|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() Sendt: 15-April-2008 kl. 17:50 |
Jeg har en maskine som kører Xp pro, der har jeg aktiveret fjernskrivebordet. Så er jeg ude "i byen" kan jeg godt logge på min maskine derhjemme via det lille program "Forbindelse til fjernskrivebord" der ligger i XP og vista. Men kan jeg lave det sådan, at i stedet for at bruge "Forbindelse til fjernskrivebord", som ikke lige på alle maksiner. Men bruge en fx internet explorer istedet. Det vil sige at mit "skrivebord" derhjemme kommer frem på den internet explorer jeg har åbnet "ude i byen" efter login selvfølgelig? Håber det er forståelig |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Det kan du da: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/tools/rdwebconn .mspx Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
jeg benytter mig af hjemmesiden logmein.com via den kan jeg nå mit mediacenter fra alle internet maskiner. |
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Det program skal vel kun installeres på min hjemmemaskine ikke? For det link fra Microsoft der skal man jo installere noget, men det har jeg ikke rettigheder til at på alle maskiner |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg bruger også Logmein til at supportere familiens PC'ere, men ikke på min mediecenter pc, da den hele tiden startede op af standby af sig selv. Den software jeg linkede til kræver ikke nogen installation på klienten, da du udelukkende bruge Internet Explorer, men du skal installere IIS og denne software på den maskine, som du vil tilgå, altså din hjemmemaskinde, så kan du tilgå den på port 80 uden problemer. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Henrik Det der lyder ikke som en særlig sikker løsning, og jeg tror ikke det vil fungere godt med nyere operativsystemer, eller hvad? At installere IIS på en maskine og åbne den mod omverdenen er vel også en opgave der kræver lidt tandsmør! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Remote Desktop bruger port 3389 og IKKE port 80. Det er rigtigt at du kan installere webextensions til IIS, men i essens bruges port 3389 til den egentlige kommunikation. Dvs ligeså snart du trykker på login fra en fjernmaskine starter kommunikationen på port 3389. Dette bevirker at klienter der sidder bag en firewall eller HTTP proxy ikke kan gøre nogen ting. Derudover kræves der desuden en ActiveX control som potentielt ikke kan installeres på den box man benytter pgs rettighedder og andet. Så man kan sige, at der i sig selv ikke er nogen grund til at installere IIS. Du kan ligeså godt bare enable fjernadgang i systeminstillinger og forwarde de rigtige porte til de rigtige klienter på din router(port 3389) I øvrigt behøves der ikke nogen klient på xp eller vista boxe, du kan bare trykke windowstast +r mstsc:ServerName:Port (servername kan godt være en ipadresse) Du kan flytte fjernadgang til andre porte: 1. Start Registreringseditor. 2. Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen, og klik på den: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber 3. Klik på Rediger i menuen Rediger, og klik derefter på Decimal. 4. Skriv det nye portnummer, og klik derefter på OK. 5. Afslut Registreringseditor. Redigeret af Patriarken - 16-April-2008 kl. 12:38 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er ikke uenig med dig Patriark Generelt kan man jo så sige, at ligemeget hvilken port man lukker op for i sin FW, så udsætter man sig selv for et potentielt angreb. Set fra et sikkerhedmæssigt synspunkt vil jeg nok også anbefale Logmein, men som jeg nævnte, fik den min mediecenter PC til hele tiden at gå ud af dvale. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg bruger selv NTRconnect.com. Her skal der installeres et program på den/de maskiner du vil kunne komme ind på. Herefter tilgås de via hjemmeside. Det eneste der skal installeres på den maskine du logger på fra, er vistnok et activeX script. I deres gratis version står der at man kan tilføje op til to maskiner, mens at der ingen begrænsning er i deres PRO version - som så ikke er gratis. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |