|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() Sendt: 03-April-2008 kl. 12:03 |
Jeg overvejer at bygge en htpc og bruge den til at se og optage tv på. Jeg har kabeltv fra yousee, og har købt en hd boks men synes ikke den virker særlig godt. Så derfor vil jeg bygge min egen og håber den virker bedre Til det har jeg tænkt mig at købe dette dvb-c kort http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255205 EDIT: Hov det kan jo ikke tage min HD kanaler. Hvilke et skal man så tage istedet? Også skal man vel også have noget man kan stikke det kort i man får fra tdc? Skal man der have denne også har man det hele? http://midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=CA-100&go to=productinfo&conceptbutik=&titletekst=SCM%20Micros ystems%20CA-Modul%20-%20Viaccess%20%20/%20CA-100-%20midtdata .dk&mainfunc=link#hertil
Redigeret af Epsi - 03-April-2008 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Køb floppyDTV, koster ca. 1900 hos MM-Vision.
|
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Husk du skal have et CAM også. Hvis du er til terratec kunne det her bundle være en idé: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343802
|
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Men bemærk at træerne desværre heller ikke vokser ind i himlen med tv via HTPC. Mange af de problemer som du oplever på en dedikeret boks, vil du også opleve på en HTPC, plus formentlig lidt flere |
|
![]() |
|
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Hvad er forskellen på denne http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=617901 Og denne http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61790 Torpedo> Hvilke problemer har du med din htpc? Jeg synes den er lidt langsom om at skifte kanal, også kan tdcs samsung ikke skalere eller zoome billedet. Rigtig irriterende. Også virker EPG og favoritlisten rigtig dårlig |
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Den først du linker til er med Viaccess Cam.
|
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Uha, det er en længere forklaring når man har haft en løbende opdatering af hardware/software over et par år. Men jeg vil da gerne nævne nogle punkter som er tilknyttet min nuværende HTPC. 1) Typisk baseret på en Windows platform, som til tider lever sig eget liv, så der skal bootes i ny og næ... Generelt er løsningen ikke familievenlig og den kan være tidskrævende. Blev alligevel til en længere smøre og jeg kunne have fundet på mere Redigeret af torpedo - 03-April-2008 kl. 15:54 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Jeg vil også give mit besyv med. Det tager tid at sætte op. No doubt. Mit kører kanon nu. Gik væk fra MP pga. TV tuner ikke var så godt, så investerede i DVBViewer og det er SUPER til at se TV, hvor DVB subs kører. Har fået TVGG til at hente EPG en gang om dagen. Den står som standard i S3 mode (standby) og bruger ca. 4 W, så den er hurtigere end min Sagem 60 til at starte op. I tændt tilstand ca. 110W. Og skift af kanaler kan man selv sætte tid på i DVBViewer.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Jeg synes ikke jeg kan genkende det billede af en HTPC-løsning... Epg medgiver jeg er lidt mere besværligt at sætte op, men det er kun nødvendigt i forhold til kabel-TV... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Måske netop derfor vi ikke har den samme oplevelse. To forskellige stykker software giver to forskellige oplevelser
|
|
![]() |
|
![]() |
Stand-by mode har jeg ikke haft held med grundet brug af MCE-Remote. Har problemer med USB-Hub når Windows starter efter standby, hvilket betyder at remote ej virker. Hvis nogen har gode tips, så er jeg meget interesseret i en løsning. |
|
![]() |
|
![]() |
[/QUOTE]
1) Typisk baseret på en Windows platform, som til tider lever sig eget liv, så der skal bootes i ny og næ... Generelt er løsningen ikke familievenlig og den kan være tidskrævende. Blev alligevel til en længere smøre og jeg kunne have fundet på mere Ja den bruger måske noget mere strøm men den kommer jo aldrig op omkring ens tv. Den bruger meget strøm. Ærgeligt at høre om den bug med at skifte kanal i MP. Opstarten kan jo ændres som de andre siger med standby eller dvale. Jeg har engang haft en windows arbejdsmaskine til at køre 24/7 i en måned. Så det kan godt lade sig gøre. Lige pt har jeg også en Popcorn Hour A-100 lige pt og den er jeg også glad for, men der er også nogle problemer med den. Men den er god til at afspille HD, men det vil en HTPC. Hvilke en der er bedst kan jeg selvfølgelig ikke sige. Men jeg tænkte jeg ikke ville få de store problemer fordi jeg kunne konfigure det meste selv. Men har ikke den store lyst til at lave en HTPC hvis det ikke kører optimalt. Men det ved man selvfølgelig heller ikke før man selv har prøvet. Ved du om andre har samme fejl med at computeren fryser? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |