recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet  log-on problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet log-on problem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Duet log-on problem
    Sendt: 23-Marts-2008 kl. 12:53

Jeg er glad for min nye Duet. Når den kører, kører den rigtigt godt. MEN-MEN nu er det anden gang at jeg efter at have slukket for receiveren på remoten ved sengetid ikke kan tænde for den igen næste morgen.

Remoten kan stå flere timer med teksten"connecting to squeezebox" uden at få forbindelse  når man forsøger at tænde boxen igen.

Receiveren er sat op til "hybrid" da den er kablet via en switcbox til min trådløse router (pga afstanden og stabiliteten).

Både internet og intranetnet-forbindelse virker iøvrigt upåklageligt på alle andre clienter, både de trådløse og de kablede.

Er der andre der har samme problem, og hvorfor mon ??

Eneste løsning er en total reset af både remote og receiver. Det tager godt nok kun 3-5 min., men det kan vel ikke være meningen.

Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 13:16

Prøv evt. at opdatere til (p.t.) seneste beta version af SqueezeCenter - http://www.slimdevices.com/downloads/nightly/SqueezeCenter_t runk_v2008-03-23/
Denne version indholder bl.a. også ny firmware til Controlleren, men husk at det er beta software.

mvh PSSO
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af PSSO PSSO skrev:

Prøv evt. at opdatere til (p.t.) seneste beta version af SqueezeCenter - http://www.slimdevices.com/downloads/nightly/SqueezeCenter_t runk_v2008-03-23/
Denne version indholder bl.a. også ny firmware til Controlleren, men husk at det er beta software.

Forresten hvad farve har "lampen" på fronten af Receiveren når du har problemet ?

mvh PSSO
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 15:57

Lampen er hvid til at starte med, men ingenting sker som sagt. Herefter prøver jeg at resette. Her  starter lampen med at være rød og blinker, jvf. opsætningen til slut er den blå. Der bliver kun fundet squeezenetwork som source og ikke min NAS. I dag skete så det, at da jeg prøvede at logge mig på squeezenetwork,- ja så blev receiverlampen bare helt sort, som om den var helt død.

( Jeg er ikke hjemme i øjeblikket og skal forsøge lidt forskelligt når jeg kommer hjem senere, bl. a se om squeezezenter overhovedet kører).

Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Lampen er hvid til at starte med, men ingenting sker som sagt. Herefter prøver jeg at resette. Her  starter lampen med at være rød og blinker, jvf. opsætningen til slut er den blå. Der bliver kun fundet squeezenetwork som source og ikke min NAS. I dag skete så det, at da jeg prøvede at logge mig på squeezenetwork,- ja så blev receiverlampen bare helt sort, som om den var helt død.

( Jeg er ikke hjemme i øjeblikket og skal forsøge lidt forskelligt når jeg kommer hjem senere, bl. a se om squeezezenter overhovedet kører).

På side 27 i User Guide'n er der en forklaring på "farvekoderne" og hvad man kan forsøge ved problemer.
mvh PSSO
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 11:24

Squeezecenter kørte fint da jeg kontrollerede i aftes efter den gratis mad .

Da mit problem opstår når jeg skal tænde for receiveren og den skal logge på nettet igen, har jeg gjort to ting.

1) Jeg har ikke slukket for receiveren i nat.

2) Jeg har nu sat min NAS (Synology 207+) til IKKE at gå i dvale når der ikke har været aktivitet i 20 min. Dvs at den er konstant tændt.

Her til morgen var der ingen problemer med boxen. Jeg vil efter et par døgn uden problemer, prøve at slukke for squeezeboxen igen om natten, for at se om det var NAS'ens inaktivitet der var årsagen til at squeeze boxen ikke ville starte op/finde nettværk igen.

Er der iøvrigt nogen der kender til strømforbruget for henholdsvis remotebasen og receiveren.

Redigeret af ajaj - 24-Marts-2008 kl. 11:27
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 11:36

Det har været nævt på deres forum.

3-4w for receiveren og 0-1w for basen : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=43071&hig hlight=5w

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det har været nævt på deres forum.

3-4w for receiveren og 0-1w for basen : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=43071&hig hlight=5w

Tak for svaret  Jeg har ikke kunne finde det nogen steder. Så kan det jo dårligt svare sig at slukke for boxen og måske deraf undgå de irriterende connectproblemer efter en restart man kan være uheldig med.

Redigeret af ajaj - 24-Marts-2008 kl. 12:49
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 12:00
Har du SqueezeCenter installeret på NAS'en ?

Jeg har det installeret på NAS'en, men det giver det problem at mine 2 diske i NAS'en ikke går i dvale efter de 20 min. Nogen der ved lidt omkring det er muligt at få dem i dvale?
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af RuneR RuneR skrev:

Har du SqueezeCenter installeret på NAS'en ?

Jeg har det installeret på NAS'en, men det giver det problem at mine 2 diske i NAS'en ikke går i dvale efter de 20 min. Nogen der ved lidt omkring det er muligt at få dem i dvale?

Ja jeg har SqueezeCenter kørende på NAS'en.

Som jeg tidligere i tråden har skrevet har jeg netop i går aftes fjernet featuren i min NAS med at den gik i dvale efter 20 min (det gjorde den før). Dette er et forsøg for at se om mine føromtalte problemer med at finde netværk og logge på efter at squeezeboxen har været slukket nogle timer, skyldtes at NAS'en gik i dvale. Så nu kører min NAS konstant. Så hvis jeg var dig ville jeg indtil det modsatte er bevist bare lade NAS'en køre derud'af

Til top
KasperLK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-April-2008
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 12:42

Jeg er også nybagt Squeezebox ejer, så roder stadig med den, men har det samme problem som du beskriver.

Hvis jeg via controlleren vælger 'Turn off xxx' og lader den stå natten over, så kan jeg ikke starte receiveren op igen dagen efter. Hverken fra controlleren eller igennem SqueezeCenter. Jeg kan først få kontakt til den igen hvis jeg tager strømmen til den, eller holder knappen inde i 3 sek.

Min løsning indtil de retter fejlen er at jeg ikke slukker for receiveren.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 12:54

Som det også er nævnt et eller andet sted i deres forum så slukker man reelt ikke for receiveren alligevel - den bruger det samme i strøm. Så du får ikke noget ud af det.

Hvilken version kører du på.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu