recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er NOXON den rigtige løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr NOXON den rigtige løsning?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
replikator.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Er NOXON den rigtige løsning?
    Sendt: 20-April-2008 kl. 12:40

Jeg leder efter en Mp3 klient, som skal netværksforbindes til min NAS Synology 106j. Jeg har en del simple krav, men formentlig ikke uoverskueligt.

1.  Den skal afspille mp3 mapper efter simpel valgsystem (brugerstyret)

2. ”kone venlig = WAF”

3. Skal selvfølgelig have netværk ind (Trådløst er kun et plus), da jeg har kabling på de 3 steder jeg skal bruge sådanne ”bokse”?

4. Billig i køb OG Drift (strømbesparende)

5. Skal connectes til diverse anlæg/surround reciever via phono kabler eller lign. Dvs at den ikke afspiller samtidig i en indbygget højtaler samtidig.

6. Skal have enkelt men stabilt menu system (igen WAF)

7. Gerne touchscreen, men kan uden problemmer leve med gnidningsløst remote.

8. Skal kun ”permanent bookmark” Netradio fra DR (P3 og P4) og hører det i fornuftig kvalitet (mindst 128 kbps). Da jeg har extremt dårlig signal forhold i mit hus/område.

9. Skal ikke nødvendigvis kunne afspille flac, loseless, men kun et fremtids ”plus”

10. Boksen skal selvfølge rimelig godt firmware udviklet, da jeg ikke gider konstant reboots, nedbrud etc. Igen WAF

Lidt info om udstyr/filer pt. er, at alt mp3 jeg besidder er i  128-320 kbps. Og IKKE  noget loseless, Itunes, TDC play, flac eller lign. Sikkert min hørelse, men lever fint med det jeg har. Jeg er selvfølgelig indstillet på at skal lave en masse mp3 file playlister hvis kræves af boxen, for at afspille hele albums ad gangen

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 16:57
Hmmm, Noxon er en fin lille spille, men den er ikke noget betjeningsmæssigt vidunder med en remote.
Du kan ganske enkelt ikke se skærmen på afstand, og derfor vil det kun være de enkle funktioner som volume og skip, der har en relevans.

Det er jo en UPnP-afspiller, så du skal have en UPnP-server som fx. Twonky (se min signatur).
På UPnP-serveren (som faktisk 'fjernstyres' fra Noxon'en) kan man lægge sine spillelister, og her er Noxon'en superfed. Den spiller jo bare derudaf.

Den anden rigtigt fede ting er radiodelen. Jeg havde slet ikke fokus på den, da jeg købte, men Temakanalerne (fx. DR Jazz, Nyheder m.m.m) og ikke mindst alle DR's podcasts er få skridt væk med en Noxon. (Og de kan findes med et bogmærke )

Lydkvaliteten er god nok til mig. Den er bedre end min lidt for billige Onkyo-CD-afspiller, men det må være D/A-konverterens skyld. Det gælder faktisk endda med komprimeret musik vs. en ukomprimeret cd, idet perspektivet (lydbilledet) står mere præcist med min Noxon.
Jeg tager mig dog ikke så meget af lydkvaliteten, eftersom jeg normalt bare spiller musik i baggrunden.

Noxon er billig, men den kan levere det, den lover! Jeg gav 1124,- for min, og det var et røverkøb

Venligst
Søren
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 17:39

Takker mange gange for det ret uddybende svar/bekræftelse om NOXON.

Dinne svar henleder mig til lidt flere Q's?

1: Hvorfor er det SÅ meget bedre at have twonkey på sin NAS frem for, som jeg går udfra, at NOXON sagtens kan vælge et helt album eller en enkelt mp3 fil for den sags skyld? eller har jeg misforstået noget ved at have en NAS?

2. Var det ikke dig der havde i et andet forum indlæg skrev et link til twonkey install filer til diverse NAS'er?

3. Når du siger man skal stå tæt på skærmen for at læse, hvor tæt er max afstand cirka?

4. kan den med eller uden twonkey f.eks afspille flere mapper på en gang?

thx på forhånd

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 21:23
  1. Noxon skal have en UPnP-server. Den kan ikke noget selv.
    Twonky er en server, som er uhyre effektiv fx. ift min indbyggede server.
    Prøv at læse på UPnP på engelsk eller på dansk
  2. http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tml
  3. 1 meter Ikke fra sofaen
  4. Der er ikke noget med mapper på Twonky-serveren. Der er Kunstner, Album, Nummer & så er der spilleliste
Venligst
Søren

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 22:33

Helt enig med Søren.... meeeeeen: Twonky kan skam også vises selve mapperne (folder)

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 23:03

Takker igen for de gode input

Jeg er dog lige interesseret i om der findes alternativ til noxon?

Ellers ville det være fedt, hvis i kunne smide et link til en nOOb guide i at installere twonkey på en synology? regner dog med at det er nemt at sætte en noxon op

/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Helt enig med Søren.... meeeeeen: Twonky kan skam også vises selve mapperne (folder)

kris

Nåmeen, ja

Der kan vises mapper, ja. Det tænkte jeg ikke på... (Men det er 'serverens' mapper)
Mit budskab rettede sig mod det, at der er en server og en klient.
Men same same

(Rart at se. at du er med endnu )

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af replikator.dk replikator.dk skrev:

Jeg er dog lige interesseret i om der findes alternativ til noxon?

Squeezzebox, men den er ikke UPnP - Prøv at læse lidt i linket, hvor der skrives noget om remote-mulighederne
Oprindeligt skrevet af replikator.dk replikator.dk skrev:

Ellers ville det være fedt, hvis i kunne smide et link til en nOOb guide i at installere twonkey på en synology? regner dog med at det er nemt at sætte en noxon op

Jeg gav linket til installationsfilerne:
http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tml

Der er 106j også med. Du skal bare installere på din NAS med pc'en åben og med kontakt til den. Twonky er sej. Den er nøjsom med Ram og den kræver ikke så meget.

Der er altså ikke så meget med guides og så'n. Du skal bare hente filen og installere den på din NAS

God fornøjelse

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 23:34
Med en PH har du jo også en UPnP-server, men der er jeg altså helt blank 

Jeg kan imidlertid godt se ideen med en server, der kører på 'storageserveren' - altså NAS'en. Så er den tændt, og man behøver ikke at tænke på andet - altså at tænde andre enheder.
106j er vel også en meget økonomisk server mht strømforbrug, ikke

Nå, jeg er på tynd is, så jeg stopper her

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 23:46
OK, fjerde post i træk  Det er ikke for at spamme, men dit spørgsmål vedr. opsætning af Noxon har et kort svar: Ja, det er nemt at sætte den op

Hvis du er på trådet net, er der ingen opsætning. Hvis du er på trådløst, skal du angive en kode

Venligst
Søren
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 22:45

Af de mange UpnP spiller jeg efterhånden har haft i hånden er der 2 (faktisk 3, men den den sidste kan ikke fås mere) som jeg syntes virker OK. den ene er Noxon'en den anden er Teac wap 5000. Noxon vinder på funktionalitet og Teac på brugerfladen (fjernbetetjening med farvedisplay).

mvh Jm

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 23:21
Takker endnu en gang for alle de coole inputs. min frygt for f.eks noxon etc.. er blevet gjort til skamme
/Hilsen Kenneth

Panasonic TH-42PX80E
XBOX(XBMC)
Synology 106J
Synology 107+
Netgear GS608
Popcornhour
Denon AVR-1507
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu