recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernadgang til XP PRO via fjernskrivebor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernadgang til XP PRO via fjernskrivebor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernadgang til XP PRO via fjernskrivebor
    Sendt: 15-April-2008 kl. 17:50

Jeg har en maskine som kører Xp pro, der har jeg aktiveret fjernskrivebordet. Så er jeg ude "i byen" kan jeg godt logge på min maskine derhjemme via det lille program "Forbindelse til fjernskrivebord" der ligger i XP og vista.

Men kan jeg lave det sådan, at i stedet for at bruge "Forbindelse til fjernskrivebord", som ikke lige på alle maksiner. Men bruge en fx internet explorer istedet. Det vil sige at mit "skrivebord" derhjemme kommer frem på den internet explorer jeg har åbnet "ude i byen" efter login selvfølgelig?

Håber det er forståelig

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 18:12

Det kan du da:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/tools/rdwebconn .mspx

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 18:50

jeg benytter mig af hjemmesiden logmein.com

via den kan jeg nå mit mediacenter fra alle internet maskiner.

Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

jeg benytter mig af hjemmesiden logmein.com

via den kan jeg nå mit mediacenter fra alle internet maskiner.

Det program skal vel kun installeres på min hjemmemaskine ikke?

For det link fra Microsoft der skal man jo installere noget, men det har jeg ikke rettigheder til at på alle maskiner 

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 20:49

Jeg bruger også Logmein til at supportere familiens PC'ere, men ikke på min mediecenter pc, da den hele tiden startede op af standby af sig selv.

Den software jeg linkede til kræver ikke nogen installation på klienten, da du udelukkende bruge Internet Explorer, men du skal installere IIS og denne software på den maskine, som du vil tilgå, altså din hjemmemaskinde, så kan du tilgå den på port 80 uden problemer.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 23:42

Henrik

Det der lyder ikke som en særlig sikker løsning, og jeg tror ikke det vil fungere godt med nyere operativsystemer, eller hvad?

At installere IIS på en maskine og åbne den mod omverdenen er vel også en opgave der kræver lidt tandsmør!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Jeg bruger også Logmein til at supportere familiens PC'ere, men ikke på min mediecenter pc, da den hele tiden startede op af standby af sig selv.

Den software jeg linkede til kræver ikke nogen installation på klienten, da du udelukkende bruge Internet Explorer, men du skal installere IIS og denne software på den maskine, som du vil tilgå, altså din hjemmemaskinde, så kan du tilgå den på port 80 uden problemer.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Remote Desktop bruger port 3389 og IKKE port 80. Det er rigtigt at du kan installere webextensions til IIS, men i essens bruges port 3389 til den egentlige kommunikation. Dvs ligeså snart du trykker på login fra en fjernmaskine starter kommunikationen på port 3389. Dette bevirker at klienter der sidder bag en firewall eller HTTP proxy ikke kan gøre nogen ting. Derudover kræves der desuden en ActiveX control som potentielt ikke kan installeres på den box man benytter pgs rettighedder og andet.

Så man kan sige, at der i sig selv ikke er nogen grund til at installere IIS. Du kan ligeså godt bare enable fjernadgang i systeminstillinger og forwarde de rigtige porte til de rigtige klienter på din router(port 3389)

I øvrigt behøves der ikke nogen klient på xp eller vista boxe, du kan bare trykke windowstast +r

mstsc:ServerName:Port

(servername kan godt være en ipadresse)

Du kan flytte fjernadgang til andre porte:
1.    Start Registreringseditor.
2.    Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
3.    Klik på Rediger i menuen Rediger, og klik derefter på Decimal.
4.    Skriv det nye portnummer, og klik derefter på OK.
5.    Afslut Registreringseditor.

Redigeret af Patriarken - 16-April-2008 kl. 12:38
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:47

Jeg er ikke uenig med dig Patriark

Generelt kan man jo så sige, at ligemeget hvilken port man lukker op for i sin FW, så udsætter man sig selv for et potentielt angreb.

Set fra et sikkerhedmæssigt synspunkt vil jeg nok også anbefale Logmein, men som jeg nævnte, fik den min mediecenter PC til hele tiden at gå ud af dvale.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:50

Jeg bruger selv NTRconnect.com.

Her skal der installeres et program på den/de maskiner du vil kunne komme ind på. Herefter tilgås de via hjemmeside. Det eneste der skal installeres på den maskine du logger på fra, er vistnok et activeX script.

I deres gratis version står der at man kan tilføje op til to maskiner, mens at der ingen begrænsning er i deres PRO version - som så ikke er gratis.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu