recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox Dit TV overalt på kloden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingbox Dit TV overalt på kloden

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox Dit TV overalt på kloden
    Sendt: 09-Februar-2008 kl. 22:38

Hej,

Ville lige høre om nogle skulle have erfaring med denne nyhed, hvor du skulle kunne koble dit kabelbox/parabolbox m.m på og via web server sendes & styres via hurtig upload internet (min. 256Kbps) - smart, men er der nogen som somhar erfaringer her?

http://uk.slingmedia.com/go/slingbox-solo

Mvh,

Ole

Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 22:56

 

 Der var noget på forummet for nogen tid siden om en sådan fra Sony.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 05:40
Hej OHJ-1. Jeg er den lykkelige ejer af en Slingbox classic og den fungere fint. Jeg har nogle bekendte der har brugt den til at se mine pgr. i syd Spanien og Frankrig og de siger det virker fint selvfølgelig begrænset af deres download båndbrede og min upload.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 08:57
Kender også en der har en slingbox som er rigtig glad for den. TV i sommerhus,på N95,i autocamperen osv. Super smart ved god hastighed på bredbåndet. 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 09:03

Nu er det ikke ligefrem en nyhed :-)

Jeg har selv Clasic versionen, og har haft den et års tid.
Det er en af de mest gennemførste produkter jeg længe har købt.
Jeg har fra dag 1 af ikke haft problemer, og det yder 100% som lovet.

Købte den for at kunne streame min fællesantenne til en lejlighed i tyrkiet, hvor mine forældre tilbringer et par måneder om året. Der kan man nemlig kun få DR1 + DR2 ved at give knap 3000kr om året for en parabol :-/

Køre det med en 2MBit upload (har 20/2 fra Fullrate), og det spiller 100%.

Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 09:20

Tusind tak for jeres indput her.

Som jeg ser det så har man her et system som ikke bare kan udnyttes på små bærbare enheder via hurtig mobil net, men også mestre HD udsendelse som vil kunne udnyttes rundt i ens hus - om ellers forbindelsen er hurtig nok - og så virker det.

Er der nogen som kender forhandler her i landet?

Mvh, Ole

Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af OHJ-1 OHJ-1 skrev:

Tusind tak for jeres indput her.

Som jeg ser det så har man her et system som ikke bare kan udnyttes på små bærbare enheder via hurtig mobil net, men også mestre HD udsendelse som vil kunne udnyttes rundt i ens hus - om ellers forbindelsen er hurtig nok - og så virker det.

Er der nogen som kender forhandler her i landet?

Mvh, Ole

Nu må du ikke forvente en kvalitet der er i nærheden af det du ellers ser dirrekte på dit TV!
Det er et super produkt. Men kvaliteten svar til f.eks. TV2 sputnik.

Blot hvor du kan sende alle dine kanaler, og let skifte imellem dem.

Altså ganske udemærket.

Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 09:39

Fandt denne test af boxen, og også her får den rosende ord med på vejen:

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=61

 



Redigeret af OHJ-1 - 11-Februar-2008 kl. 19:35
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 10:17
Jeg har OGSÅ en slingbox classic, som i sig selv fungerer helt fint, men jeg købte den i sin tid for at kunne flytte mit tv rundt i min lejlighed via trådløst netværk, og fordi slingbox havde bekendtgjort at deres SLINGCATCHER var lige rundt om hjørnet... noget man ikke ligefrem kan sige, det er over et år siden jeg købte den, og slingplayer ser ud til at den NU er ved at være der... systemet virker dog fantastisk, jeg har brugt det hjemme fra mine forældre, som stadig kun har dr1 og tv2, så der er det rart kunne hente noget andet over interweb, min far har også brugt det fra hoteller i sverige hvor han arbejder ind imellem, og jeg må sige at det virker fint, og hvis ellers mit eget tv var i en ordentlig kvalitet, så ville jeg også bruge det mere, men fra dårlig kvalitet, og komprimeret over nettet, det er ikke en specielt god idé, jeg har dog spillet dvd på den måde over trådet netværk, og der er ingen tvivl om at hvis kilden og båndbredden er iorden, så er det fantastisk til formålet, jeg har besluttet mig for ikke at benytte det i min egen lejlighed, da der er andre løsninger der er mere smarte til mit brug, men jeg tror stadig jeg vil skaffe mig en slingplayer, som kan stå hos min søster i australien... systemet fungerer fint, ingen problemer der...

Redigeret af fumper - 10-Februar-2008 kl. 10:44
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af OHJ-1 OHJ-1 skrev:

Tusind tak for jeres indput her.

Som jeg ser det så har man her et system som ikke bare kan udnyttes på små bærbare enheder via hurtig mobil net, men også mestre HD udsendelse som vil kunne udnyttes rundt i ens hus - om ellers forbindelsen er hurtig nok - og så virker det.

Er der nogen som kender forhandler her i landet?

Mvh, Ole

Elgiganten forhandler Slingbox i udvalgte butikker..!

Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 12:34
Jeg har et par spørgsmål til Slingboxen, som jeg håber at nogen af jer kan besvare.

Jeg har fået job langt fra hjemmet og skal have mig en lille pendlerlejlighed. Til at holde mig underholdt overvejer jeg at investere i en Slingbox Classic til at koble til det analoge kabelsignal i hjemmet. Har en upload-hastighed på 1 Mb, så der burde ikke være noget problem.

Jeg regner med at skulle se TV på min bærbare. Her overvejer jeg så at anskaffe mig et USB-modem og en 3G-dataforbindelse. Og her er så spørgsmålene:

1: Hvor stor båndbredde skal jeg have for at kunne få et fornuftigt billede på den bærbare?

2: Hvor meget data overføres der egentlig? De fleste såkaldte flatrate 3G-forbindelse har en fairuse-grænse på 10 GB. Hvor meget TV kan jeg se før jeg rammer den?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 13:12

Hvis man optager rent digitalt fra DDT-nettet, så fylder en film omkring 3 Gbyte.
Hvis det er analog kan det nedsættes (bestemt af, hvor hård man encoder), men 10 GByte række ikke langt til dette formål....

Med hensyn til båndbredde kan det måske bedømmes ud fra hvad f.eks. DR og TV2 streamer med, 1 mbit (netto) kan bruges...


Kan er "sommerhus" abonnement ikke løse problemet eller ekstra smard card som er beregnet til husstanden har flere TV.
(hvis det er muligt at opsætte parabol) 



Redigeret af avh - 13-Marts-2008 kl. 13:15
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu