recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem: Skalering og digital lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem: Skalering og digital lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem: Skalering og digital lyd
    Sendt: 09-April-2008 kl. 15:20
Så fik jeg min media center og er godt i gang med installering, men jeg har 2 umiddelbare problemer.

Problem med skalering er løst. Der var en mulighed for finjustering der var gemt lidt mere væk end jeg er vant til

Skærmen er en Panasonic 37px70 og bundkortet er et Asus P5E-VM HDMI

Mit eneste tilbageværende problem er derfor at jeg har købt et Asus S/PDIF modul med optisk og coxial ud, men der er ingen liv i den og jeg ikke kan finde i enhedshåndteringen.
Jeg har kigget i BIOS efter S/PDIF ud fra S/PDIF connectoren, men der ser ikke umiddelbart ud til at være en mulighed for at aktivere noget.
Det skal siges at jeg ikke har prøvet at deaktivere den coxial ud, der er på bundkortet og det er ikke overvældende med info der er fra Asus' side, men det er ikke brugerforvirringen til bundkortet, så det er ikke fordi der er et kompitabilitetsproblem.

Redigeret af Kim Jespersen - 09-April-2008 kl. 16:00
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 16:54
Er der rødt lys  hvis du hiver toslinkkablet ud af lydkortet(bracketen)?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 19:22
Det tror jeg ikke der har været, der var nul aktivitet, men krisen er afblæst, jeg gik fuldstændigt i selvsving og fjernede alle lydenheder fra systemet og rebootede, så Windows skulle geninstallere dem og det hjalp, nu er der hul igennem.

Man skulle tro at jeg, efter alle de år med Windows nu var klar over at det kan opføre sig lidt underligt indimellem, men nu ved jeg også at Vista har små særheder der kan rettes med hidsigt temperament og småekstreme indgreb
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu