recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Screen Tearing (Ps3)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScreen Tearing (Ps3)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NintendoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Screen Tearing (Ps3)
    Sendt: 07-April-2008 kl. 20:31

Hej jeg har lige et spørgsmål til jer der kan svar på det ;)

Jeg har en Ps3 som jeg ellers er meget glad for Men! og der er et MEN!!, Jeg døjer nemlig lidt med det fænomen som også kaldes (Screen Tearing) i det ellers så utrolig flotte spil Gran Turismo 5 Prologuen til Ps3.

Jeg har et billede her godt nok ikke af spillet Gran Turismo 5 men af spillet Uncharted: Drake's Fortune som jeg sjovt nok også er ejer af og hvor jeg også har problemer med Tearing, Men nok om det! billede her viser meget godt hvad det er jeg ser i min udgave af Gran Turismo Prologuen se godt på billedet her bliver billedet revet over kan det være rigtig at det skal være sådan eller har min Ps3/Tv et problem ? . http://dot50cal.the-horror.com/gaf/un/13.jpg

Nu er spørgsmålet så bar hvor ligger problemet gemt ?

Er det mit Tv som er skyl i alt den Screen Tearing ? 

Eller er det min Ps3 ?  

Jeg skal måske lige husk at sige at det Tv jeg har er et :

SHARP 42" Full HD LCD (LC-42XD1EA)

Og jeg kører med HDMI og end da 1080p, Jeg har prøvet at gå ned i 1080i og 720p men uden det hjalp på mit problem, Jeg skal også lige husk at sige at det langt fra er alle spil hvor jeg har problemet med Tearing, Spil som : MotorStorm, Sega Rally, Ratchet & Clank Futur, Ridge Racer 7, Resistance: Fall of Man, Call of Duty 4, Burnout Paradise, Formula One Championship Edition.

Alle de spil som jeg nævner her dem har jeg ingen problemer med!

Håber på nogen gode svar på forhånd Tak...

Redigeret af NintendoB - 07-April-2008 kl. 20:36
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 20:47
Det ser godt nok mærkeligt ud, men at det skulle være tv'ets skyld tvivler jeg stærkt på..

Umiddelbart må det da være ps3'en, men hvad der helt præcist er skyld idet, ved jeg sku ikke

Det kan ikke være en manglende opdatering eller lign?

Redigeret af matv88 - 07-April-2008 kl. 20:48
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 22:16
Som regel kan skylden for screen tearing skydes på spiludviklere der af den ene eller anden grund vælger ikke bruge V-sync - sikkert som regel fordi spillet ikke i alle situationer kan klare en fastlåst 60 el. nogle gange bare 30 fps, så vil de hellere lade frameraten være "flydende" end at låse den på et lavere niveau (ret mig lige hvis den forklaring indeholdt en eller mangelfulde informationer, jeg tror nok jeg improviserede en smule ).

Jeg har dog flere gange i spilanmeldelser, kommenterer til anmeldelser og på diverse fora, set helt uoverenstemmende meninger om graden - eller bare eksistensen - af screen tearing i et givent spil, så uden dog at kunne give noget klart svar overhovedet, kunne jeg da godt forledes til at tro at problemet kan være tydeligere på nogle TV end andre.
Jeg har selv fem af de spil du nævner, men COD4 (naturligvis også PS3 versionen) er det eneste jeg har spillet rigtig meget (så sent som i morges), og her har jeg i hvert fald ikke lagt mærke til nogen form for screen tearing på mit 40" 1080p Samsung M87.
Jeg skal ikke helt udelukke at det har kunnet forekomme, men i så fald har det været så lidt og så sjældent at jeg overhovedet ikke kan huske at have set det.

Jeg er også ret sikker på at jeg højest har set det i yderst begrænset grad i GT5P og Drake's Fortune.

Edit: Tog lige et kig på dit screenshot fra Drake's - og det er da godt nok et ualmindelig voldsomt eksempel på screen tearing, eller også så ser det bare særligt slemt ud fordi det er et still billede.

Redigeret af Miths - 07-April-2008 kl. 22:17
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 22:34

Det billede jeg har linket til er ikke mit men bar et jeg har fundet på nettet og nej så slemt ser det naturligvis ikke ud men det bar lidt i den retning dog uden at være så slemt.

Spillet COD4  kører 100% hos mig der har jeg ikke haft noget der liner screen tearing.

Jeg syntes bar det er sjovt at spil som GT5P og Drake's Fortune skal drille mig sådan.

Redigeret af NintendoB - 07-April-2008 kl. 22:37
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af NintendoB NintendoB skrev:

Det billede jeg har linket til er ikke mit men bar et jeg har fundet på nettet og nej så slemt ser det naturligvis ikke ud men det bar lidt i den retning dog uden at være så slemt.

Spillet COD4  kører 100% hos mig der har jeg ikke haft noget der liner screen tearing.

Jeg syntes bar det er sjovt at spil som GT5P og Drake's Fortune skal drille mig sådan.

Jeg tror lige jeg skimmede lidt lovligt hurtigt igennem din tekst inden jeg svarede - både med hensyn til COD4 mv., samt det screenshot.
Det plejer jeg sgu ellers ikke. Beklager .
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 15:53
Det skal du ikke Beklag det er okay :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 20:01

Lige en lille opdate...

Jeg har lige prøvet at set min Ps3 til et lidt ældre LCD Tv jeg også har som er et :

Philips 32" Pixel Plus 2 LCD TV (32PF9986).

Jeg har sat min Ps3 & TV sammen med et DVI til HDMI Kabel efter som Tvet ikke

har nogen HDMI port.

Mit gammel Philips Tv kan kører en HD-opløsning på 720p og kan (klemmes) op på 1080i

og begge dele er nu prøvet af i spillet Gran Turismo 5 Prologuen og med nøjagtig samme resultat

spillet laver de samme Screen Tearing problemer på mit Philips TV og på de nøjagtig samme steder i spillet som det

nyer og noget dyrer Tv jeg også har.

Hvad får i ud af at læs det her hvad tror i der kan være galt ?

Er der tal om en fejl i spillet efter som den udgave jeg har af spillet er på en skive og det er UK udgaven jeg har ?

Redigeret af NintendoB - 09-April-2008 kl. 20:02
Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 20:48

Kan nogen svar mig på om mit SHARP 42" Full HD LCD (LC-42XD1EA) kan være grunden til at den Screen Tearing  som jeg syntes at oplive i spillet GT5P ?

Vis nogen skul kun svar på det her så er det på recordere.dk

Så hvad siger i til det ??

Er et SHARP 42" Full HD LCD (LC-42XD1EA) godt nok til Ps3 ?

Er der noget som gør mit Tv uegnet til at game på vis man som jeg har både en Ps3 og en Xbox360 ??

Lad mig hører fra jer.

M.v.h.

NintendoB

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 23:21
Jeg har også oplevet "Screen Tearing" da jeg gik igang med at gennemføre Uncharted. Jeg tror måske det er en lille bug i spillet.
Dog ikke forstyrrende, da det kun lige var på skærmen i nogle milisekunder.

Ser meget værre ud på det still billedet end jeg oplevet det
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 17:42

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg har også oplevet "Screen Tearing" da jeg gik igang med at gennemføre Uncharted. Jeg tror måske det er en lille bug i spillet.
Dog ikke forstyrrende, da det kun lige var på skærmen i nogle milisekunder.

Ser meget værre ud på det still billedet end jeg oplevet det

Jeg har også spillet Uncharted og rigtig nok så er der også en del Screen Tearing i netop det spil.

Jeg aksepter bar ikke Screen Tearing i et spil som Gran Turismo 5 Prologue det ødelægger total helhedsoplevelsen for mig.

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top
atmorell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 22:40

Oplever du screen tearing i alle andre spil/demo'er?  

Det er et ganske almindeligt problem i pc verdenen. Det der sker er at din PS3 levere flere frames/sekund end dit TV kan nå at vise.  Derfor oplever du at et billede bliver skåret over. V-Sync fjerner tearing, men giver lavere frame rate. Prøv at sætte din PS3 til så høj opløsning som muligt og se om problemet stadigvæk er der.

Komplet beskrivelse af problemet her.

Jeg har selv spillet GT5 på min PS3 og et gammelt 32 tommer fjernsyn. Har aldrig oplevet tearing i det spil. Får en plama skærm i næste uge så er da spænt på om jeg også skal se på tearign :/

Mvh Asbjørn Morell
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 19:21

Nej nej uha nej da hade det vært alle spil så hade jeg nok kørt både tv og ps3 til (Rep)

Jeg har bar haft prøvet min Ps3 på 2 LCD tv nu!

Det ene af dem som er det tv min Ps3 er sat til og som jeg foretrækker at bruge nemlig mit SHARP 42" Full HD LCD  der ser jeg en del screen tearing når jeg spiller GT5P og jo det kun da godt ske som nogen siger være mit Tv som bar ikke er godt nok men når man så prøver sin Ps3 af på et andet Tv og det så laver de samme problemer så ved jeg altså ikke hvad jeg skal tro.

Vis jeg ser en Blu-Ray film på mit system så er der ingen problemer og det forgår end da i 1080p som er max opløsning på mit SHARP tv jeg kan bar ikke spil GT5P uden screen tearing og jeg har også svært ved at tro at ander kan.

Redigeret af NintendoB - 22-April-2008 kl. 19:25

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu