recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vision Mediacenter eller Shuttle?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVision Mediacenter eller Shuttle?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kristmich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Vision Mediacenter eller Shuttle?
    Sendt: 08-April-2008 kl. 16:18

Jeg ønsker at købe et mediecenter til under 10.000 kr. Jeg kan ikke selv samle et, så jeg er nødt til at købe et out-of-the box system.

Mediecenteret skal bruges til musik, billeder, tv optagelse (analog til at starte med og måske senere digitalt via FireDTV til kabelTV), DVD. Jeg skal ikke game på det.

Jeg er kommet frem til to alternativer, som jeg meget gerne vil have noget vejledning i at vælge imellem:

Vision Mediacenter MC300 v2 HDMI Black

http://www.mm-vision.dk/produkter/vishtpc.asp?action=vis& ; ;menu=mediacenter&varenr=169&gruppe=visionhtpc

Eller Shuttle SG33G5M

http://global.shuttle.com/product_detail.jsp?PI=873

Jeg er bekymret for følgende:

Støj niveau.

Onboard grafik – ATI 1260 vs. GMA x3100.

Lydkort – Jeg vil være i stand til at få DD og DTS ført over til min receiver.

Mulighed for senere hardware opgradering…

Hvad skal jeg vælge og er mine bekymringer unødvendige? Håber der er nogle kyndige personer der kan give et godt råd.

Mvh

Michael

Redigeret af Kristmich - 08-April-2008 kl. 16:19
Michael
Til top
Zulatin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 07:02

Skal det bruges til high definition eller kun alm dvd + tv ?

Til top
dkmusic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 10:40

Hej.

MM-vision kender jeg ikke, men jeg har en shuttle magen til den du linker til.

Der er onboard digital lydudgang med DD og DTS i den, og mht. støj så er den helt i orden. Dog kunne jeg godt tænke mig at skift strømforsyningen ud til en uden blæser. CPU køleren siger ingen ting da der er heatpipes op til en stor blæser som kører så langsomt at den ikke støjer.

Hvis du ikke skal bruge den til spil så er det onboard grafikkort godt nok, og viser fint op til 1080. Eller kan du altid sætte et andet i PCI-E slottet. Dog kan du få et problem med overscan afhængigt af hvilket TV du sætter til, og intel har ikke noget software til at rette på dette. Men Men... Der findes et lille program som er udviklet af nogle flinke mennesker som kan fixe dette, og det virker helt fint, så det er egentlig ikke noget problem, blot meget rart at vide at det er sådan.

Vælg en harddisk som ikke støjer, det troede jeg at jeg havde gjort, men det er faktisk den som larmer mest af alt. Hamrende irriterende at hører på at den står og læser/skriver.

Jeg kan kun sige godt om Shuttle SG33G5M.

Redigeret af dkmusic - 09-April-2008 kl. 10:47
Til top
Zulatin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af dkmusic dkmusic skrev:

Hej.

Der er onboard digital lydudgang med DD og DTS i den, og mht. støj så er den helt i orden. Dog kunne jeg godt tænke mig at skift strømforsyningen ud til en uden blæser. CPU køleren siger ingen ting da der er heatpipes op til en stor blæser som kører så langsomt at den ikke støjer.

Hvis du ikke skal bruge den til spil så er det onboard grafikkort godt nok, og viser fint op til 1080. Eller kan du altid sætte et andet i PCI-E slottet. Dog kan du få et problem med overscan afhængigt af hvilket TV du sætter til, og intel har ikke noget software til at rette på dette. Men Men... Der findes et lille program som er udviklet af nogle flinke mennesker som kan fixe dette, og det virker helt fint, så det er egentlig ikke noget problem, blot meget rart at vide at det er sådan.

Vælg en harddisk som ikke støjer, det troede jeg at jeg havde gjort, men det er faktisk den som larmer mest af alt. Hamrende irriterende at hører på at den står og læser/skriver.

Vil lige tilføje at jeg har fundet nogle hd filer som den hakkede ved afspilning af - tør dog ikke direkte afvise at det kan være mit setup, da jeg ikke har kigget så meget på indstillingerne endnu, men bare noget man bør overveje hvis man kigger på sådan en, jeg har den selv samme og jeg overvejer at købe et gfx kort, f. eks ati 2600 HD pro 512mb.

Til top
mchris Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:08
Shuttle ROCK`S....har haft en i 3 år nu, den kører uden de mindste problemer!!!
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Zulatin Zulatin skrev:

Skal det bruges til high definition eller kun alm dvd + tv ?

Umiddelbart kun til alm tv/digitalt tv. MEN, jeg vil gerne have muligheden for senere at kunnne opgradere så den kan håndtere HDTV, Blue Ray, MPEG-4 osv...

Michael
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af dkmusic dkmusic skrev:

Hej.

Mange tak for svaret! Jeg hælder meget til at købe en shuttle. Har dog et par ekstra spm:

Er det en optisk lydudgang til overførsel af DD og DTS?

hvor mange ledige PCI-E slot er der?

Hvilken harddisk har du i din? Kan du anbefale en der ikke larmer?

Michael
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:18

[/QUOTE]

Vil lige tilføje at jeg har fundet nogle hd filer som den hakkede ved afspilning af - tør dog ikke direkte afvise at det kan være mit setup, da jeg ikke har kigget så meget på indstillingerne endnu, men bare noget man bør overveje hvis man kigger på sådan en, jeg har den selv samme og jeg overvejer at købe et gfx kort, f. eks ati 2600 HD pro 512mb.

[/QUOTE]

Vil det være nødvendigt med en ekstra aktiv køler hvis du smidder 2600 HD kortet i? Det vil jo give en del mere støj... Jeg overvejer at købe den omtalte shuttle med et 2400 HD kort. Det er vel næsten det samme, eller hvad?

Michael
Til top
Zulatin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 06:56

Hej

Jeg har haft problemer med at afspille blueray på mit BD-drev gennem powerdvd, den skriver ifølge hjemmesiden at g33 opfylder deres krav men når man kører analysatoren viser den at kortet er godt nok men at driveren ikke er - også selvom man har den nyeste driver. Det er også en af grundene til jeg overvejer at smide et bedre kort i.
Jeg tror godt vi kan undvære en ekstra køler, men har ikke kigget mere på det.

Er det en optisk lydudgang til overførsel af DD og DTS? Ja

I maskinen er der 1 x PCI-E og 1xPCI.

I min maskine har jeg en WD Caviar GP 1TB harddisk. Min er 7200rpm, og har læst at 5400rpm er mere lydløs

Du kan læse mere om detaljerne på systemet på shuttle's hjemmeside, men vær opmærksom på at der findes 2 udgaver, den almindelige og en Deluxe. På deluxe er der f. eks trådløs netkort og fingeraftryksaflæser...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 08:34

Hej

Jeg har haft problemer med at afspille blueray på mit BD-drev gennem powerdvd, den skriver ifølge hjemmesiden at g33 opfylder deres krav men når man kører analysatoren viser den at kortet er godt nok men at driveren ikke er - også selvom man har den nyeste driver. Det er også en af grundene til jeg overvejer at smide et bedre kort i.
Jeg tror godt vi kan undvære en ekstra køler, men har ikke kigget mere på det.

Er det en optisk lydudgang til overførsel af DD og DTS? Ja

I maskinen er der 1 x PCI-E og 1xPCI.

I min maskine har jeg en WD Caviar GP 1TB harddisk. Min er 7200rpm, og har læst at 5400rpm er mere lydløs

Du kan læse mere om detaljerne på systemet på shuttle's hjemmeside, men vær opmærksom på at der findes 2 udgaver, den almindelige og en Deluxe. På deluxe er der f. eks trådløs netkort og fingeraftryksaflæser...

Ok. tak for info. Jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på valg af harddisk... surt hvis man kan høre den konstant! 

Jeg overvejer at købe den med AMD indmad istedet for intel. Man kan konfigurere en rigtig fed en med et HD 2400pro kort indbygget til langt billigere penge end Intel modellen. AMDen har også mulighed for indbygget trådløst.

Kan du høre din shuttle når du ser almindelig TV? hvor langt står den der hvor du sidder?

Michael
Til top
Zulatin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 09:22

Jeg kan høre maskinen når tv'et ikke er tændt, men så længe tv'et er tændt hører jeg ikke maskinen, så kraftigt larmer den ikke. Min maskine er med intel. Men om man er til AMD eller Intel er vel nærmest som en religion

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 10:26

Jeg kan høre maskinen når tv'et ikke er tændt, men så længe tv'et er tændt hører jeg ikke maskinen, så kraftigt larmer den ikke. Min maskine er med intel. Men om man er til AMD eller Intel er vel nærmest som en religion

Jeg ville umiddelbart hellere have haft Intel, men AMD er bare langt billigere... Der burde ikke være forskel på støjniveau mellem Intel og AMD vel??? 

Michael
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu