|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() Sendt: 15-April-2008 kl. 20:45 |
Hej. Er der nogen der ved om der kun findes 3 programmer der kan vise dvb-subtitles (DVB-viewer, Mediaportal og Mythtv) Jeg er ved at have prøvet dem alle, men kunne godt tænkle mig at vide om der findes flere der kan. -Stefan |
|
![]() |
|
johnlc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Ja jeg leder efter nøjagtigt det samme! (altså andre programmer) Men jeg kan altså ikke få dvb-subtitles frem i MediaPortal, så hvis du har et eller andet link til hvordan det gøres, så.... Her på Stofa kan jeg ikke se undertekster på mange udsendelser TV2, samt DiscoHD - jeg kan ikke få TV2SportHD,SilverHD,AstraPromoHD frem - kan du se alle HD kanaler i MediaPortal? |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Jeg har lige fået det til at virke, og det er også temmelig kompliceret. Du kan starte her: Vejledningerne og installationsfilerne er spredt godt og grundigt, men hvis du holder tungen lige i munden, går det nok. |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
I de nyere versioner af Mediaportal synes jeg ellers det er rimelig simpelt at få undertekster på. Men det kræver at man bruger 1. SQL server 2. Mediaportal 3. TVserver 4. TVserver client plugin 5. seneste SVN. Lidt træls at man er tvunget til at køre med deres tvserver, men til gengæld kan man se tv/optaget tv på alle pcer på netværket. Man slår dvb subtittles til ved at gå ind i Mediaportal configuration og så finde client plugin under tv. Der kan man krydse "display dvb subtitles" et eller andet sted. Og hvis man vælger dansk som foretrukket behøver man aldrig at skulle tænde eller slukke for underteksterne, så vises de automatisk hele tiden. (kan tændes og slukke med "L" på tastaturet). Men ellers er der en vejledning til installationen her: http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/ Og videoer her: http://www.team-mediaportal.com/tv-server_tutorial.html Men hvis man venter lidt endnu så skulle der komme en eller anden form for total løsning inden for kort tid som skulle gøre det noget nemmere at få det op og køre. http://www.team-mediaportal.com/news/global/mediaportal_1.0_ rc1_-_coming_soon.html |
|
![]() |
|
johnlc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Tusind tak for dine tips, jeg havde faktisk fundet den tråd du nævner, men 65 sider! det synes jeg var lidt rigeligt at skulle igang med. Mht til dit oprindelige spørgsmål, så tror jeg, at jeg har været omkring de første 10-15 programmer, men har kun set det i FireDTV Viever & DVBviewer - og forhåbentligt snart MediaPortal, som absolut virker som det bedste alternativ til VMC/MCE.
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Der er også
MyTheatre og Progdvb som kan vise undertekster
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jep, installationen af mediaportal er stadig noget kryptisk - når du kommer lidt ind i deres univers, er det dog noget mere simpelt at have med at gøre(som alting), og det er SÅ fedt at man kan have tv-server kørende på sit mediecenter, og stadig sidde ved andre pc'ere i huset, og se tv(eller optagelser) streamet fra mediecenteret. Det skal nok blive noget lettere, når de nu inden for et par mdr. eller lign, går i luften med Mediaportal 1.0 - der er ihvertfald stort focus på en enkel installation. Min MCE bliver KUN brugt når jeg skal leje film via Sputnik efterhånden - andet kan den ikke bruges til.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er også tilhænger af mediaportal. Det er total fedt at man kan have nøjagtig den samme brugerflade på alle sine pcer og have adgang til de samme kanaler og optagelser+at man kan se alle de kanaler man vil på samme tid fra samme transponder. Men her på det sidste synes jeg godt nok at jeg har haft nogle problemer med de sidste nye versioner. Jeg har haft alle mulige mærkelige fejl, så jeg er gået tilbage til en 2 måneder gammel version igen. Men jeg ser godt nok frem til Mediaportal 1.0 RC1. Men grunden til at jeg startede tråden var egentlig bare for at se om der var alterativer de de 3 nævnte programmer og om det var noget der var værd at bruge tid på?? Redigeret af stefanb - 16-April-2008 kl. 10:40 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10592 |
![]() |
TV Jukebox kan også. Nyeste version er 3.1. Flemming Redigeret af fltk - 16-April-2008 kl. 11:14 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Nogle af de andre programmer der er stabile og som bare virker??
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil bare lige sige 1000 tak for "sparket" , stefanb Jeg tror der er tekster på nu, og alle HD kan ses Tak. |
|
![]() |
|
![]() |
Det var såmænd så lidt..
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |