recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox eller PS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox eller PS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bols Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox eller PS
    Sendt: 03-April-2008 kl. 16:41

Nu må der snart købes nyt legetøj.

Er dog meget i tvivl om det skal være xbox 360 elite eller ps3. Nogen der kan hjælpe mig med væsentligste fordele / ulemper.

Interesse for spil er det sædvanlige sport, bil og i mindre grad adventure.

tak

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:43

Hvis den skal bruges til spil, så er en 360'er klart købet. Udvalget her er meget større, og så er min personlinge mening om eksklusiv listen som er på vej til 360 også meget bedre end den til PS3 - men det sidste var subjektivt...

Men køb en PS3 hvis du vil have Blu-Ray - den er billig at få med jo.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 19:17
Bols,

PS3 er efter min mening en lækker Multimedia maskine der klarer alt fra DNLA medieserver funktionalitet til streaming af Lyd, Billeder og Film (ikke HD) gennem dit trådløse netværk derhjemme. Du kan afspille dine Mpeg, Mpeg 2, Mp4, DivX mm.  på den indbyggede HDD. Alt hvad du skal bruge er multimedia server software som Windows Media Player 11 eller f.eks. TVersity.
Den har en del fede spil hvor dem som er eksklusive er kanon fede, især Uncharted, Drakes Fortune. Og så har jeg ikke nævnt Blu-Ray som den er rigtig god til at afspille.

XBox'en har det største spiludvalg, ingen tvivl om det. Så søger du alene en spillemaskine så er XBox et godt valg.

Ulempen ved PS3 er at HDD'en skal formateres i FAT32 hvilket betyder den ikke kan håndtere filer større end 4 Gb.

Ulemperne ved XBox'en er at den larmer som en støvsuger og den kan ikke afspille HD film med mindre du køber et eksternt drev. (HD DVD)

/Halsted

Redigeret af Halsted - 03-April-2008 kl. 19:18
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

...Ulemperne ved XBox'en er at den larmer som en støvsuger...

Jeg tror faktisk lige præcis det er grunden til at jeg har udviklet et større had til min 360'er end den egentlig fortjener .

Bevares, jeg mener da stadig at min PS3 vinder på mindst et par andre områder - Blu-ray (naturligvis) og interface fx - men ser jeg så på de positive ting ved 360'eren - større spiludvalg, bedre controller - bliver det vist rimelig tydeligt at det først og fremmest er støvsugerblæseren og jet turbine disc drevet i 360'eren der er hovedårsagen til at jeg overhovedet ikke har haft min tændt i over to uger nu, mens min PS3'er står tændt hele dagen, hver dag, hvor jeg løbende bruger den til spil, film, media streaming mv.

Jeg kan virkelig ikke holde støjen fra den forbandede XBox ud længere (og jeg spiller vel at mærke altid med hovedtelefoner på) - og da jeg nu faktisk er ved at have købt et rimeligt udvalg af gode PS3 spil, har jeg stærkt på fornemmelsen af min 360'er fremover kun vil blive tændt når der kommer virkelig interessante eksklusive titler jeg ikke vil gå glip af.
Selv nu hvor mange multi-format spil stadig kører bedre på XBox 360 end PS3, vil jeg uden tvivl holde mig til sidstnævnte version (jeg har enddog indkøbt et par PS3 spil hvor jeg allerede havde 360 versionen).

Jeg formoder at der er meget gode chancer for at fremtidige serier af XBox'en kan have lavere støjniveau pga. mere effektive komponenter der udvikler mindre varme (eller også finder Microsoft bare ud af at der altså ikke er nogen grund til at at DVD drev i 2008 behøver lyde som om det forsøger at lette , og en mere støjsvag blæser burde sandelig også allerede være en mulighed) - men nuværende modeller ligger bare langt over min tolerence for støj.
Jeg har dog hørt rygter om at Elite modellen faktisk skulle være en anelse mindre støjende end den almindelige Premium?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu