recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-S2 kort til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-S2 kort til HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-S2 kort til HTPC
    Sendt: 15-April-2008 kl. 12:15

Jeg bygger en HTPC med HFX-mini kabinettet og skal køre Canal Digital samt DVB-T.

Er der nogen væsentlige forskelle på FloppyDTV S2 og Technotrend DVB-S2?

Umiddelbart synes Technotrend kortet at være en del billigere, men så er der jo ofte en grund.........

Har jeg forstået rigtigt at jeg skal købe et CAM modul også til disse kort?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 12:41

Med dette kabinet, er det nødvendigt at se på, hvad der er fysisk mulig at placere...

Det er også afgørende at se på hvilket program,  TV-kortet skal bruges til...

Men technotrend s3200 fungerer fint med dvbviewer og det er muligt at se HDTV-knalerne fra canal digital...  

Der skal bruges et conax CAM 4.00e til at vise canal digital.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 14:55

Jeg tror jeg kommer til at bruge dvbviewer også.

Mht. plads er der 3 kortpladser i kabinettet og jeg regner ikke med at skulle bruge dem til andet end TV-tuner(e), men det tiltaler mig at floppyDTV ikke behøver at sidde i et slot.

Har jeg ret i at technotrend optager 2 kortpladser?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:12

Ja, men ci-interface til CAM-modulet bruger bare et PCI-slot til at holde det fast fysisk...
F.eks. kan uden det store besvær placere ci-Interface/CAM-modulet over et PCI-E slot i stedet, bare selve kortet er skruet fast i bagpladen...

Det er også muligt at få et "forlænger-kabel", så ci-interface/CAM kan placeres andet steds i kabinettet...

http://www.dvbshop.net/index.php/cat/c57_HDTV-S2-H-264.html

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p147_Verl-ngert es-Verbindungskabel-f-r-TT-Budget-Serie-40cm.html

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 00:17

Jeg har selv købt TT kortet, men har fortrudt lidt. Det fungerer fint med Canal Digital og Cam delen ligger fint og "flyder" inde i kassen, men jeg tror at jeg i dag ville have valgt Floppy DTV løsningen. Det er en mere (på papiret) fleksibel løsning, da den kobles til firewire og dermed nemt kan flyttes.

Men hvad siger dem der har købt og bruger det?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:06

Lader ikke til der er så mange brugere af floppyDTV. Skulle der alligevel være nogen der har brugt det i et mini-hfx kabinet, er der så nogen der kan svare på om det kan betale sig at købe floppy rammen - ser ud til at det kræver frontadgang hvilket ikke er muligt på hfx-mini.

Mht. CAM foreslår avh et Conax 4.00e. Jeg er så faldet over dette: http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p129_Conax-MPEG 4-NP4-Neotion-Processor-HDTV.html

Er det brugbart og skal jeg heraf forstå at Conax 4.00e ikke kan vise mpeg4?

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

Mht. CAM foreslår avh et Conax 4.00e. Jeg er så faldet over dette: http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p129_Conax-MPEG 4-NP4-Neotion-Processor-HDTV.html

Er det brugbart og skal jeg heraf forstå at Conax 4.00e ikke kan vise mpeg4?

Conax kan fint vise mpeg4 og HDTV.....
Det neotion kort du linker til rekomprimerer et mpeg4 signal til mpeg2, således at ældre DVB-C TV uden mpeg4 understøttelse alligevel kan vise mpeg4 kanaler. Der er ingen grund til at købe det i forbindelse med HTPC, medmindre man ønsker at forringe det modtagne signal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu