Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ilfesto
Bruger
Oprettet: 10-August-2005
Status: Offline
Point: 53
|
Emne: HJÆLP til Mediaportal!!!! Sendt: 03-April-2008 kl. 11:35 |
Hej,
Er skiftet fra MCE i Vista til Mediaportal for at kunne se de HD kanaler jeg har via You See. Kunne via FireDTV viewer se kanalerne, men ville jo gerne have det samlet et sted.
Problemet er jeg nu KUN kan finde Kanal 5 HD i Mediaportal, ikke de andre såsom TV2 Sport HD. Hvad gør jeg for at få dem frem, synes jeg har prøvet det meste????
Kanal 5 HD har jeg som sagt fundet, men der er kun lyd, ingen billede, præcis som i MCE. Bruger CoreAVC som decoder. Nogle gode råd til hvad der er galt?
Enhver hjælp er velkommen, er ved at gå amok 
Morten
|
 |
torpedo
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 183
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 20:10 |
Du skal tilføje frekvensen:
786000, 64QAM, 687500
til den dvbc fil du bruger når du scanner dine frekvenser. Du kan finde filen i bibilioteket TuningParameters (hvis du bruger deres nye TV Engine).
YouSee har fornyeligt ændret frekvensen for TV2 Sport HD og ligger derfor ikke mere på en frekvens som default står i dvbc-filen.
God fornøjelse - der er AGF - Viborg live på HD kanalen pt. og det ser sgi godt ud 
|
 |
Ilfesto
Bruger
|
Sendt: 11-April-2008 kl. 09:36 |
Hej,
Det vil jeg prøve med det samme!!!! Når du nævner deres nyt TV Engine, er det så TV server du mener?
har jo idag Kanal 5HD, men kan kun høre lyd, ingen billede, nogen gode råd der?
Mvh
Morten
|
 |
Ilfesto
Bruger
|
Sendt: 12-April-2008 kl. 16:48 |
Hej,
Må beklageligvis sige jeg ikke kan finde TV2 Sport HD, den siger "no responder" på den frekvens!
Tilgengæld er der efter jeg skiftede til TV Server kommet hul igennem på 5HD, dog kun med et billede der er 1/3 af det der vises, nogle gode råd der, det er altså ikke zoom den er gal med, det er billedet der kun viser noget.
|
 |
Ilfesto
Bruger
|
Sendt: 16-April-2008 kl. 15:16 |
Nogen der kan hjælpe med TV2 Sport HD, kan ikke få noget frem på den frekevns der nævnes!!!!!!!!
Nu virker mig Kanal 5 HD i øvrigt fint.
Mvh
Morten
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 16-April-2008 kl. 15:23 |
For at nogen kan hjælpe skal du nok lige skrive hvor du bor, der kan være forskel i hvilke frekvenser der anvendes. Der hvor jeg bor tages TV2Sport f.eks på 402000, 64QAM, 687500
|
Den Ben
|
 |
Ilfesto
Bruger
|
Sendt: 16-April-2008 kl. 17:13 |
My mistake, sorry :)
Det er Lystrup, som er ved Århus...
|
 |
torpedo
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
|
Sendt: 17-April-2008 kl. 07:14 |
My mistake also, jeg opgav frekvens for Kbh. uden at tænke på at den naturligvis kan være anderledens i andre dele af landet - sorry.
Ring til Yousee og få dem til at opgive frekvensen. Det gjorde jeg, da jeg heller ikke kunne finde info om dette.
Mht. til ny TV Engine, ja så mener jeg MediaPortals TV Server.
|
 |
Ilfesto
Bruger
|
Sendt: 17-April-2008 kl. 11:19 |
Hej,
Har snakket med You See, og kan ikke få noget ordentligt svar fra dem, de ved knap nok hvad jeg snakker om.... :(
Nogen der bor i Århus, som kan hjælpe mig, med præcis hvad jeg skal gøre, for kan ik finde den kanal, aghhhh.
Morten
|
 |