recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft MediaRoom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMicrosoft MediaRoom

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft MediaRoom
    Sendt: 15-April-2008 kl. 22:34

Har været på jagt efter en måde at få TV signalet fra min fiberbredbåndsforbindelse fra Sydvest Energi over på mit Medie Center og faldt over dette software fra Microsoft, som lover Medie Center muligheder for brugere af IPTV.

http://www.microsoftmediaroom.com

A Tour of Microsoft Mediaroom:

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070619-atour-of-micro softs-new-mediaroom.html

TDC står på listen over firmaer som benytter teknologien... vil det sige at det er det software som benyttes i deres TDC TV boks?

Findes der andre metoder at få TV signalet fra en fiberbredbåndsforbindelse over på et Vista Medie Center?

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 22:39
Ser interessant ud, mon det er en slags lappeløsning til de får opdateret media center, for alle disse funktioner burde jo kunne køres fra media center EFTER det er blevet opdateret... måske en slags konkurrent til DVB-viewer indtil videre...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 23:11

Media Room er Microsofts IPTV løsning. Den er direkte adresseret mod indholdsleverandører som TDC.

Det løser ingen ting på et Media Center, da Media Center ikke kan håndtere IPTV

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 16:56

Ja det er jeg med på, men IPTV burde ikke være anderledes end så meget andet man streamer/afspiller fra Media Center og burde være en ting som Media Center får NÅR det bliver opdateret.

Mener bare at nok er en lappeløsning/alternativt program man kan bruge indtil Media Center bliver opdateret...

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 23:51
Jeg gætter på at det er en løsning som er forbeholdt udbyderne. De vil så udbyde set top boxe (eller SW) der kun fungererer med deres "stream" og derved holder kunden fast!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
t0PD0g Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 12:51

Mediaroom er ganske rigtig IPTV delen af Microsofts TV platform.

Det faktum at microsoft levere løsninger til udbydere til både IPTV og almindelig digitalt kabel/sattelit tv er nok en god del af forklaring på hvorfor der ikke er DVB-C / S support i Media Center.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu