recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profile 2.0 BD playere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfile 2.0 BD playere?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kynde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Profile 2.0 BD playere?
    Sendt: 03-April-2008 kl. 22:45
Hej,

Er der udover PS3 nogle Profile 2.0 afspillere på markedet?

Der kommer vel snart en fra Panasonic...eller?

Er der nogen mærker der kan anbefales, eller er BluRay afspilning lige godt på alle BD afspillere?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:10
Panasonic BD50 er profil 2.0.

Ellers er der kun PS3'en, som er klart det bedste bud på en Blu-ray afspiller der bare kan det hele, og som er blandt de absolut billigste på markedet.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

... PS3'en, som er klart det bedste bud på en Blu-ray afspiller der bare kan det hele, og som er blandt de absolut billigste på markedet.

Men den er også den klart dyreste i drift. Hvis man ikke ønske at benytte muligheden for at spille, så bør man vælge en anden afspiller.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 23:22
De to nye Panasonic skulle være bedre end PS3 med den nye UniPhier teknik med Panasonic's P4HD billedprocessor. Den billigste, BD30 koster ca det samme som PS3.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 01:00
Men hvad er det der er så vigtigt med Profile 2.0?
Kan ikke huske hvornår jeg sidst så ekstra features på en dvd/bd, så har svært ved at se at jeg nogensinde skal gå online med min afspiller for at se mere af den slags.
Lad os nu få noget decodning af DTS HD MA i stedet for.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De to nye Panasonic skulle være bedre end PS3 med den nye UniPhier teknik med Panasonic's P4HD billedprocessor. Den billigste, BD30 koster ca det samme som PS3.

Billedet bliver ikke bedre end fra PS3'en. 1080p/24-outputtet er præcis ligeså korrekt som selv den dyreste Blu-ray-afspiller nogensinde kan spytte ud.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Men den er også den klart dyreste i drift. Hvis man ikke ønske at benytte muligheden for at spille, så bør man vælge en anden afspiller.

Ja, hvis man gider vente på og betale for BD50, som er den eneste der vil komme til at kunne det samme, og så håbe på at der ikke i fremtiden bliver brug for PS3'ens muligheder med hensyn til opgradering af software i afspilleren...

Jeg synes du går lige lovligt meget op i at den er 'dyr' i drift. Hvis vi siger, at en film er to timer lang i snit, er merprisen for drift af PS3'en i forhold til en BD50 (som vi jo ikke engang ved med sikkerhed er så væsentligt mindre strømslugende, eftersom vi endnu ikke har set standalone afspillere med profil 2.0) så noget, man rent faktisk kan gøre op i kroner og øre, som er værd at tale om? Skulle man bruge PS3'en næsten eksklusivt som Blu-ray-afspiller, så er det jo ikke sindssygt mange timer om måneden man har den til at køre, med mindre man køber vanvittigt mange film.

Redigeret af Naiera - 04-April-2008 kl. 13:09
Til top
danic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 07:43

Naiera> Hvordan er det med hensyn til PS3 og regionsbeskyttelse, er det muligt at se Region 1 DVD film? og Blue ray A film? Jeg har en del Region 1 film som jeg ikke ville kunne se på f.eks. en BD30 :-(

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du tænker på opskalering af SD, så har BD30 ikke fået en speciel god modtagelse på den front.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg synes du går lige lovligt meget op i at den er 'dyr' i drift. Hvis vi siger, at en film er to timer lang i snit, er merprisen for drift af PS3'en i forhold til en BD50 (som vi jo ikke engang ved med sikkerhed er så væsentligt
mindre strømslugende, eftersom vi endnu ikke har set standalone afspillere med profil 2.0) så noget, man rent faktisk kan gøre op i kroner og øre, som er værd at tale om? Skulle man bruge PS3'en næsten eksklusivt som Blu-ray-afspiller, så
er det jo ikke sindssygt mange timer om måneden man har den til at køre, med mindre man køber vanvittigt mange film.

BD30 bruger ca. 100W mindre og man skal se ca. 5 film for at bruge 1kWh mere på en PS3.

Hvad ser en gennemsnitsforbruger af film om ugen? 2 film? Det er ca. 20kWh mere om året.

Selvfølgelig kan man sige "mange bække små..." men helt ærligt så vælter det nok ikke ligefrem budgettet.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 08:56

Jeg var til en projektor demo for nogle uger siden. 2 projektorer til 55K pr. stk. 120" lærred til 20K+. BD afspiller PS3!

Dette misforhold anfægtede jeg naturligvis, men fik modspørgsmålet: Hvordan synes du, resultatet er? Jeg kunne kun svare top$. Min konklusion er, at man ikke skal vælge en standalone frem for PS3 for billedkvalitetens skyld.

Danic, PS3 er "regionfri", forstået på den måde, at den kan afspille materiale, som fuld lovligt har fået fjernet beskyttelsen. Det kræver dog lidt forbehandling på PC med BD drev, AnyDVD HD og et lokalnet. Muligvis kan man spare BD drevet, hvis man kan betjene en Yellow Dog Linux.

Kuro
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg var til en projektor demo for nogle uger siden. 2 projektorer til 55K pr. stk. 120" lærred til 20K+. BD afspiller PS3!

Dette misforhold anfægtede jeg naturligvis, men fik modspørgsmålet: Hvordan synes du, resultatet er? Jeg kunne kun svare top$. Min konklusion er, at man ikke skal vælge en standalone frem for PS3 for billedkvalitetens skyld.

Det var naturligvis for at være lidt "fræk" at jeg gav dig dét modspørgsmål, jeg havde forventet at få spørgsmålet på et tidspunkt... Det skal siges at jeg dog uddybede valget lidt - hvis du ikke lige var vant til at se projektorer i denne klasse, ville du formentligt heller ikke kunne se begrænsningerne i en ringe afspiller, så det ville være lidt unfair at sætte tilhørerne til at vurdere kvaliteten af afspilleren. Men som jeg beskrev: At gengive 1080P fra en blu-ray kilde, er groft sagt et spørgsmål om at levere signalet korrekt ud af afspilleren. Så længe der ikke skal skaleres på signalet, er der reelt ikke noget i afspilleren der er dyrt at konstruere. Derfor behøver afspilleren heller ikke være dyr, for at systemet hænger sammen. Hvis man synes der er et misforhold fordi man bruger en billig afspiller, så er det udelukkende på grund af psykologisk betingede fordomme. Vi vil være sikre på at der ikke er flaskehalse - men hvem siger at et billigt produkt behøver være en flaskehals? Det afhænger helt af hvor i kæden den befinder sig. En afspiller skal i bund og grund udføre sit arbejde korrekt. Det er nøjagtigt det samme den skal gøre, om projektoren koster 5000,- eller 100.000,- - det bliver ikke dyrere at gøre arbejdet korrekt, bare fordi man sætter en bedre projektor bagefter.

Jeg så dog gerne at der kom gode stand-alone afspillere på markedet, med alle relevante features og en god, hurtig betjening. Det findes bare desværre ikke endnu... Især på lydsiden halter PS3'en indtil videre noget. Og så vil jeg personligt gerne betale en del ekstra for "lækker" udførelse.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu