|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 19-April-2008 kl. 17:55 |
|
Jeg vil starte med at sige, at jeg er superglad for Duet-boxen Hvorfor supporterer boxen og SqueezeCenter samt SSODS ikke UPnp som standard, så man var fri for alt "bøvlet" med SSODS opsætning m.v og så man var fri for at genindlæse mapper ved nyindlæst musik, hvis man ikke lige ville vente ca. ½-1 døgn på den automatiske genindlæsning. Hvad er det smarte ved ikke at bruge UPnp ?? Når man har installeret SSODS på sin NAS, står den standard til ikke at kører UPnp og dette anbefales, hvorfor ?? - og hvad sker der ved at ændre dette ?? Til sidst- for anden gang er "klik-lyden" når man scroller på hjulet forsvundet på min remote, sidste gang fik jeg ordnet det igen og det var ret enkelt, men jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde Redigeret af ajaj - 19-April-2008 kl. 18:16 |
||
![]() |
||
nygaardinc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
bump Redigeret af nygaardinc - 19-April-2008 kl. 18:01 |
||
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB |
||
![]() |
||
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
|
Ikke forstået, eller er der noget grundlæggende ved UPnp jeg ikke forstår. Det er vel UPnp der sørger for at mine andre medieafspillere selv finder min Nas og hele tiden er opdateret med musikmapperne. Redigeret af ajaj - 19-April-2008 kl. 18:23 |
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
/settings/advanced/sound effects ![]() |
||
Panta rei
|
||
![]() |
||
![]() |
|
[/QUOTE] Tak for svar. Jeg har sorte prikker i alt undtagen "None" og stadig ingen lyd, gad vide om min "remote-højtaler" er brændt af |
||
![]() |
||
![]() |
|
Aner ikke hvad der er sket, men her til morgen er der igen "klik-lyd" på min remote - underligt !!! Er der slet ingen herinde der kan forklare mig trådens udgangspunkt. Hvad er det smarte ved at Squeezeboxen ikke understøtter UPnp ???? Laver Logitech virkeligt et produkt, hvor det er meningen at man skal kører det fra en tændt computer ?? (Flipflip har så sørget for at man så også kan kører det fra en NAS- Tak Flipflip). Men det havde da været lettere hvis boxen bare understøttede UPnp, eller har jeg misforstået noget grundlæggende ?? |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Gætteri: Det kan måske være historisk betinget - noget med udbredelse af uPNP på det tidspunkt, hvor den første SqueezeBox blev lavet. Det kan også være spørgsmål om hvor standardiseret uPNP egentlig er - der er vist mange problemer her... Til sidst kan det måske også være at den løsning Slim valgte giver mulighed for hurtigere respons, caching af ofte tilgåede oplysninger osv - ved det ikke, men gætter lidt.
/Tommy |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes det lyder som rigtigt og udemærket "gætteri" Tommy. Jeg har ikke haft en Squeezebox før og synes derfor at det virker utroligt, at Logitech med deres nye box stadig lader den være afhængig af om brugeren kan finde ud af at hente software og installerer dette korrekt for at kunne få glæde af produktet uden en konstant tændt computer. Alle andre medieafspillere jeg kender, tilslutter man sit netværk, fortæller stien til musikken og - vupti, så kan ens musiksamling ses og afspilles uden yderligere dikkedarer med softwareinstallering osv. Det er mig komplet ubegribeligt, at når man har så godt et produkt som Logitech har, at man så ikke gør det enkelt at administrere. Det har undret mig så meget, at jeg startede denne tråd Redigeret af ajaj - 20-April-2008 kl. 17:40 |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
BUMP=Bring Up My Post Beregnet til at få lidt opmærksomhed. Relevante personer har måske ikke set indlægget. Venligst Søren |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Hvad er det for afspillere? UPnP -afspillere kræver en server. SB kunne være en UPnP-klient, men man har valgt en anden protokol, og den kræver sin egen slags server. Den er vist godt nok Open Source, men det ville jo være rart, hvis den fulgte en standard. Sonos og Squeezebox er to spillere, som har valgt en anden standard. Den første har sikkert gjort det for at have en protokol, som ingen andre kan benytte, hvorfor man er tvunget til at købe Sonos, idet de jo mener at have produktkvaliteten som konkurrenceparameter. SB har ikke villet gøre op med det proprietære format, og det er IMO en skam! Det kunne være rigtigt rart, hvis man fx. kunne have en SB i stuen og så måske billigere UPnP-afspillere andre steder i huset. Det kan dog have noget at gøre med UPnP-servernes manglende understøttelse af tabsfrie formater ![]() Venligst Søren Edit=Jeg læser lige mit indlæg igen, og jeg vil lige fremhæve, at mine betragtninger er rene spekulationer. Redigeret af Breddam - 21-April-2008 kl. 11:49 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Se det var da en forklaring der satte nogle ting på plads, som jeg ikke var helt klar over, men rart at vide at andre også godt kunne tænke sig en lidt anderledes tilgang til sin musik via Squeezeboxen Med hensyn til andre medieafspillere kan jeg VARMT anbefale Grundig Ovation 2I web, - lækkert design og lækker lyd, med masser af inputmuligheder bl. a via USB. Den finder selv dit netværk og de klienter der gives tilladelse til ved en utrolig enkel bruger tilgang, jeg har aldrig prøvet det lettere!!!. Den kan streame fra NAS'en uden problemer både med og uden tråd (jeg kører den trådløst), afspille alm. analog samt internet radio som man i lighed med Squeezeboxen får en konto hos Grundig til at administrere og så indeholder den en B&O-agtig CD-afspiller (som konen stadig er glad for, selvom hun er ved at vende sig til at al vores musik ligger på NAS'en Købt over nettet i Tyskland for kr. 2.800,- ( Billigere end Duet'en) Redigeret af ajaj - 20-April-2008 kl. 20:21 |
||
![]() |
||
Lynggaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
|
Findes der ikke nogle afspillere som blot bruger SMB protokollen (dvs windows shares ?) synes jeg har set det, men kan ikke huske hvor |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |