Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brian E
Bruger
Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 240
|
Emne: PS3 firmware 2.3 og Divx-undertekster Sendt: 17-April-2008 kl. 21:25 |
Efter at have installeret firmware 2.3 kan jeg ikke længere få undertekst-funktionen til at virke, når jeg afspiller en Divx-fil via USB-porten. Andre med samme problem?
/BE
|
 |
Skærmtrold
Ny bruger
Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Point: 6
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 09:29 |
Hvilke underteskt filer srt, sub ?
/M
|
 |
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 10:52 |
Min spiller stadig fint undertekster, som er kodet ind i selve film-filen. men kan ikke spille filer over 2 GB, jeg har godt kun Xvid-filer på min ekstern. Men filer over 2 GB, og hvis de har DTS spor vil den ikke spille dem.
|
 |
Brian E
Bruger
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 11:24 |
Skærmtrold skrev:
/M
|
Det er avi-filer, som jeg har lagt srt-filer ind på med programmet AVIAddXSubs, hvorefter de kunne vælges med knappen subtitle på bluetooth fjernbetjeningen til PS3'eren. Fungerede perfekt før opdateringen, men nu kommer teksterne simpelthen ikke frem.
|
 |
Skærmtrold
Ny bruger
Oprettet: 30-December-2007
Point: 6
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 16:25 |
Brian E skrev:
Skærmtrold skrev:
/M
|
Det er avi-filer, som jeg har lagt srt-filer ind på med programmet AVIAddXSubs, hvorefter de kunne vælges med knappen subtitle på bluetooth fjernbetjeningen til PS3'eren. Fungerede perfekt før opdateringen, men nu kommer teksterne simpelthen ikke frem. |
Okay tak. Kente ikke det prg. Bruger ik så meget min playstation, som mediecenter. Kan se, at ham der har lavet programmet ikke satser på at hjælpe PS3 ejere medmindre nogen giver ham en go grund og donations!
|
 |
jimmi80
Guld medlem
Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 723
|
Sendt: 27-April-2008 kl. 17:02 |
er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at have tekster med eller hvad?
|
 |
MikkelAnd
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
|
Sendt: 27-April-2008 kl. 17:54 |
jimmi80 skrev:
er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at have tekster med eller hvad? |
Mine virker fint - har dog ikke prøvet fra USB - bruger DLNA fra Synology CS407e.
/mikkel
|
 |
jimmi80
Guld medlem
|
Sendt: 27-April-2008 kl. 18:43 |
MikkelAnd skrev:
jimmi80 skrev:
Mine virker fint - har dog ikke prøvet fra USB - bruger DLNA fra Synology CS407e.
/mikkel
|
og hvad betyder det?? streamer du eller hvad??
|
 |
MikkelAnd
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
|
Sendt: 27-April-2008 kl. 19:41 |
jimmi80 skrev:
MikkelAnd skrev:
jimmi80 skrev:
/mikkel
|
og hvad betyder det?? streamer du eller hvad??
|
Ja - det må vel være streaming.
/mikkel
|
 |
jimmi80
Guld medlem
|
Sendt: 27-April-2008 kl. 21:08 |
nogen der ved om det er muligt at afspille direkte fra ps3? uden at hardcode subs, bare ligge srt fil sammen med avi fil?
|
 |
Soccermom
Junior bruger
Oprettet: 01-April-2008
Point: 27
|
Sendt: 28-April-2008 kl. 01:19 |
jimmi80 skrev:
nogen der ved om det er muligt at afspille direkte fra ps3? uden at hardcode subs, bare ligge srt fil sammen med avi fil? |
Nej, det kan du ikke. PS3 understøtter kun embedded subtitles i DIVX. Men det tager ca. 40-50 sek. indlejre en srt fil i en AVI fil - så det er vel til at overskue :D. Altså, du kan ikke bare ligge SRT filen eller sub-filen i samme folder og så afspille fra PS3 - men du behøver altså heller ikke at hardcode subs. Det er- du tilgengæld nødt til at gøre, hvis du vil have subs på dine MVK-filer (som oftest x264 HD rips).
|
 |
Brian E
Bruger
|
Sendt: 28-April-2008 kl. 16:06 |
Soccermom skrev:
Nej, det kan du ikke. PS3 understøtter kun embedded subtitles i DIVX. Men det tager ca. 40-50 sek. indlejre en srt fil i en AVI fil - så det er vel til at overskue :D.
Altså, du kan ikke bare ligge SRT filen eller sub-filen i samme folder og så afspille fra PS3 - men du behøver altså heller ikke at hardcode subs. Det er- du tilgengæld nødt til at gøre, hvis du vil have subs på dine MVK-filer (som oftest x264 HD rips).
|
Hvilket program bruger du til at indlejre teksterne? Bruger som skrevet AVIAddXSubs, og det kan jeg altså ikke længere få til at virke efter opdateringen til 2.3. Når jeg trykker på subtitles på remoten kan jeg godt vælge subs, men de bliver bare ikke vist.
/BE
|
 |