recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dårlig billede på media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdårlig billede på media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: dårlig billede på media center
    Sendt: 13-April-2008 kl. 14:20
hej

jeg har bygget mig et media center nu men syns ikke rigtig at billede på mit tv er særlig godt . kan det være fordi grafikortet ik er godt nok? køre med bundkort gigabyte GA-MA78GM-S2H med onboard grafik. og så hdmi op til tv
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 18:12

Hvad er det for et billede? Snakker du Live-tv eller dvd afspilning? Hvis det er fra et tv-tunerkort så er det ofte at de analoge giver dårligere billeder end den tuner der sidder i dit fjernsyn.

Hvis du mener dvd/video så kan det skyldes mange ting, mest sandsynligt er det dog opskaleringen den er gal med. Hvilket tv har du (HD-ready/HD-ready 1080?) og hvilken opløsning sender du til tv'et?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 18:30

det er billede kvaliteten i det hele taget .. når jeg ser live tv bliver billede dårligere end bare over normal tv.  og når jeg ser hd film bliver billede ik som hd skal være ( har prøvet at hente nogle HD trailer film) .. men jeg

har et medion 47" HD ready. lige nu kører jeg opløsningen 1144x644 780p eller hvad det hedder og så 50 HZ men har prøvet alle opløsninger og det gør ik rigtig nogen forskel. har prøvet at køre i den højste 19... x 18.. 1080p eller . . der kommer der så nogle lodrette streger/hakker i skærm billedet hele vejen hen. men selve billede blir bedre .

i min manual der står der at tv'et kan klare en opløsning på 1360x768 60 hz. .

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 21:12

Nu bruger jeg selv et plasma, med en "skæv" opløsning så er ikke helt sikker på det med LCD opløsninger, men såvidt jeg husker så vil det mest optimale være at køre en opløsning på 1360x768 (eller så tæt herpå som muligt) i 50 hz.

Med hensyn til tv signalet så er det som sagt sjældent at man få lige så godt billede med en analog pc-tuner som med den tuner der sidder i skærmen. Her skal man køre digitalt for at det bliver rigtigt godt.

Når du siger "ikke så godt", hvad sammenligner du så med? Der kan jo også være nogle indstillinger i tv'et som ikke er helt optimale.

Det bedste ville være at tage en stand-alone dvd afspiller og sammenligne dette med dvd-afspilning gennem HTPC. Så kan du finde ud af hvor problemet opstår.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 21:54

okay det prøver jeg lige så..

det er fordi der kommer sådan nogle hakker i billedet ligesom en streg. det er ivhertfald ikke ligeså godt som man har set i butikkerne f.eks. md farver og klarhed osv.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu