recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Emne: vista
    Sendt: 17-April-2008 kl. 02:34

Bare en klage fra et offer for Vista

Nu har jeg brugt både Win 3 og Win 200,men aldrig har jeg stødt på et Microsoft-program der er så elendigt som Vista.

Ud over jeg har været nødt til at udskifte kært gammelt hardware, er der bestandigt problemer med software og forbindelser især bank og digital signatur.

I dag var der endnu en klage, jeg brugte over en time på at opdatere Vista (jeg har en 70 Mbit forbindelse og 4 MB ram og aligevel tog det over en time at opdatere, det er da lidt af et tilbageskridt?

Niels

Redigeret af abacus - 22-April-2008 kl. 02:44
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:59
Jeg håber at du mener 4GB RAM og ikke 4MB som du skriver.

Der er måske en god grund til at det tog en time at opdatere Vista, for Microsoft frigav den danske sprogversion af Service Pack 1 til Windows Vista i går og den tog efter deres udsagn (jeg tog ikke tid) omkring 1 time at installere.

Prøv at højre klikke på Computer, vælg Egenskaber og hvis der under Windows-udgave står Service Pack 1 så har du fundet årsagen.

Jeg skiftede i forbindelse med en større hardware opgradering (det eneste eneste der ikke blev opgraderet var optiske drev) til Windows Vista Home Premium. Bortset fra det lykkedes mig at smadre den første installation på 2 dage ved at pille ved filrettigheder så har mine problemer begrænset sig til manglende drivere eller drivere med mindre fejl.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:57

Ja 4 GB

Jeg ved godt at det var Servicepac 1 der ankom, men det var nu selve downloadet der var urimeligt langsomt og ikke installationen, det ved man jo tager tid.
Jeg er bare så irriteret på Vista.

Har også pillet ved alt jeg har kunnet pille ved.

MVH

Niels

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 23:10
Jeg prøvede også at downloade SP1 i går og det gik ekstremt langsomt, men generelt var alle Microsofts sider langsomme så jeg tror belastningen har været stor.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 02:23

Det er bare, at de burde have lidt mere båndbredde når de udsender opdateringer, og så burde de være fejlfrie.

Min messenger kommer lige pludselig frem med, at der mangler en codex

Når man har megen båndbredde og man er vant til at tingene flyder, så er det irreterende at man ikke kan lukke pc'en ned når det passer en.

MVH

Niels

Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 02:45

Nu er det jo ikke Vistas "skyld" at MS servere var belastet i forbindelse med undsendelsen af SP1.

Personligt gik jeg fra XP til Vista for 3 mdr. siden, da jeg købte min nye bærbar, og jeg har været meget tilfreds. Vista tager en smule længerer tid om at starte op, men når det først kører er det meget stabilt (mere stabilt end XP) og kører ligeså hurtigt.

Personligt har jeg ikke haft nogle driver problemer, men jeg har måske være heldig med min hardware.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu