recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler Kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtaler Kabel

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler Kabel
    Sendt: 14-April-2008 kl. 18:54
Jamen for at gøre det kort. Har Dali Suite 2.8, og er ved at kigge på ny reciver. Noget Denon 3808 eller Onkyo 875 (jaja i er så småt ved at få mig over på den mørke side).

Hvilket Biwire højtaler kabel vil i anbefale. Skal være 3m og med bananstik i højtaler enden, og vil gerne holde budgettet på ca 1000-1500 kr.

På forhånd mange tak


Redigeret af Wolff - 14-April-2008 kl. 19:24
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 20:36
Er det så per højtalerkabel, eller er det for begge 2?..

Jeg er selv Nordøst Flatline Gold og det er et super godt kabel!..Ellers har jeg hørt godt om CSN-teknik custom cables..Jeg bruger også Nordøst Wyrewizard, og det er også et rimelig godt kabel, det billigeste i wizard-serien (men stadig ret godt)..

Jeg har prøvet noget Dali (til 100 kr/m) og det var ikke noget at skrive hjem om!..

Men som jeg anbefaler til alle, prøv at hør om du ikke kan låne noget, det er vidst det optimale du kan gøre!.

mvh Z
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 21:34
Det er 3m til hver. Glemte jeg da vist at få med i farten..

Havde faktisk overvejet Dali's billige alternativ, så er glad for inputtet omkring dette.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 09:36

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Jamen for at gøre det kort. Har Dali Suite 2.8, og er ved at kigge på ny reciver. Noget Denon 3808 eller Onkyo 875 (jaja i er så småt ved at få mig over på den mørke side).

Hvilket Biwire højtaler kabel vil i anbefale. Skal være 3m og med bananstik i højtaler enden, og vil gerne holde budgettet på ca 1000-1500 kr.

På forhånd mange tak

Jeg har også Suite 2.8 serien og har lige fået Denon3808, som jeg er rigtig glad for. Dog er manualen dissideret dårlig. Da jeg købte mine forrige højtalere Dali ASX8000 bad jeg om at få noget passende kabel, som jeg så købte 2x5 meter af. Jeg kan ikke huske hvad det hedder men det kostede 49,- meteren. Da jeg ikke har prøvet andet kabel ved jeg egentligt ikke hvor godt det er, men jeg er umiddelbart tilfreds med det. Til Bi-amping har jeg forbundet hver højtaler med 2 kabler.

Edit:

Var llige inde på HFK's hjemme side og fandt kablet det hedder TARA LABS Omni ST kabel. Jeg er i hvertfald ret sikker på at det er det samme.



Redigeret af -C5- - 15-April-2008 kl. 09:40
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 19:30

Jeg bruger CSN custom cable, og det spiller altså bare... Men det koster lidt mere end budgetet tillader. Før havde jeg QED silver anniversary, og det var faktisk et ret godt kabel til prisen! Minder lidt om dem jeg har nu.

Så jeg vil klart anbefale dem, de kommer dog uden bananstik, men de kan bare monteres!

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg bruger CSN custom cable, og det spiller altså bare... Men det koster lidt mere end budgetet tillader. Før havde jeg QED silver anniversary, og det var faktisk et ret godt kabel til prisen! Minder lidt om dem jeg har nu.

Så jeg vil klart anbefale dem, de kommer dog uden bananstik, men de kan bare monteres!

Hvis man skal have et costum cable fra CSN 1.5 meter til hver front som skal bi-ampes. Hvad vil det så koste?

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 14:33
Puha, 1.5 meter til både biwire og biamp, det ved jeg sgu ikke... Jeg bestilte nogle andre længder, og mine er kun biwire, så det ved jeg sgu ikke...

Du må prøve at sende ham en mail, og så høre hvad han siger!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Zuki Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 17:25
jeg har også selv csn costume cabel, og det spiller rigtig godt,, ihvertfald til de elac højtaller, og jeg ved csn har testet en masse kabler til elac og der var det vidst csn costume cabel han mente var bedst.. og de spiller rigtig meget åbent..
Onkyo 805-ps3-Elac 247-elac cc241-dali concept 2-Nordost Blue Heaven-svs pb 12 nsd-panasonic Th37px70e
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Zuki Zuki skrev:

jeg har også selv csn costume cabel, og det spiller rigtig godt,, ihvertfald til de elac højtaller, og jeg ved csn har testet en masse kabler til elac og der var det vidst csn costume cabel han mente var bedst.. og de spiller rigtig meget åbent..


HØRT!
De kabler og Elac er bare den perfekte kombi, og så med en Onkyo til at trække læsset så må det næsten være det perfekte match!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:43
Er der nogen, der kan forklare mig hvad man skulle få ud af bi-wiring?
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 15:12
Som jeg har forstået det, så handler det om (i mine kabler i hvert fald, som jo er håndlavede), at diskanten og mellemtonen fødes af to forskellige kabler.
F.eks. er kablerne til mellemtonen 2*2 større finsølv-kabler der er flettet sammen og har en stor diameter.
Mens kablerne til diskanten er 4*4 mindre finsølv-kabler der er flettet sammen og giver samme diameter som ovenstående - men består altså af mindre enheder!

Strøm/data transporteres på overfalden af kabler, så det har med valg af overfladeareal vs. samlet overfaldeareal.
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af KillerT2 KillerT2 skrev:

Er der nogen, der kan forklare mig hvad man skulle få ud af bi-wiring?


Altså en meget simple forklaring vil sige:
2 Kabler i stedet for 1:
Det ene kabel tager sig at Diskanten og mellemtone
Det andet kabel tager sig af bassen..

Dvs der kommer en større dynamik og præcision i højtaleren, da 1 kabel ikke behøver at trække hele læset, som det tilfældet med singlewire!..

Men du kan skrive til CSN, også kan han nok komme ud til dig, med lidt prøvekabel!..

mvh Zirio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu