recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan dvbviewer åbnes med fjernbetjening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan dvbviewer åbnes med fjernbetjening?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan dvbviewer åbnes med fjernbetjening?
    Sendt: 04-April-2008 kl. 17:59
Hej med jer

Jeg har brugt dvbviewer i  over et halvt år, men savner at kunne åbne dvbviewer via min fjernbetjening, som det er nu må jeg hen og klikke på dvbviewer ikonet med min mus og det synes jeg ikke er helt optimalt når man har en HTPC.

Er der nogen der har en løsning på dette? så vil det være helt perfekt

Når jeg først er inde i dvbviewer fungere fjernbetjening ok, men det ville være rart at kunne gemme musen lidt af vejen.

Til info skal det lige nævnes at jeg har en MCE fjernbetjening.

Redigeret af Boosterx - 04-April-2008 kl. 18:07
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 19:16

Når man kører MCE, kan man jo starte MCE ved at trykke på den grønne knap..

Jeg har ikke kunnet finde en mulighed, så den i stedet startede DVBviewer..
Det ville være den enkleste og bedste løsning.

MCE-remoten har en vis begrænset funktionalitet i forhold til windows, så måske, ligesom man kan starte en windows-program med tastaturet...

Men ellers kan det løses ved at installere HIP  (www.byremote.com.au), som så overtager kommunikationen med MCE-remoten.
Dette program kan opsættes til at starte DVBviewer.

Hvis man anvender iMON-display/ir-enhed er der tilsvarende muligheder med dette programmel, her kan HTPC-en startes selv fra helt slukket...

Redigeret af avh - 04-April-2008 kl. 19:18
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 00:18
Tak for hjælpen avh

Jeg har lige været inde på www.byremote.com.au og det ser meget lovende ud. Jeg har lige downloadet programmet, så nu gælder det bare om at få det til at virke.

HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 12:41
Så har jeg installeret HIP og fået det til at virke 

Til andre der vil have en lignende løsning, vil jeg kort beskrive hvorledes jeg fik det til at virke:

1. download HIP
2. installer HIP, vælg alle, eller det plugin som virker til din remote, i mit tilfælde  MCE plugin.
3. kør GUI, wizard.
3.1 vælg det rigtige interface/(plugin) jeg valgte MCE, tryk next.
3.2 gå ind i "edit device mapping" og tryk ok, derefter next.
3.3 gå ind i "output device" og tryk ok, derefter next.
3.4 gå ind i "learn master control key" tryk på den knap du gerne vi have som master control key, tryk en gang mere på samme knap for at godkende knappen., derefter next.
3.5 hvis du vi have HIP til at starte automatisk, check af i feltet "automatically load on system startup", derefter next.
3.6 tryk på "click here and add and application" vælg derefter dvbviewer.exe filen, derefter next.
3.7 under "save konfiguration" skriv evt. dvbviewer, men i teorien er det ligegyldigt hvad du skriver. tryk på "save configuration" derefter finish.
3.8 tryk på run
3.9 tryk nu på den knap du programmerede som din master control key, tryk derefter ok på din MCE fjernbetjening, derefter starter dvbviewer.

Rimeligt nemt at få til at virke, hvis du har en MCE remote, det er sikker tilsvarende let med andre remotes.

Held og lykke med at få det til at virke derude i cyberspace.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:33
Lige en bemærkning jer der har problemer med at få OSD menuen til at fungere ordenligt i dvbviewer efter at have installeret HIP.

Efter HIP installation oplevede jeg følgende:
Når jeg trykkede ned eller op på min remote inde i OSD menuen, sprang den 2 felter i stedet for et felt og det kan man jo ikke bruge til noget.

Løsning:
Gå ind i HIP configure, derefter gå op i gardinet file og ned i preferences.
Inde i preferences, skal du klikke ind i "alternative input"
Inde i "alternative input" skal du gå hen i "system wide keys" og slette up and down keys.

Ovenstående vi fixe problemet og HIP fungere stadig ok på remoten.

Jeg kommer lige med en update til ovenstående, slette alle funktioner ind under "system wide keys" ellers kommer der forskellige konflikter i dvbviewer.

HIP virker bedst når computer kommer lige fra S3 standby.
Nogen gange virker styringen af HIP ikke med mindre man markere HIP dialog boksen med en musens curser??
Lukker man computeren ned i S3 og booter op igen virker HIP atter fint igen

Redigeret af Boosterx - 05-April-2008 kl. 19:09
Til top
jesperc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 00:00
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu