recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Codec??..... Nu bliver det for teknisk!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCodec??..... Nu bliver det for teknisk!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Codec??..... Nu bliver det for teknisk!
    Sendt: 08-April-2008 kl. 18:06

Hej

Har for et par mdr siden bygget et HTPC med Hauppauge HVR-4000 som valgte DVB-T tuner. Jeg har været så p.... irriteret over at der på markedet (bortset fra DVBViewer) ikke findes et medie center program der kan det hele, altså DK undertekster, Tekst TV og en EPG der er til at stole på.  Vista MCE har en god EPG og Cyberlink Powercinema kan vise undertekster og Tekst-TV. DVBViewer kan det hele så det har jeg lige installeret

Efter installation kan jeg se at TV billedet hakker i DVBViewer lige som det er tilfældet med Vista MCE. Powercinema har tilgengæld et super flot og flydende billede uden hakker og efterslæb.

Spørgsmålet går på om jeg kan ændre DVBViewer opsætningen så billedet er som via powercinema. Er det ikke noget med noget CODEC halløj? Der så mange CODEC indstillings muligheder i DVBViewer at jeg er bange for at f.... det fuldstændigt op. Hvad er det for en jeg skal ændre?

CK
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 19:12

Til TV.

DVBviewer virker udmærket med de medleveret codecs i VISTA.
(opsætning instillinger/directx), ellers er udmærket codecs
Intervideo, purevideo og powerDVD.

Der skal andre codecs til H.264/AVC f.eks. coreAVC eller powerDVD.

Tilsvarende er der en codecs opsætning til DVD-afspilning og preview.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 06:32
Sørg for at du bruger Enhanced Video Renderer

PowerDVD til h.264 og DVD audio og video. Husk desuden er der findes en update til powerdvd, der adresserer Hardwareaccelleration(PureVideo/ Avivo samt ClearVideo)

Vær desuden opmærksom på din version af DVBviewer. 3.9.2 er den der fungerer bedst ift mine erfaringer. EVR er ikke tilgængelig på 3.9.0 så under alle omstændigheder er det ønskværdigt med en nyere end denne i hvert fald til Vista.

Hvis du kører en Engelsk udgave af Vista, anbefales det at du installerer SP1, hvor i der løses mange PAL relaterede problemer og hvor der desuden indgår et par fixes til Firewire.

Desuden bør du være opmærksom på Skærmopsætning. HWDeinterlacing fx og color spaces kan spille dig et puds her. Vælg en 50hz HD opløsnin g(720p eller 1080p) og indstil PowerDVD til hardware accelleration, og grafikkortet til Vector adaptive deinterlacing.

Redigeret af Patriarken - 09-April-2008 kl. 06:35
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu