recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC setup særligt software og betjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC setup særligt software og betjening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC setup særligt software og betjening
    Sendt: 04-April-2008 kl. 22:11

Jeg ved at forumet flyder med disse posts, men håber alligevel at en erfaren bygger eller to vil forbarme sig over mig og komme med et par kommentarer.

Jeg har tænkt mig at kaste mig ud i at bygge et mediecenter, og kraftigt inspireret af diverse posts herinde har jeg tænkt mig følgende:

• Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  • Processor: AMD Phenom 9500
  • RAM: 2Gb dual Channel, Kingston el.lign
  • DVD-brænder serial ATA
  • Samsung eller WD 500Gb S-ATA HD
  • Kabinet: Antec Fusion V2 Black

Jeg modtager kabeltv, men ikke med fuldt digitalt udbud (skodantenneforening), så derfor skal jeg have et analogt dualtuner tv-kort. Regner med Hauppauge PVR-500, men bedre (billigere) forslag modtages gerne. Derudover har jeg et firedtv til modtagelse af de DVB-C kanaler vi har.

Mediecentret skal gøre det ud for tv-modtager og optager, dvd-afspiller, musikafspiller og radio. Der skal ikke spilles eller lignende på den. Burde ovenstående ikke kunne magte både almindeligt analogt tv, plus den smule digitale jeg kan modtage?

Herefter mit største problem. Hvilket software??? Jeg leder efter noget der kan håndtere at vise og optage både digitalt og analogt tv, afspille mit musik, både fra hd men også fra cd, samt afspille radio. Det skal helst være i det samme program (WAF). For at komplicere emnet yderligere ville jeg gerne have en løsning, der kunne kombineres med en betjeningsmulighed der ikke kræver at tv'et skal tændes for at afspille musik og høre radio. (Har kigget lidt på både WMC, Mediaportal, sage, og dvbviewer - ingen af dem synes at have det hele).

Bud på en fjernbetjening (eller lignende) og mediecenterprogram der kan leve op til ovenstående modtages med store taknemlighed.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 23:02

Man kan langt hen af vejen sammensætte sin HTPC, men der er altså nogle krav, som ikke kan opfyldes fuldt ud...

De krav du stiller om analog og digitalt TV, giver kun et software valg, nemlig Mediaportal....

Med hensyn til afspilning af musik og radio kunne det måske løses på en anden måde, nemlig ved en separat netbaseret enhed, som har data fælles med mediaportal.
På den måde kunne det holdes uden for MediaPortal.
Det er en enhed til at modtage streamed input...

Tanken skulle være at tænke i netværksløsning..
Det klient/server løsning.
Man bruger den klient, man har til rådighed.
Denne klient kan være mere eller mindre egnet til formålet, men kan bruges.. 
Aktså man kan f.eks. høre radio på en laptop, men altså også på em særlig netradio...
Men altså også htpc-en med tændt skærm...

Redigeret af avh - 05-April-2008 kl. 07:34
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 12:30

Det var lidt det svar jeg forventede, men man håber vel altid at der er en der kan komme med en anden ide... (anyone?)

Har selv siddet og kigget lidt på nogle kabinetter med indbygget touchskærm. Største problem ved dem (udover prisen) er, at jeg ikke har lyst til at gå på kompromis med opløsningen, og det er ikke mange af dem der kan håndtere full-hd, hvilket giver problemer når man skal klone skærmen...

Tror indtil videre at setup bliver som ovenstående med mediaportal/WMC og et Logitech diNovo Mini. Nogen der vil råde mig imod dette?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 15:45
Jeg kører med SageTV og harmony remotes. Der understøttes flere sources DVB-C/T/S og ANALOG samtidigt.

Opsætningen er omstændelig, men med en Network encoder baseret på DVBviewer(Anbefales) eller Progdvb og lidt XMLTV så er serveren oppe.

Så skal du bare installere en Sagetvklient på de efterfølgende computere. Undertekster understøttes også, ligesom flere forskellige sprog understøttes på DVB-c-s og T.

Mht remote og WAF vil jeg foreslå at du køber en USB-UIRT reciever og programmet girder. Derefter en Harmony 895.

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
axlrod Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 17:56
Glem nu ikke LinuxMCE ..

http://www.linuxmce.org/

Check videon der for at se mulighederne ..
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af axlrod axlrod skrev:

Glem nu ikke LinuxMCE ..

http://www.linuxmce.org/

Check videon der for at se mulighederne ..

Kører sikkert fedt med FireDTV......Hvis bare der fandtes en driver
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 13:05

Hmm... tak for kommentarerne.

Tror jeg skal kigge lidt på SageTV-løsningen, selvom det umiddelbart ser noget mindre let tilgængeligt ud. Kan godt lide ideen om, at jeg med en fjernbetjening kan styre ikke kun htpc'en men også mit højtalersystem og tv m.m. Men jeg tror det kommer til at kræve lidt læsning at sætte sig ind i setup'et... (Og så er det vist heller ikke den billigste løsning).

Har dog også lidt kig på et Silverstone kabinet med indbygget full-hd touch display (CW03). Det er dog heller ikke just den billigste vej at gå!

Alle de beslutninger...

En helt anden ting: Er der en der kan fortælle mig om jeg er kommet til at dumme mig ved bestilling. Med setup som i første post og så har jeg bestilt 533mHz-ram - kommer det til at give mig problemer?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu