|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() Sendt: 24-April-2008 kl. 14:35 |
Jeg har en Logitech Squeezebox, som jeg afbryder strømmen til, når jeg ikke benytter den (el-spareskinne), men det betyder desværre, at den skal oprette forbindelse til det trådløse netværk, hver gang den tænder, hvilket gerne tager 20 sekunder, hvilket er ret irriterende. Jeg kan afkorte denne opstartstid, ved at forbinde boksen til netværket med et kabel, men problemer er bare, at jeg ikke har noget netværksstik i nærheden. Det eneste netstik der er i hele lejligheden, er på kontoret, som desværre ikke ligger lige ved siden af stuen, så det er ikke sådan lige til, at trække et kabel. Jeg kan dog godt overtales til at trække et kabel, hvis det er besværet værd, men kan man overhoved lave gør-det-selv løsninger med data, uden at man skal have en masse specialværktøj? Den nemmest løsning vil nok være en form for netværksbro, f.eks. denne: ... men har blot brug for mere end en port og er i tvivl om denne vil være stabil nok. Hvilken løsning vil i råde mig til og findes der andre (og bedre) netværksbroer end den pågældende? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
JayBee36 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
Nu spørger jeg måske dumt
![]() Hvis du sætter brigden i el-spareskinnen har du så ikke evt samme problem, da den også skal boote. Hvis brigden er online 24/7 bruger den den væsenligt mindre strøm end Squeezeboxen? |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det er selvfølgelig en forudsætning, at bridge skal bruge mindre strøm end Squeezeboxen, men det er også for at have adgang til flere porte til mit udstyr i stuen. Jeg vil helst have en kabelløsning, da denne slet ikke bruger strøm, men har bare en forventning om, at dette er meget besværligt og ikke noget jeg selv kan lave. Der tager jeg måske fej? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Jeg kender ikke den omtalte bridge, men hvis du virkelig vil undgå den langsomme opstart så tror jeg at din eneste mulighed er en trådet løsning.
Hvis du kender en elektriker kan du få CAT5 kabel til ca 5,- pr løbende meter. I biltema kan du købe den tang du skal bruge (150,-) til at lave stik som koster 2-4 kr pr stk. Derudover skal du have vide hvordan de enkelte ledninger i kablet skal være (Det kan du få at vide fra mig). Alternativ kan du få en elektriker til at lave kablet for dig. Når du har de ting er det en simpel sag at lave et kabel der er passer i længden. Jeg har gjort det mange gange. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder også rimelig nemt: |
|
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Det kan ikke lønne sig at lave sine kabler selv. Kik på priserne her : http://www.pc-elektronik.dk/shop/ Et 5m kabel koster kr. 11,56 ! Og hvis du vil have en bridge så kik dig om efter en brugt La Fonera Router med alternativ FW |
|
![]() |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Det er forbavsende nemt. Jeg blev træt af at betale en formue for kabler der altid var for lange så jeg besluttede mig for at lave dem selv.
Aldi havde på et tidspunkt 50 m kabel, tang, 4 stikdåser til væg, 1 pose med stik, 1 pose kabelholdere til salg for 200,- og installationsvejledning. Det købte jeg og siden har jeg lavet mine kabler selv. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej Sandal,
Kurt er IMO helt på rette spor. Jeg har selv trukket kabel til min kones bærbare, fordi hun ikke kan køre software-VPN med sin Toshiba over trådløs. Det er en stabil løsning ![]() Jeg købte 20 m CAT5 i Aldi for 79,- og lavede et pænt lille kvejl af resten under en hylde. Jeg kunne dog godt tænke mig at spørge, om du ikke kan give SB en fast IP, som den så bare bruger, når den bliver tændt. Afhjælper det ikke problemet? Venligst Søren |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Det har jeg ikke set! ØV. Tangen er fed at have ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Tror desværre ikke det hjælper. Når den tænder, skal den først vise 2 x logoer, herefter opretter den forbindelse til netværket og det er normalt denne der tager lang tid. En fast IP, vil måske hjælpe på næste trin, men de plejer ikke at tage mange sekunder. |
|
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Det bliver nok først fra version 7.1 af SqueezeCenter man kan give sin Receiver og Controller en fast IP via software, men hvis man har adgang til sin Router (har jeg ikke) kan man selvfølgelige gøre det via den. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
Jeg laver nu også selv mine kabler, så er de lige i den længde du vil ha dem
En tang koster jo ikke det store |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |