recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 som blu-ray afspiller eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 som blu-ray afspiller eller ej?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 som blu-ray afspiller eller ej?
    Sendt: 16-April-2008 kl. 08:56

Hej

Nu har jeg læst mig gennem adskillige indlæg, hvor ps3'eren roses som glimrende blu-ray afspiller. Kan også godt se fidusen ved, at den hele tiden opdateres til de nye lydformater mv.

Jeg kommer ikke til at bruge den som spillemaskine - dertil er jeg alt for glad for min Xbox Elite (så lad venligst være at kommentere på den del ) Og den kommer nok til at stå i et rum ved siden af stuen - det kræver kun et 2-3 meter hdmi kabel.

Men kan ps3'eren spille brændte dvd'er? Og hvordan er kvaliteten af afspilningen?

Er der en anden afspiller - meget gerne billigere - som kan det samme som ps3'eren? Det skal siges, at jeg køber en Onkyo 606, når den kommer på markedet. Det kan vel godt betyde noget for, hvilke krav jeg stiller til blu-ray afspilleren....ikk'? Jeg tænker på, at receiveren jo kan dekode lydsignalerne, hvis ikke afspilleren kan...?

+ 70 positive handler!
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:28

PS3 afspiller brændte DVD'er uden problemer.

Kvaliteten af DVD afspilning er ganske god. Har svært ved at se forskel på PS3'en og min Panasonic S99, som er en kvalitets DVD afspiller.

PS3 kan godt larme ret meget (blæseren) hvis den sættes til at opskalere DVD. Men, hvis du slår opskaleringen fra i PS3 og lader dit TV opskalere, så siger den stort set ikke en lyd. Jeg kan ikke se billedmæssig forskel på det ene eller det andet.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Er der en anden afspiller - meget gerne billigere - som kan det samme som ps3'eren?

Nej! Og da slet ikke en, der er billigere.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 17:06

Enig med Pallec og Naiera.

I tilføjelse så spiller den også DVD-RW perfekt. I så fald det skulle blive aktuelt.

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 07:50

Det er meget vigtigt for mig, at den er god til at afspille dvd'er (incl de brændte). Det lader ikke til, at ps3'eren har problemer med dette.

Nu er min eneste anke mod at købe, at jeg ikke kan bruge en universal fjernbetjening til den (ved godt der findes en lille tingest, som kan monteres og fjerne problemet - men den koster jo også )

Hmm må vist tygge lidt mere på sagen... Takker for svarene

+ 70 positive handler!
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:08
Ja, det med universalfjernbetjeningen irriterer også mig, specielt fordi PS3 fjernbetjeningen er næsten umulig at betjene i hjemmbiografens halvmørke, pga af sit sorte design uden lys i tasterne...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:14
Er det ikke sådan noget man bare lærer med tiden? Jeg behøver da ikke kigge på den for at bruge 'Time', 'Display' og de mere basale funktioner som start og pause.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er det ikke sådan noget man bare lærer med tiden? Jeg behøver da ikke kigge på den for at bruge 'Time', 'Display' og de mere basale funktioner som start og pause.

Nu er vi mere end én i familien der bruger den - faktisk 5 - så det er ikke alle der bruger den lige meget...

Så jo, hvis man bruger den meget, lærer man det med tiden, men det ændrer ikke ved at den er dårligt designet til en halvmørk stue. Ville med glæde give et par hundrede mere for en ordentlig fjernbetjening med f.eks. belyste knapper.

Men, nu er jeg jo også vant til min suveræne Logitech Harmony  og er først og fremmest irriteret over at jeg ikke kan bruge den til min PS3.

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 08:34

Nu har jeg lige et spm mere inden beslutningen kan træffes  

Er der nogen, som kan svare på om det er Samsung 1400 eller ps3, der afspiller dvd i den bedste kvalitet?

+ 70 positive handler!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 08:54
Jeg syntes at den jeg havde og at PS3 var lige gode... Men Samsung har haft nogle problemer med deres modeller, men tror det var i starten. Af dem jeg kender der har haft/har dem, er der ingen problemer!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Nu er min eneste anke mod at købe, at jeg ikke kan bruge en universal fjernbetjening til den (ved godt der findes en lille tingest, som kan monteres og fjerne problemet - men den koster jo også )

Jeg faldt over denne "dims" forleden fra IR2BT som ikke bare er en USB IR som flere andre på markedet, men som fungerer som konverter imellem bluetooth og IR. Så skulle tænd/slut via remote også fungerer og man har ikke en USB ting stikkende ud på fronten.

Tilgiv mig hvis det var den du allerede tænkte på.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 08:31

Så blev den købt  Måtte til Harald Nyborg, som sælger den til 2995 incl Gran Turismo 5, da Kvickly's tilbud til 2695 var udsolgt med lynets hast  

Nå, men jeg må sige, at kvaliteten på afspilning af dvd'er er rigtig rigtig god! Faktisk er den bedre end jeg havde turdet håbe på. Jeg takker for jeres indlæg i min tråd og føler mig overbevist om, at jeg har købt den br-afspiller, som passer bedst til mine behov 

+ 70 positive handler!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu