recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning af KrishAV-problemet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLøsning af KrishAV-problemet

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Emne: Løsning af KrishAV-problemet
    Sendt: 20-April-2008 kl. 21:50
Hej!

Okay, til de af Jer der har fuldt med i tråden "Irriterende situation" er det
med fryd i min stemme, at jeg kan meddele alle, at John fra KrishAV netop
har sendt mig en mail, hvori der står, at de gerne vil refundere alle udgifter i
forbindelse med ombytningen af TVet. Jeg har med andre ord fået bekræftet
mit førstehåndsindtryk af både John og KrishAV, hvilket er, at de er ærlige
og kompetente AV-forhandlere. Selvom der lige var et sekunds knas på
linien, har de alligevel vist sig fra deres sande side og jeg kan med andre
ord alligevel varmt anbefale andre at købe udstyr gennem dem.
Håber at kunne glæde en masse andre ved at skrive dette
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 21:52
Lyder godt, og han er udemærket klart over hvordan dårlig omtale på recordere.dk kan påvirke hans salg 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bravia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 21:57

Sådan......  Super service.

Jeg glæder mig til at handle hos ham

Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.
Til top
Lau16 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 16:50

Bliver spændende at høre hvordan sagen udvikler sig, vi er jo snart en del der har købt hos Krishav, så der skulle jo helst ikke være nogle problemer, hvis man skulle være uheldig og have en defekt på sit tv

Lykke til

 

 

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Sådan......  Super service.

Jeg glæder mig til at handle hos ham

Selvfølgelig er det dejligt at problemet er løst, men at kalde det super service fordi han retter sig efter gældende lovgivning er nok lige at stramme den.

Er vi virkelig noget dertil at fordi forhandlerne overholder lovgivningen så er det super service?

Til top
nicolais Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 19:01
Skal forhandler godtgøre kundens omkostninger ved at indlevere varen til RMA? Det er der vist ikke mange der overholder...

Har du/i citater og gerne links til lovtekster, der præciserer dette?

Jeg har så sent som for nogle uger siden måtte sende en wireless router retur, og har da også fået en ny (dog er den brugt og i stykker - så den skal byttes igen - men det er en anden snak), men jeg har da ikke set skyggen af godtgørelse i nogen form.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 19:09

Oprindeligt skrevet af nicolais nicolais skrev:

Skal forhandler godtgøre kundens omkostninger ved at indlevere varen til RMA? Det er der vist ikke mange der overholder...

Har du/i citater og gerne links til lovtekster, der præciserer dette?

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/reklamatio nsret/forsendelse/

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
nicolais Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 19:24
Hej Lars, og tak for mega hurtig respons :D

Jeg fandt faktisk lige dit første link selv... men det tog faktisk lidt tid for mig :)

Tak for det. Interessant læsning! :)
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 21:40
Er det fælles-europæiske regler, ellers må man vel formode at det er de engelske regler der gælder(kender dem ikke), KrishAV er jo et engelsk firma?
mvh Christian
Til top
Bravia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Sådan......  Super service.

Jeg glæder mig til at handle hos ham

Selvfølgelig er det dejligt at problemet er løst, men at kalde det super service fordi han retter sig efter gældende lovgivning er nok lige at stramme den.

Er vi virkelig noget dertil at fordi forhandlerne overholder lovgivningen så er det super service?

Okay...... Jeg var måske lidt hurtig på aftrækkeren. Jeg var ikke lige 100 % opdateret på sagens forløb  . Håber dog det var en enlig svale. Forbereder selv et køb fra Krish om et par måneder. Men hvis der er flere negative erfaringer, synes jeg de skal frem her i forrummet.

Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 03:10

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Er det fælles-europæiske regler, ellers må man vel formode at det er de engelske regler der gælder(kender dem ikke), KrishAV er jo et engelsk firma?

De regler der omtales på forbrugereuropa.dk (se link ovenfor) er det europæriske regler.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 03:22

Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Håber dog det var en enlig svale. Forbereder selv et køb fra Krish om et par måneder. Men hvis der er flere negative erfaringer, synes jeg de skal frem her i forrummet.

Enig.

KrishAV har reddet på en bølge af leverings-succes. Altså smidig og efter omstændighederne hurtig levering.

Men nu begynder sager om reklamationer at poppe op, og kommer problemerne (surprise!). Det virker som om KrishAV har sat deres lid til, at det skal fabrikanten her i landet nok klare (og så slipper de jo for udgiften).

Men enten ved de ikke at de er ansvarlige - og kun dem! - eller også kører de efter en "går den så går den" politik (hvilket de selvfølgelig aldrig vil indrømme offentligt). Men begge dele er egentlig slemme nok, set fra et forbruger synspunkt.

Så jeg kan kun tilslutte mig den skepsis der er kommet omkring KrishAV. For jeg syntes ikke det på nogen måde er bevist, at de lever op til de mest basale forbruger rettigheder. Og i den sammenhæng er blot én sag simpelthen én sag for meget.

Og her tænker jeg ikke på at eftergive en sag som denne, men at de i alt hvad de laver 100% støtter op om kunderne og deres rettigheder.

Jeg håber dog vi har set den sidste KrishAV-sag herinde. Men noget siger mig, at dette kun er begyndelsen. John Dogra (KrishAV) er måske en flink forhandler, men de har næppe organisationen til at klare reklamationer på tværs af landegrænserne.

Ja, jeg tror de kører efter "går den så går den" princippet. Lad os bare sælge en masse varer til Danmark. Går den så går den.

  /Lars

 



Redigeret af Lars - 22-April-2008 kl. 03:40
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu