recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg høre jer nikke?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan jeg høre jer nikke?!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ockley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg høre jer nikke?!
    Sendt: 14-April-2008 kl. 10:34
Jeg håber at i vil komme med en sidste kritik og vejledning inden jeg sender en bestilling. Mine indleden tanker for dette mediecenter var:
  • Opbevaring af musik, video og billeder.
  • Adgang til internettet, (surf og mail).
  • Lavt strømforbrug.
  • Blu-Ray afspiller.
  • Redigering af optaget video.
Jeg er kommet frem til følgende:
Kabinet: Antec VERIS Fusion Black 430
Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
CPU: AMD Athlon64 X2 4850E
CPU-Cool: Cooler Master Susurro
RAM: Corsair XMS2 2 x 1 GB (4GB i alt)
Optisk drev: LG GGWH20L Super Multi Blue
HDD: Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB (2 stk)
WIFI: SMC EZ Connect N Draft 11n Wireless USB2.0

Min mening er at have et access point i kælderen, med backup at data (wireless).

Her er et par spørgsmål, som i meget gerne må gøre mig klogere på.
  • Nu valgte jeg Corsair RAM, er de OK? Hvilke ram er bedst i HTPC'ere?
  • Jeg valgte at smide WIFI i USB porten (bag maskinen). Jeg tænkte, at det var åndsvagt at den skulle optage plads inde i kabinettet (med airflow i tankerne).
  • Jeg har YouSee og venter på selector'en med HDD, hvad er det smarteste, hvis jeg vil optage via den. Jeg har kigget lidt på indstikskort som FireDTV, men det er ikke mange der er helt begejstrede. Tænkte også selectoren som en der kunne holde styr på serierne o. lign.
Jeg vil bare lige stikke en finger i luften og høre jeres mening.

På forhånd tak

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 11:03

Ser meget fornuftigt ud - Corsair ram skulle være helt ok

Redigeret af confused - 14-April-2008 kl. 11:12
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 11:03

Du har masser af luft i den kasse og der skulle ikke være noget i vejen for at vælge et indstikskort til WiFI.... (f.eks. pci-e)

Jeg mener stadig, den bedste løsning  i forhold til yousee  er et DVB-C TV-kort, som fire/floppyDTV eller technotrend c1501 med softwaren DVBviewer...

En løsning med en selector kan lade sig gøre...
Man skal opsætte en IR-blaster enhed (f.eks. den fra MCE-remoten), som skal styre selector-boksen...  

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ockley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 11:17
Tak for det.

@anh: Hvad mener du med en IR-blaster enhed? Jeg glemte nok at fortælle at jeg har en Logitech Harmony One Advanced fjernbetjening... Den har (indtil nu) kunne styre alt undtagen konen.

Jeg tror også at jeg, på sigt, putter et DVB-C kort i, men har skrevet mig på den nye selector, og vil lige se, hvordan det spænder af.

Du har nok ret i det med pladsen i kabinettet. Kan du anbefale et WIFI kort?

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 11:36
Jeg har kabinettet og de 2 stk. 120 mm blæsere i kabinettet skaber virkeligt et godt flow, så det er et godt og billigt valg, da der følger strømforsyning og LCD display med IR modtager med.
Jeg havde købt vandkøling til CPU'en, men kølerne var for store til kabinettet, så det skal tilbage og systemet kører nu "kun" med den originale CPU køler fra Intel og kabinettets blæsere og alligevel er støjniveauet så lavt at det ikke generer på nogen måde.

Jeg har også de samme Cosair ram, blot i 2*2 Gb moduler, men de er udemærket, selv for en som har sværget til Kingston stort set altid, så der går du ikke helt galt i byen.

Med hensyn til WiFi, så kan du overveje dette ABIT Airpacekort og så slippe for den USB ting bag på maskinen, som alt andet lige vil gøre kabinettet dybere.
Jeg har dog ingen erfaring med det ABITkort, anbefalingen er at det er et PCI-E *1 kort.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 11:59

IR-blaster enheden er en del af pakken med standard MCE-remoten og tilhørende IR-modtager.

Men den logitec harmony remoten kan vist også simulere MCE-remoten...

Satser du på en MCE-løsning, så er det jo et fremragende bruger-interface...
Men skulle du af forskellige grunde satse på  (DVB_C) f.eks. for at se HDTV, så kan MCE IKKE anvendes...
(brug i stedet DVBviewer og mediaportal).

Det kan så efterfølgende være svært at skifte til et andet brugerinterface og lidt ringere bruger-interface end MCE, når det først er indført.

Yderlig synes jeg det er en fordel at kunne holde sig til en slags bruger-interface, så man ikke ligger og skifter mellem HTPC_en bruger-interface og TV-ets. (dårlig WAF).

Det kræver desværre 2 TV-kort, for at optage/vise to programmer via samme bruger-interface..
(TV-set skal så kun tændes og slukkes)  

Altså et design med en kasse til det hele, en fjernbetjening og en slags brugerinterface....

Redigeret af avh - 14-April-2008 kl. 12:01
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
ockley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 12:36
Jeg var umiddelbart faldet for Mediaportal, men du skriver DVBviewer OG Mediaportal ... Kan du uddybe det? Hvad skal DVBviewer gøre, som MediaPortal ikke kan klare? Der ryger en Vista på, så det mediecenter er installeret. Jeg er dog ikke sikker på, at jeg får brug for det.

Du har nok ret i at jeg vil ende op med to TV-kort. Har du et link til et godt produkt. Det skal vel være ét kort med 2 digital tunere, da jeg jo skal stikke mit YouSee kort i det - eller hvad?

Tak for dine svar.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 12:49

DVBviewer kan vel egentlig ikke noget som Mediaportal ikke kan...
Måske er det mere stabilt og enklere at opsætte...

Hvis du vælger MediaPortal, menjer jeg, der er ådan set kun et TV-kort som er muligt..
(www.digital-everywhere.com).

Der skal bruges 2 stk. og de er rimelig dyre.
Envidere 2 stk. Viacees CAM v484 og
2 stk. smard-card fra TDC.

Mener ikke MediaPortal har ordentlig support den anden mulighed, Technotrend C1501, mangler vist noget med CAM-support...
(dette kort har også problemer med at det kræver 2 pci-slot)
(www.dvbshop.net)

Til top
ockley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 15:10
Tak for alle svarene, jeg tror jeg sender en bestilling afsted.

@avh: Jeg venter nok lidt med tuner kortene til jeg har prøvet lidt med den nye selector. Jeg giver dig fuldstændig ret i princippet om én maskine til det hele.

Grundlæggende synes jeg det er lidt underligt at man ikke kan få nogle Dual DVB-C kort endnu, når det godt kan lade sig gøre til DVB-T - men det er måske bare mig

@Kim Jespersen: Tak for info om kabinettet. Du kan have ret i det med dybden på kabinettet. Den du viser er dog ikke n-standard, og det vil jeg foretrække, da min backup-løsning ellers vil være forholdsmæssig tung (går jeg ud fra).

Endnu en gang, tak
/ockley

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu