|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||||
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() Sendt: 19-April-2008 kl. 23:01 |
|||||
Hej ! Er i den situation at konen hader min nuværende sub - SVS pb12-nsd. Hun synes at den er for stor og grim. Jeg synes den er fed til film - giver nogle gode dybe hug, men ja - stor er den sgu. Har set lidt på Velodyne SPL-1200R - den er noget mindre - kan gå ned til 22 hz - 3db, men et er jo hz et andet er så selve lydtrykket. De har 1.000 watt rms - er jo en del, men jeg er interesseret i at vide (inden jeg selv får lejlighed til at høre / mærke dem) hvad andre synes om den model / velodyne generelt. Ligeledes - evt. andre mærker / modeller så jeg ikke bare låser mig fast på noget. Jeg skal have en sub som både kan høres og mærkes, men som ikke fylder så meget - med andre ord WAF'en skal være ok Hilsen Thomas |
||||||
![]() |
||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||||
Hej Thomas Jeg vil umiddelbart mene, at du tilmed får en bedre allround subwoofer i Velodyne DPL-1200. Samtidig med at den er lidt mindre og i et flot design (har selv en i sort pianolak) Men du behøver faktisk ikke vælge nu og her. For Velodyne SPL (og CHT-R) serierne sælges kun igennem CSN Teknik herhjemme. Og de tilbyder (normalt) at man kan prøve hjemme, før man beslutter sig. Så tag en snak med dem. Hvis du er interesseet, så står der snart en Velodyne hjemme hos dig du kan lege med. /Lars |
||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||
![]() |
||||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||||
Jeg kan kun anbefale Velodyne og CSN-Tenik.
Jeg har skrevet en anmeldelse af velodynen på hans hjemmeside, www.csn-teknik.dk dog er det kun 10". Men den er rigtig lækker, flot finish og design. Og lyd er helt imponerende både til musik og film. Især blev jeg overrasket over dens musikalitet, hvor jeg er blevet skuffet over mange andre subwoofere! ![]() MVH |
||||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||||
![]() |
||||||
LarsSB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
|||||
Effekt som 1000 w er kun den ene parameter for lydtryk, den anden lige så væsentlige er virkningsgraden, f.eks målt i antal watt for 96db/ meter eller db/ meter ved 1 watt tilført. Eftersom stort lydtryk ved lave frekvenser, formentlig er målet, opnåes dette bedst med en stor basenhed i et stor kabinet m basrefleks som minimum. Vedr. stort lydtryk, er dette jo et relativt begreb. Mindre enheder på 10" og 12" har i sagens natur nogle begrænsninger i forhold til større enheder, vedr lave frekvenser, lydtryk samt ikke mindst hurtighed (slask vs eksplosivt spark) Men da mindre størrelse i denne sammenhæng er en parameter for valget, vil der automatisk blive tale om et kompromis. Redigeret af LarsSB - 20-April-2008 kl. 00:22 |
||||||
mvh Lars S
|
||||||
![]() |
||||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||||
Bor du i eget hus, så er det en IB (infinite baffled) sub du skal have. Kort fortalt, køb 4x15" sub´s eller 8x12" subs, skær hul i væg, gulv eller loft, montér de indkøbte enheder i en kasse, hvor du ikke har sidste side i, den skal nemlig passe i hullet du har lavet i huset. En forstærker på, så er du kørende og den fylder intet i stuen ![]() Men det er lidt mere besværligt en at købe en subwoffer. |
||||||
![]() |
||||||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|||||
Jamen det lyder som en fremragende ide Hans, så skal man bare smadre sit hus, for et sætte nogle subs i gulvet, fremragende ide...Så kan han lige så godt slå væggene ned og lave indbyggede højtalere!
![]() ![]() Men jeg kan klart anbefale dig en 1200R. Jeg har den selv, og lige meget hvad du smider på, så lyder det bare fedt!..Den kan levere et enormt og præcist lydtryk, og den kan sagtens spille 20kvm op!.. mvh Z |
||||||
![]() |
||||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||||
Pointen er netop at benytte huset som en del af kostruktionen, man smadre på ingen måde huset af det
Præcist vil jeg næppe kalde det, ej heller enormt. Den kan strengt taget dårligt spille 20 kvm op ved fuldt niveau. Den leverer et ok bulder til musik, men den er desværre ikke meget bevendt eller hurtig nok til musik. Desværre er det bare meget svært at finde en konsum sub i det prisleje der bare tilnærmelsesvist er værd at investere i. Træerne vokser desværre ikke ind i himmelen. |
||||||
![]() |
||||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||||
Smadre ? Hvornår er det at smadre hele huset ved at lave et hul i en væg eller som mange der bygge IB i loftet ? Du lægger, men når man er så nytænkningsforskrækket og kun kan hyle i Velodynekoret så er det jo svært at se andet ![]() Jo Velodyne laver nogle ganske brugbare subs, men kom nu ud i verden og se. ![]() |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||||
Kim, har du hørt den? ![]() ![]() Se det den netop IKKE gør er at lave bulder, og selvfølgelig er den yderst anvendelig til musik grundet dens hurtighed... Nu skal der ikke gå helt Blachman i den, men jeg har testet 10"'eren, og jeg ved godt hvordan en bas skal lyde - og sådan lyder velo'en (næsten ![]() Lige præcis sådan noget musik stiller store krav til musikalitet, hurtighed og præcision - og der gør velo'en det fantastisk flot!Og den kan sagtens vælte vægge ved film, det er der ingen problemer med, så der kan bulder og brag slippe løs... ![]() Selvfølgelig kan man få bedre subs, og dyrere der er mere præcise, hurtige osv. Men denne her lille djævel er nok til at spille de fleste stuer op, og leverer uoverstruffen lyd både til musik og film. Med venlig hilsen |
||||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||||
![]() |
||||||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|||||
Hans!! Ang. IB.. noget du kan fortælle mere om? Kunne da være fristende at bygge sådan noget
![]() |
||||||
![]() |
||||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||||
Ja, jeg har haft en til test i halvanden måned.
Det udsagn giver ingen mening medmindre du antager at jeg har et produkt stående i halvanden måned uden at rører det. Indstillingen var korrekt, og alle muligheder blev desuden afprøvet for at given den optimale arbejdsbetingelser.
Hvis du skal forsøge at citere mig, så gør det korrekt, og uden at lægge mig ord i munden Jeg har intet sted skrevet at den IKKE buldrer, det er jo netop det der er problemet.
Der er vi så helt uenige i dens performance. Jeg er desuden overrasket over at du tilsyneladende er den eneste på denne side der åbebart ved hvordan bas skal lyde. Vi andre må godt nok være nogle fjolser uden en ordentlig reference, hva
Der er vi så igen uenige om performance, men det handler selvfølgelig om hvad der er ens reference eller hvad den er testet op imod. hvad har du egentlig testet den op imod? Held og lykke med at vælte vægge med en enkelt 10". Du har nu brudt fysikkens love, selv hvis det er en gipsvæg.
Jeg tror vi definerer uovertruffen på hver sin måde, eller også er jeg blot noget mere nærig med superlativerne. |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |