recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd om bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd om bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cro-magnon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd om bærbar
    Sendt: 02-April-2008 kl. 12:04

Skal købe en bærbar for omkring 6000 kroner. Den skal bruges til kontorbrug og ikke-krævende-grafik spil, så som Civilization ol. Den skal ikke med på rejser, så skærmen skal være min. 15” eller større.

Krav er 2 gb ram og en 2 GHz Duo core processor og en stabil skærm.

Specielt det med den stabile (solide) skærm volder mig lidt problemer da de fleste net forretninger ikke har udstillingsvarer.

Jeg har kikket på denne her, men vil meget gerne have nogle anbefalinger om andre maskiner eller kommentarer om denne.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405200

Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 19:58
Kender ikke den maskine du linker til men på papiret rimelig stærk maskine med væsentlig flere kræfter end du efterspørger. Men hellere for meget end for lidt

Har du overvejet hvilket styresystem du ønsker?

Hvis du fx ikke vil have Vista (endnu), kan du evt. vælge at købe en Zepto, som giver dig lidt frihed til sammensætning efter ønske (og pengepung).

Jeg valgte netop af den grund en billigudgave "Studie" fra nævnte, med XP til min kære mor, hvilket gør det noget nemmere at hjælpe hende pr. telefon, da jeg endnu ikke selv er Vista vant.

Kvaliteten på maskinen virker meget høj, omend designet er lidt kedeligt.

Jeg mener, at jeg havnede på omkring 3500 kr. for følgende:

15,4" skærm
Intel Core  DUO T2330 1,6GHz
2 GB Ram
80 GB SATA  harddisk
DVDbrænder

Bare et alternativ.

PS jeg oplevede hurtigere leveringstid end den de angav, men var en lille smule uheldig da jeg skulle bruge deres hotline, da Windows ikke genkendte touchpad. Den kunne de sgu ikke gennemskue, og jeg fandt selv frem til en ældre driver der virker. Det synes jeg selvfølgelig ikke er specielt kompetent, men omvendt så køber jeg gerne hos dem igen.

Redigeret af Baune - 02-April-2008 kl. 19:59
Til top
cro-magnon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 14:26

Det endte med denne Lenovo 3000 N200, som jeg fik med 2 gb ram for 6700.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390476

Nu håber jeg bare, at den er lidt mere solid end de andre plastik mærker, som jeg har set på :-)

Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 22:36
Tillykke med købet 
Til top

Besvar Besvar