|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() Sendt: 01-April-2008 kl. 12:34 |
|
Nogen der kan anbefale et godt grafikkort som skal bruges i min htpc til film og spil. De krav jeg har til det er følgende:
Jeg har kigget på nedestående kort men kan ikke se om det understøtter hdcp. Men kan se at den model med 256mb ram gør. ? |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Ved ikke om det omtalte kort understøtter HDCP, men mener nu at langt de fleste grafikkort med HDMI understøtter det. Men uanset hvad, så skal du vel køre med AnyDVD HD hvis du har tænkt dig at se Blu-ray. Og den kører langt udenom HDCP alligevel.
Men nu nævner du at du gerne vil bruge det til spil også, og der er et 8600GT måske lige i underkanten. Jeg vil hellere anbefale dig et 8800GT som denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418590 Den har dog ikke HDMI, men derimod DVI, hvilket virker ligeså godt. Men den er pasiv kølet som du kræver af det. |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
HDCP er et krav i HDMI, så hvis HDMI er understøttet, er HDCP det også.
EDIT: Ikke korrekt, se senere indlæg. Redigeret af jeje - 01-April-2008 kl. 14:12 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Det er nu ikke helt rigtigt. Der findes en del af de første grafikkort der havde HDMI, som ikke havde HDCP. Selv det første blu-ray drev på markedet havde det heller ikke.
|
||
![]() |
||
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
|
Tak for hjælp Nagash |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Nagash har ret - jeg har søgt efter info, og HDCP er ikke et krav i HDMI, kun en option. Jeg havde ellers læst, at det var et krav.
Om monitorer læser jeg: "With certain exceptions, nearly all HDMI devices on the market include HDCP support." Info er fra http://www.hdmi.com/learningcenter/kb.aspx. |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Faktisk har 8800GT næsten helt sikkert HDMI med HDCP, men det er korrekt at at der er DVI ud (DVI dual link - dobbelt båndbredde af normal DVI - bruges på skærme med 2560x1600). Men der anvendes en speciel adapter til HDMI som også fragter lyd. (HDMI/DVI)
Hvis det er noget sludder, slår jeg hen som en aprilsnar. Kort som fx ATIs 2400 til 2600 serien har alle HDMI med HDCP på samme måde. HD 2600 er ca lige så stærkt som et 8600 kort Har selv et 8800gts bla. Redigeret af Ken_T - 01-April-2008 kl. 17:06 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Og så har Gainward BLISS 8600GT PCX HDCP
|
||
![]() |
||
![]() |
|
slettet
Redigeret af Ken_T - 01-April-2008 kl. 17:44 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, 8800 GT har Pure Video 2 og dermed understøttelse af H.264. Flere af de andre 8800-kort har kun Pure Video HD. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er rigtigt har lige set efter for lidt siden, kom for sent til at rette Redigeret af Ken_T - 01-April-2008 kl. 17:29 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der så andre gode forslag til hvilke grafikkort jeg bør købe, som både kan bruges til spil samt film (blu-ray). Pris max 1400kr Men gerne billigere :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |