|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() Sendt: 26-Marts-2008 kl. 15:34 |
Hej :) Jeg har lidt udfordringer med mit setup: MC400 media center fra MM-Vision DVI out Ældre Panasonic TH-42PA30 Som har VGA på forsiden (den vil jeg helst ikke bruge) og på bagsiden har den 3 scart stik , Component Y/Pb/Pr og audio Side 37 beskriver tilslutning for component. Jeg ville jo gerne bruge min component indgang da jeg har forstået at det skulle være bedste når valget står mellem den og scart. Så har jeg købt et dvi til component kabel, men der kommer kun en hulens masse lilla flimmer ? så ser jeg at der står Y/Cb/Cr på kablet, kan det tænkes at have noget med sagen af gøre ? Og kan man få det her til at lykkes ? Hvad er forskellen på Y/Pb/Pr & Y/Cb/Cr ?
Håber der er en som har nogle rigtig gode ideer :)
Tak for hjælpen Christian
Redigeret af Dovenlas - 26-Marts-2008 kl. 15:41 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Er du sikker på at dit DVI stik er af DVI-I type, altså både en digital og analog del?
Det nå være den analoge del, der skal anvendes... Kunne checkes ved at forbinde en almindelig VGA-monitor (eller TV-et) til dvi-stikket via en DVI til VGA konverter... (og almindelig vga-kabel). Grafik-kortet skal være konfigureret til virke over denne "VGA-port". (altså via et DVI-I-stik) |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Det er jeg faktisk slet ikke sikker på: Dette er hvad jeg kan finde på Deres hjemme side? DVI-D er som jeg læser mig til kun digital, er det så problemet ? TV og skærm tilslutninger |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det virker forkert... Jeg mener det via TV-out stikket at disse signaler er ført ud. Tit får man et kabel med til TV-out-stikket og 3 phoneplugs i den anden ende... Redigeret af avh - 26-Marts-2008 kl. 16:12 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Før du går componentvejen vær da opmærksom på at Nvidiakort er låst på 60hz på component pga deres modulator = lort
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Torkild ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 11-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Mulig løsning ->>1 x S-Video udgang (med adaptor til Component/YPbPr HDTV) |
|
![]() |
|
![]() |
Hej alle, Tak for alle jeres svar, kablet virkede ganske rigtigt ikke og er nu sendt tilbage :S Så er jeg gået tilbage til vga stikket på forsiden og det må så række til det gamle plasma dør. Det lykkes mig dog at trække et rimeligt signal ud på s-vhs stikket og konvetere det til component, men vga er jo meget bedre. Endnu engang tak for hjælpen.
Det her er sgu et godt forum, men en masse kompetente og hjælpsomme mennesker. Mvh
Christian
Redigeret af Dovenlas - 03-April-2008 kl. 20:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |