recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - disable VFD’s IR monitor ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdisable VFD’s IR monitor ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: disable VFD’s IR monitor ?
    Sendt: 16-April-2008 kl. 00:19
Hej jeg har et problem med et VFD display i en HFX maskine.
eller rettere VFD displayet virker egentligt efter hensigten - problemmet opstår da jeg ikke vil benytte VFD'ens indbyggede IR modtager, men istedet vil benytte den IR modtager som følger med MS's MCE remote - denne er ekstern og kan placeres bedere så fjernbetjeningen altid kan se den (og den kan have 2 ekstra øjer)
jeg ønsker derfor at benytte denne IR modtager isteddet.

Hvis/når jeg sætter MS's IR modtageren til PC'en virker begge IR modtagere på samme tid, hvilket gør at når jeg trykker på en knap på remoten opfanger vista dette tryk 2 gange (en fra hver IR modtager) - i praksis er det lidt surt at betjene da hver gang man trykker på f.eks. højre, hopper den 2 skridt til højre istedet for 1.

Spørgsmål: ?
er det muligt at disable VFD'ens IR modtager uden at disable selve VFD'en (displayet) - eller kræver dette rå vold og en skævbider.
Jeg har forsøgt i enhedshåndtering at disabler den USB endhed som fremtræder - dette resultere ganske rigtigt i at IR modtageren stopper - men desværre også VFD'et - måske er der en anden løsning som jeg ikke kender til, hvis ikke tager jeg blot skævbideren og bider IR dioden af...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 20:43
Gaffa tape er løsningen på mange problemmer. Bl.a. også hvis man vil "disable" den indbyggede IR modtager i et VFD display....det er nu gjort og jeg kan nu nyde at remoten kun opfanges 1 gang...
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 20:57

Oprindeligt skrevet af Niels Chr Niels Chr skrev:

(og den kan have 2 ekstra øjer) 

Disse ekstra "øjer" er ikke til modtagelse af IR fra remote, men IR blaster som kun kan sende f.eks til en set-top boks.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 21:08
Tak for infoen - jeg havde ikke undersøgt det nærmere - blaster øjer får jeg nok ikke lige brug for, men alligevel godt at kunne placere den løse IR modtager så den har mere klart sigte til remoten (den virker ellers rigtig godt)

Det har efterfølgende vist sig at VFD'en ikke havde en særlig høj WAF, og den er nu taget ud af USB stikket - den lyste om natten (feature), og var aligevel så lille i tegnene at de ikke kunne aflæses på afstand..

Redigeret af Niels Chr - 22-April-2008 kl. 21:10
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu