til digital. Og valgte derfor tilsidst yousee sagem boksen - og først her blev billedet godt.

Held & lykke med det

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu