recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - power skema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpower skema

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: power skema
    Sendt: 22-April-2008 kl. 00:24
Har lige testet med vistas strømskema slået til at støre processorens strøm tilstand, og jeg må indrømme at det giver en mærkbar effekt, uden at jeg har kunne spore negative effekter..

F.eks. har jeg sat op at min CPU (AMD x2 6000) til at kunne variere frekvens mellem 600-6000 Hz afhængig af behovet, straks efter blev CPU'en praktisk talt helt "kold", mens den før indgrebet var permanent små lunkten - ok indrømmet jeg forventer at den til tider når jeg bruger den, vil gå op i temp, men til dagligt TV kiggerri og diverse bliver den sandsynligvis nede i det kolde felt.
jeg kan ikke mærke nogne forskel på MCE centerets preformance, så det er umidelbart noget som kan anbefales at andre også prøver.

Noget andet jeg også godt kunne tænke mig var at justere på grafikkortes indstillinger i forbindelse med hvor meget strøm det bruger (det afgiver mere varme end CPU'en) - er der nogen som kan anbefale et værktøj til dette (har et Nvidia 8600 GT kort)
måske noget med at tage 7-8% af performance mod at få 20-30% mindre strømforbrug på GPU'en...

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 08:39

Forstår ikke lige det med CPUen, C&Q får den til at gå ned i hastighed, men aldrig ned på 600Mhz. Hvor får du de 6000Hz fra? en AMD 6000+ kører ikke 6000MHz

Som standard står Vista til balanced i skema, hvorved C&Q er aktiveret.

Prøv med Rivatuner.

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 20:52
Jeg har lavet mit eget power skema (MCE), og sat CPU til at gå ned til 10% når den ikke belastes, og op til 97% når der er brug for det - ikke noget jeg kan mærke, andet end på køle finerne åp siden af kabinetet når den ikke bruges.
Der er tale om en AMD X2 6000+ - og du har givet vist ret i at man ikke lige kan lave regnestykket så simpelt, Sisasandra soft laver dog regnestykket "simpelt" når den måler på processor kraften.
hos mig stod power skemaet så vidt jeg husker til 100% / 100% - d.v.s. at der ingen C&Q var aktiveret - kan dog tænkes at jeg havde valgt et forkert power skema fra start..måske andre har lavet den fejl også.

tak for tippet med rivatuner - jeg har googlet på nettet, og i følge andre som har prøvet at neddrosle varmen fra Nvidia kort af den type jeg har, giver det kun noget såfremt man sænker Vcore til GPU'en - som jeg har forstået er det noget som ikke kan lade sig gøre med software - eller tager jeg fejl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu