|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 23-Marts-2008 kl. 12:53 |
Jeg er glad for min nye Duet. Når den kører, kører den rigtigt godt. MEN-MEN nu er det anden gang at jeg efter at have slukket for receiveren på remoten ved sengetid ikke kan tænde for den igen næste morgen. Remoten kan stå flere timer med teksten"connecting to squeezebox" uden at få forbindelse Receiveren er sat op til "hybrid" da den er kablet via en switcbox til min trådløse router (pga afstanden og stabiliteten). Både internet og intranetnet-forbindelse virker iøvrigt upåklageligt på alle andre clienter, både de trådløse og de kablede. Er der andre der har samme problem, og hvorfor mon ?? Eneste løsning er en total reset af både remote og receiver. Det tager godt nok kun 3-5 min., men det kan vel ikke være meningen. |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Prøv evt. at opdatere til (p.t.) seneste beta version af SqueezeCenter - http://www.slimdevices.com/downloads/nightly/SqueezeCenter_t runk_v2008-03-23/
|
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Forresten hvad farve har "lampen" på fronten af Receiveren når du har problemet ?
|
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Lampen er hvid til at starte med, men ingenting sker som sagt. Herefter prøver jeg at resette. Her starter lampen med at være rød og blinker, jvf. opsætningen til slut er den blå. Der bliver kun fundet squeezenetwork som source og ikke min NAS. I dag skete så det, at da jeg prøvede at logge mig på squeezenetwork,- ja så blev receiverlampen bare helt sort, som om den var helt død. ( Jeg er ikke hjemme i øjeblikket og skal forsøge lidt forskelligt når jeg kommer hjem senere, bl. a se om squeezezenter overhovedet kører). |
|
![]() |
|
![]() |
På side 27 i User Guide'n er der en forklaring på "farvekoderne" og hvad man kan forsøge ved problemer. |
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
![]() |
Squeezecenter kørte fint da jeg kontrollerede i aftes efter den gratis mad Da mit problem opstår når jeg skal tænde for receiveren og den skal logge på nettet igen, har jeg gjort to ting. 1) Jeg har ikke slukket for receiveren i nat. 2) Jeg har nu sat min NAS (Synology 207+) til IKKE at gå i dvale når der ikke har været aktivitet i 20 min. Dvs at den er konstant tændt. Her til morgen var der ingen problemer med boxen. Jeg vil efter et par døgn uden problemer, prøve at slukke for squeezeboxen igen om natten, for at se om det var NAS'ens inaktivitet der var årsagen til at squeeze boxen ikke ville starte op/finde nettværk igen. Er der iøvrigt nogen der kender til strømforbruget for henholdsvis remotebasen og receiveren. Redigeret af ajaj - 24-Marts-2008 kl. 11:27 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Det har været nævt på deres forum. 3-4w for receiveren og 0-1w for basen : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=43071&hig hlight=5w |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret Redigeret af ajaj - 24-Marts-2008 kl. 12:49 |
|
![]() |
|
RuneR ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Har du SqueezeCenter installeret på NAS'en ?
Jeg har det installeret på NAS'en, men det giver det problem at mine 2 diske i NAS'en ikke går i dvale efter de 20 min. Nogen der ved lidt omkring det er muligt at få dem i dvale? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja jeg har SqueezeCenter kørende på NAS'en. Som jeg tidligere i tråden har skrevet har jeg netop i går aftes fjernet featuren i min NAS med at den gik i dvale efter 20 min (det gjorde den før). Dette er et forsøg for at se om mine føromtalte problemer med at finde netværk og logge på efter at squeezeboxen har været slukket nogle timer, skyldtes at NAS'en gik i dvale. Så nu kører min NAS konstant. Så hvis jeg var dig ville jeg indtil det modsatte er bevist bare lade NAS'en køre derud'af |
|
![]() |
|
KasperLK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Jeg er også nybagt Squeezebox ejer, så roder stadig med den, men har det samme problem som du beskriver. Hvis jeg via controlleren vælger 'Turn off xxx' og lader den stå natten over, så kan jeg ikke starte receiveren op igen dagen efter. Hverken fra controlleren eller igennem SqueezeCenter. Jeg kan først få kontakt til den igen hvis jeg tager strømmen til den, eller holder knappen inde i 3 sek. Min løsning indtil de retter fejlen er at jeg ikke slukker for receiveren. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Som det også er nævnt et eller andet sted i deres forum så slukker man reelt ikke for receiveren alligevel - den bruger det samme i strøm. Så du får ikke noget ud af det. Hvilken version kører du på. |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |