recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic HDC-SD5 - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic HDC-SD5 - erfaringer?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
GreatDane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic HDC-SD5 - erfaringer?
    Sendt: 14-November-2007 kl. 11:44

Nogen der kender dette kamera og kan dele deres erfaringer - gode som dårlige?

Købte både plasma-tv og HDD-recorder gennem fælleskøbet i sommers og synes dette kamera lyder ret spændende - bl.a. fordi det har Viera link og kan fungere sammen med de andre enheder.

Et af kritikpunkterne som ses på diverse online tests er, som altid, mikrofonen. Erfaringer med specielt dette vil jeg gerne høre om.

Takker,

Pede

Redigeret af GreatDane - 14-November-2007 kl. 11:59
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 09:47

Har lige fået det ind af døren, og mine erfaringer er - til at starte med - at det er super nemt at bruge, god billedkvalitet.

Men jeg skal nok se om jeg kan gøre mig flere erfaringer, når jeg i eftermiddag skal ud og filme nogle venners nyfødte...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 11:19

Tillykke med det. Glæder mig til at høre mere...

Pede

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 11:40
[QUOTE=Springer_dk]

Har lige fået det ind af døren, og mine erfaringer er - til at starte med - at det er super nemt at bruge, god billedkvalitet.

Men jeg skal nok se om jeg kan gøre mig flere erfaringer, når jeg i eftermiddag skal ud og filme nogle venners nyfødte...

[/QUOTE

ja tillykke med det, jeg har set meget på dette hd kamere, men er blevet meget udsikker på hvor god det er til almindelig dige billeder, jeg er derfor begyndt og se lidt på sony de nye hd kamera. så jeg er spændt på at høre dine erfaringer.

mvh Jan

Mvh Jan B
Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 09:44

Hey, er ved at være meget tæt på at skulle ud og investere i videokamera, så ville høre om du havde gjort dig nok erfaringer til at komme med en vurdering af hvorvidt kameraet er et godt køb

vh

Kasper

Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Point: 235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 12:02

Lige en lille update..

Jeg har ikke lavet så meget redigering af videoerne endnu. Det medfølgende trial software (Pinnacle studio plus) fungerer nemt, det er bare at trække og slippe filmklippene ind, og så kører det bare.

Det er ikke så anvendeligt som digicam, blitzen er for kraftig, eller også er eksponeringen for dårlig - fakta er at billederne bliver overbelyste, når man blitzer

Til top
Andersd241 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 14:20
jeg har også kigget en del på HDC-SD5.
Jeg fik at vide at jeg skulle finde et kamera med 3ccd - da det vil gøre billedetkvaliteten bedst.
Tager så i Fona, som ikke forhandler Panasonic, det dyreste kamera de ligger inde med er dette:
  • Full HD videokamera med harddisk
  • Optag op til 15 t. i HD-kvalitet på 40 Gb harddisk
  • 10x optisk zoom
  • 2,7" LCD skærm med touch-panel
  • HDMI udgang til fladskærm
  • Super Steadyshot - korrigerer digitalt for rystelser
  • ClearVid CMOS-sensor sørger for optimal billedkvalitet
  • Optag i surround med Dolby Digital 5.1
  • Lynhurtig overførsel til PCV med USB2.0
  • Carl Zeiss Vario-Sonnar T objektiv
Jeg spørger efter 3ccd og får at vide at Sony kører med et andet system, og at dette er ligeså godt... Kvaliteten bliver simpelthen ikke bedre, da det jo er HD...

Jeg er ikke overbevist... Nogen som kan sige mig hvad kvalitetsforskelllene er på de to kameraer...

Jeg har ikke lagt mig fast på noget - skal bruge kameraet til at optage windsurfing, så det er ofte fuld udnyttelse af optisk zoom....

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 19:48

Så er jeg efterhånden klar til at bestille dette lille kamera så hvis der er nogen der sidder inde med noget yderligere god/dårlig info så kom endelig med den nu.

Cheers,

Pede

Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 22:27

Jeg har bestilt mit fra tyskland telcam24.de til 5000 kroner alt i alt. Det har fungeret upåklageligt, selvom jeg ikke er stærk til tysk. Jeg var lidt påpasselig fordi man kun kunne betale via bankoverførsel, men de svarede hurtigt på mails og har en superrating på ebay, så jeg tog chancen.

Priserne varierer meget på de tyske netshops, så du kan sikkert være heldig at få det endnu billigere!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg har bestilt mit fra tyskland telcam24.de til 5000 kroner alt i alt. Det har fungeret upåklageligt, selvom jeg ikke er stærk til tysk. Jeg var lidt påpasselig fordi man kun kunne betale via bankoverførsel, men de svarede hurtigt på mails og har en superrating på ebay, så jeg tog chancen.

Priserne varierer meget på de tyske netshops, så du kan sikkert være heldig at få det endnu billigere!

Tak for tippet med telcam24. Det er lige et par hundrede billigere end der hvor jeg ellers ville bestille - og samtidig har jeg nu hørt fra dig at det virker som et trygt sted at handle.

Kan få kameratet (i sort) leveret til malmö (hvor jeg bor) for 4710. Det er 2800 billigere end i danske netbutikker og +4000 billigere end i f.eks thorsoefoto..

Pede

Til top
AllanPetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 10:52

Man kan også købe det her ved http://eg-electronics.de/camcorder/index.htm for ca. 4900 ,- dkk. Det er også fra Tyskland. Men ved ikke hvor sikkert det er, men fandt siden igennem noget der minder om edbpriser.dk hvor folk har givet det en "rating" og den lå i toppen med rigtig mange stemmer, så tror den er god nok, selvom siden ser lidt crappy ud .

Jeg overvejer selv at bestille derfra.

Der kan også ses en god review her --> http://www.simplydv.co.uk/Reviews/panasonic_hdc-sd5_6.html

Mvh Allan Petersen

Redigeret af AllanPetersen - 28-Januar-2008 kl. 12:42
Til top
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 19:06
Jeg sidder selv og kigger på samme kamera, 609Euro i Tyskland +porto, det er jo en del billigere end herhjemme. Hvad havde i tænkt jer angående SDHC kort? 8GB til omkring 450DKK har jeg fundet, men altså 8GB i højopløsning, hvor langt tid bliver det lige?
Det er en skam der ikke er smidt HDD i skidtet..?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu