|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() Sendt: 18-April-2008 kl. 14:01 |
Jeg har 2 (små) problemer med mit mediecenter, der er bygget på Gigabyte GA-MA78GM-S2H og Mediaportal. 1: Det er forbundet til mit tv (Toshiba 37WL66) via HDMI. I starten kom lyden via HDMI kablet, men efter jeg med besvær (og ikke endnu helt sikker på hvordan) fik åbnet optisk SPDIF ud til surround, kan jeg ikke længere få lyd via HDMI. Helst skulle der jo bare være lyd på begge samtidig, så man ikke skal indstille afh. om man vil se "alm" tv eller film. 2: Hvis jeg slukker tv'et og lader mediecenteret køre, er der ikke noget billede, når jeg tænder tv'et igen. Kun blå skærm. Det nytter ikke at bruge musen, fjernebetjeningen eller tastaturet, så det virker ikke som om det er pga. pauseskærm. Det eneste der virker er at reboote. Nogle der kan hjælpe? |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Lyder underligt, er selv igang med at indstille selvsamme bundkort til de samme ting mht lyden.
Har ikke haft problemer med at lade pc'en stå og snurre for at vende tilbage til en blå skærm - men havde derimod mange problemer med at få installeret skærm/chipset drivers uden at få blå skærm ved vista opstart. Løsningen læste jeg mig frem til kunne være være at sætte spændingen til rammene op, samt indstille en evt sata disk til ide via bios - ved ikke hvad hvilken der virkede men det kører nu :) Ellers er der jo muligheden for at update bios til F3 - hvilket jeg også prøvede, den retter på nogle display problemer og kunne måske være synderen. http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.as px?ProductID=2758 Redigeret af M-P-A - 18-April-2008 kl. 14:22 |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
mtjoernelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
@kfv Har du prøvet med en bios-opdatering som anbefalet. Jeg har samme problem med det samme bundkort. Hvis jeg slukker tv'et mens mediecentret kører og derefter tænder det igen får jeg ikke noget billede. Det nytter intet at bruge mus eller tastatur, selvom jeg kan hører at jeg bevæger mig rundt i menuerne i MCE får jeg intet billede. Har tilsluttet tv'et via dvi -> hdmi. |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Hej mtjoernelund Ja, jeg har løst problemet, du kan læse mit svar her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39921& PN=1 ... og tak M-P-A for forslaget |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
mtjoernelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Lige løsningen jeg ledte efter - mange tak for hjælpen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |