|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Gokk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 05-April-2008 kl. 20:03 |
Jeg er indehaver af en Scaleo EV, som jeg egentlig er glad for, men
manglede Blu-Ray. Har efterfølgende installeret et Blu-Ray drev og de fleste film køres også ok, men der er nogen der "hakker" en lille smule. I hvert fald er det ikke flydende som det bør være. Maskinen er født med Intel onboard grafik og det er klart dér problemet ligger. Jeg skal altså have fat i et grafikkort med noget mere riv, men udfordringen er at det skal være Low profile for at kunne være i kabinettet, HDMI og gerne med passiv køling. Nogen gode ideer? Der køres Vista på maskinen og Blu-Ray filmene afvikles i PowerDVD. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Har lige set dette review http://www.tweakup.dk/article/1402/dk/ som jeg syntes ramte helt plet i dine kriterier :)
Link til forhandler: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425372 Redigeret af M-P-A - 05-April-2008 kl. 20:21 |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Gokk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Mange tak for input og nu vil jeg ikke starte den store religionskrig, men
hvad er umiddelbart bedst? Det primære er naturligvis afvikling af HD, men det kunne være interessant at køre nogle enkelte spil (primært bilspil) hvis der kom en fornuftig "motor" i. Jeg ved fra OEM'er at NVIDIA er at fortrække da de skriver de bedste drivere, men er ATI virkelig ringere? Hvad er jeres erfaring? |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Det kommer helt an på pengepungen - men hvis du skal afvikle spil så er 3450 kortet helt malplaceret og dermed er 8600GT et bedre valg af disse 2.
|
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
![]() |
Hvordan er de to i forhold til et 2600 Pro eller 2600 XT (begge med 256 MB
dedikeret ram)? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
2600XT og 8600GT skulle gerne være meget lige. Det samme med 2400XT og 8400GT.
|
|
![]() |
|
![]() |
Og det store spørgsmål - Er NVIDIA vitterlig bedre end ATI?
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Nvidia laver PT de hurtigste kort, men i markedet for mellem og lav ydelse grafik synes jeg ati er præcis lige så gode, det er vist mest noget med religion |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du skal jo også prioritere hvad der er mest fleksibelt i en HTPC. Jeg ser så mange hardware debatter her i forummet, hvor det ævles om strømforbrug og performance.
Det der i virkeligheden er vigtigst er drivermuligheder, og ikke mindst den fleksibilitet der kan tilbydes med det enkelte kort.. I første omgang er hardwaren vigtig; Ja Så tager vi den først. Der er ikke tvivl om at 8600gt pt er det klart hurtigste Low profile kort du kan få. Det skårter dog på hotkey profile loading og automatisering, hvilket bliver dit næste problem. Du kan næppe køre Crysis i 1080p på et 8600gt, ej heller ser PAL hd særligt fedt ud i 800x600@60hz... Så skal der skiftes.. Nvidia var på XP suveræne hvad dette angår.....Men på Vista uha uha. Nvidias kort har desuden den fejl at deres "MV" tvout-modulator er låst til 60hz på component, ikke fedt hvis ikke man da modtager et NTSC signal. ATI har langsom ydelse ift NVIDIA, men deres drivere er bedre til HTPC da man hurtigt kan skifte i mellem opløsninger. Desværre så opdateres drivere sjældent og ift Video osv er det nærmest tilfældigt om du kan finde en driver som understøtter HD accelleration. Den overlegne serie fra ATI starter med 3xxx, men kun 34xx findes i lp, hvilket ca svarer til et onboard grafikkort alla det man ser på 780g . Selv ville jeg købe et HD3450, og bygge mig en PC til at spille på ved siden af. |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Tak for de mange inputs.
Hvor meget perfomance forskel er der på 2600 Pro og 3450? Umiddelbart er der lige meget dedikeret ram. |
|
![]() |
|
![]() |
HD 2600 er klart hurtigere....Men mangler instruktioner ift HD decodning vs 3xxx.
Men 3450 er dx 10.1 kompatibelt. (Ikke at det pt gør en forskel......meen måske på sigt.) hd2400 er forgærngeren til hd3450 hd2600 er forgængeren til hd3650 osv... |
|
Mit Setup
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |