Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
smasher
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
|
Emne: PS3 - hak i spil? Sendt: 02-Marts-2008 kl. 15:19 |
Hej.
Jeg har netop købt en ps3 med unchartet drakes fortune og ratchet & clank. Jeg oplever indimellem (hovedsagligt i unchartet) at billedet "slører" eller "halter" lidt især ved store grafiske præstationer eller hvis der er hurtige panoreringer.. Egentlig tror jeg mest der er mit forholdsvis billige sony lcd tv der ikke kan følge med, men jeg ville da lige høre om andre også oplevede dette med ps3'eren?
Altså om jer med de noget dyrere tv altid har spillene til at køre flydende og fejlfrit...?
|
 |
friediger
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 557
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 16:39 |
Jeg har et px70 og har ikke oplevet at uncharted har haltede overhovedet!
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 16:45 |
Jeg har heller ingen problemer haft med Uncharted Drakes Fortune på mit Pioneer 427.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:02 |
Har selv lige købt en PS3 med de samme to spil. Billedet bliver sløret, når man panorerer hurtigt i Drakes, hvilket jeg da er overbevist om, er hensigten. Tror ikke det er nogen fejl. Pt. har jeg kun tilsluttet via AV --> Scart, da jeg ikke har fået mit HDMI kabel endnu (fik min PS3 i dag  ).
|
Anders
|
 |
jesper christia
Junior bruger
Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 43
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:08 |
 hej SMASHER . har også de samme spil oplever ingen problem på mit px70
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:14 |
de eneste ting der er i Uncharted, er at der til tider kan være sløve texture loads, det vil sige det tager et par sekunder før alle overflader er lagt ind.
Der er en del tearing pga. FPS´en ikke er fast og i sync.
og der er et par få steder med FPS slowdowns,men har ikke selv oplevet nogle
|
 |
smasher
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2006
Point: 70
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:17 |
OK tak. Rart at vide at det trods alt "bare" er mit tv der ikke helt kan følge med ps3'erens enorme potentiale.
Så løser det sig jo nok når jeg en dag får råd til et dyrere tv. 
|
 |
~Damien~
Junior bruger
Oprettet: 23-September-2006
Point: 39
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:30 |
andefeldt skrev:
Har selv lige købt en PS3 med de samme to spil.
Billedet bliver sløret, når man panorerer hurtigt i Drakes, hvilket jeg da er overbevist om, er hensigten. Tror ikke det er nogen fejl.
Pt. har jeg kun tilsluttet via AV --> Scart, da jeg ikke har fået mit HDMI kabel endnu (fik min PS3 i dag ).
|
Jeg har oplevet det samme, men ser det også sån en del af spillet... Har desuden, som at par stykker herinde en PX70 skærm...
|
 |
Henrik_s
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
|
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:41 |
Ved ikke om det er det sammen men fra mit indlæg på dahf, har de foreslået det skulle være noget der hedder "tearing"
"What is Tearing?: Tearing is a video problem when the graphics card's frame rate is greater than the monitors refresh rate. This can cause images to appear "scratched" "cut up" or "stuck". Basicly, tearing happens when one section of the image does not transition to where it should be, and gets stuck on one spot of the screen for a short time. Tearing mainly affects textures that have vertical lines in them. I have proven this true because there is no tearing around horizontal lines."
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
|
Sendt: 03-Marts-2008 kl. 14:27 |
andefeldt skrev:
Billedet bliver sløret, når man panorerer hurtigt i Drakes, hvilket jeg da er overbevist om, er hensigten. Tror ikke det er nogen fejl.
|
Jeg har valgt at bilde mig selv det samme ind ... det MÅ bare være en bevist effekt i spillet... (ellers er jeg jo tvunget til at købe nyt TV .. og det er budgettet SLET ikke til lige i øjeblikket).
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
 |
NintendoB
Bruger
Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 111
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 17:25 |
Hej
Jeg har lige et spørgsmål så jeg håber det er okay at jeg låner tråden her til at stille det i .
Jeg har som sagt også en Ps3 som jeg ellers er meget glad for Men og der er et MEN!!, Jeg døjer nemlig lidt med det fænomen som også kaldes (Screen Tearing) i det ellers så utrolig flotte spil Gran Turismo 5 til Ps3.
Nu er spørgsmålet så bar hvor ligger problemet gemt ?
Er det mit Tv som er skyl i alt den Screen Tearing ?
Eller er det min Ps3 ?
Jeg skal måske lige husk at sig at det Tv jeg har er et :
SHARP 42" Full HD LCD (LC-42XD1EA)
|
 |
Sylvest
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 17:38 |
Jeg har ikke oplevet hakken i Uncharted, men derimod i Oblivion har jeg oplevet det efter (for) lang tids spil. Lige pludselig begyndte spillet at hakke på selv de mest simple steder, jeg mærkede at min maskine var ret varm. Men hørte intet til den berygte støj fra blæseren (jeg har en 60GB) men omvendt det har jeg aldrig hørt fra min maskine. Jeg slukkede maskinen og efter en times tid var hakkeriet væk.
|
 |